Υποθέσεις ηθικού πλεονεκτήματος
Την 1η Δεκεμβρίου του 2016 μια μουσουλμάνα φοιτήτρια, η Yasmin Seweid, κατήγγειλε ότι τρεις μεθυσμένοι οπαδοί του τότε νεοεκλεγέντος Τραμπ τής επιτέθηκαν σε σταθμό του μετρό στη Νέα Υόρκη. «Τους άκουσα να λένε κάτι δυνατά, κάτι για τον Ντόναλντ Τραμπ...
Επίσης, τους άκουσα να χρησιμοποιούν τη λέξη “τρομοκράτης” και αυτό με έκανε να φοβηθώ λίγο». Πρόσθεσε ότι της είπαν: «Κοιτάξτε, μια (βρισιά) τρομοκράτισσα... Στο διάολο και έξω από εδώ! Δεν είσαι από εδώ!» Προσπάθησαν να της αφαιρέσουν και τη μαντίλα. Η Seweid θα κάνει και πολιτικό σχόλιο, λέγοντας ότι «ο νεοεκλεγείς πρόεδρος προωθεί τέτοιες συμπεριφορές, είναι εναντίον των μουσουλμάνων, είναι πολύ ισλαμοφοβικός, επιδοκιμάζει τέτοια περιστατικά». Αργότερα, ο πατέρας της μουσουλμάνας φοιτήτριας θα δηλώσει: «Κανένας δεν προσφέρθηκε να τη βοηθήσει. Αυτό σημαίνει κάτι».
Σχεδόν έναν χρόνο μετά το «γεγονός», οι Αρχές της Νέας Υόρκης βρήκαν ότι τίποτε από όλα αυτά που είχε καταθέσει η μουσουλμάνα φοιτήτρια δεν ήταν αλήθεια. H Seweid ομολόγησε ότι όλα τα παραπάνω ήταν κατασκευασμένα. Ενα μεμονωμένο περιστατικό, θα μπορούσε να πει κάποιος, αλλά η συγκεκριμένη περίπτωση ψευδορκίας ανήκει σε ένα κύμα ψευδών ρατσιστικών επιθέσεων που κερδίζουν αρκετή δημοσιότητα στην πρώτη φάση, όταν καταγγέλλονται, αλλά ξεχνιούνται όταν αποδεικνύεται ότι ήταν επιθέσεις «μαϊμού».
Αυτήν την εβδομάδα βρέθηκε ότι τα ρατσιστικά μηνύματα στην ακαδημία της πολεμικής αεροπορίας στις ΗΠΑ τα είχε γράψει το υποτιθέμενο θύμα αυτών των μηνυμάτων. Αλλη περίπτωση, αυτή ενός Ινδού που είχε γεμίσει με σβάστικες και συνθήματα υπέρ της Κου Κλουξ Κλαν το πανεπιστήμιό του.
Υπάρχουν αρκετά παρόμοια παραδείγματα τελευταία. Ο λόγος ύπαρξης τόσο πολλών ψευδών ρατσιστικών συμβάντων οφείλεται στο γεγονός ότι σε μια τέτοια περίπτωση το υποτιθέμενο θύμα αυτομάτως λαμβάνει από την κοινωνία το φωτοστέφανο του ιερομάρτυρα. Η συνήθης τάση της αντικειμενικής εξέτασης των δεδομένων πάει περίπατο. Είναι ταμπού κάποιος να θέλει να δει τα δεδομένα χωρίς ταυτόχρονα να υιοθετεί εξαρχής και πλήρως τους ισχυρισμούς του θύματος.
Στην επίθεση εναντίον του μικρού Αμίρ έκανε εντύπωση ο τρόπος με τον οποίο οι θύτες έγραψαν το μήνυμα μίσους. Ηταν σαν να γράφτηκε από αλλοδαπούς, που χρησιμοποίησαν το google translate. Γράμματα ελληνικά, που έχουν γραφτεί όπως γράφονται παρόμοια γράμματα στα λατινικά, εκφράσεις που δεν χρησιμοποιούνται στην καθημερινή ελληνική γλώσσα. Αλλά σκέφτηκα ότι οι εγκληματίες που σχεδίασαν τη συγκεκριμένη επίθεση ήταν πολύ έξυπνοι. Από τη μια, έκαναν μια επίθεση, από την άλλη, την έκαναν με τρόπο ώστε ένα άτομο που θέλει να εξετάσει αντικειμενικά τα δεδομένα θα του δημιουργηθούν αμφιβολίες για την πηγή αυτής της επίθεσης. Μ’ ένα σμπάρο δυο τρυγόνια. Πολύ έξυπνοι οι συγκεκριμένοι ρατσιστές. Το μόνο πρόβλημα στον συλλογισμό μου είναι ότι αργότερα τηλεφώνησαν και ανέλαβαν την ευθύνη.
* Ο Ναπολέων Λιναρδάτος, γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Βαλσαμάτα/Φραγκάτα Κεφαλλονιάς. Zεί και εργάζεται στη Νέα Υόρκη.
Επίσης, τους άκουσα να χρησιμοποιούν τη λέξη “τρομοκράτης” και αυτό με έκανε να φοβηθώ λίγο». Πρόσθεσε ότι της είπαν: «Κοιτάξτε, μια (βρισιά) τρομοκράτισσα... Στο διάολο και έξω από εδώ! Δεν είσαι από εδώ!» Προσπάθησαν να της αφαιρέσουν και τη μαντίλα. Η Seweid θα κάνει και πολιτικό σχόλιο, λέγοντας ότι «ο νεοεκλεγείς πρόεδρος προωθεί τέτοιες συμπεριφορές, είναι εναντίον των μουσουλμάνων, είναι πολύ ισλαμοφοβικός, επιδοκιμάζει τέτοια περιστατικά». Αργότερα, ο πατέρας της μουσουλμάνας φοιτήτριας θα δηλώσει: «Κανένας δεν προσφέρθηκε να τη βοηθήσει. Αυτό σημαίνει κάτι».
Σχεδόν έναν χρόνο μετά το «γεγονός», οι Αρχές της Νέας Υόρκης βρήκαν ότι τίποτε από όλα αυτά που είχε καταθέσει η μουσουλμάνα φοιτήτρια δεν ήταν αλήθεια. H Seweid ομολόγησε ότι όλα τα παραπάνω ήταν κατασκευασμένα. Ενα μεμονωμένο περιστατικό, θα μπορούσε να πει κάποιος, αλλά η συγκεκριμένη περίπτωση ψευδορκίας ανήκει σε ένα κύμα ψευδών ρατσιστικών επιθέσεων που κερδίζουν αρκετή δημοσιότητα στην πρώτη φάση, όταν καταγγέλλονται, αλλά ξεχνιούνται όταν αποδεικνύεται ότι ήταν επιθέσεις «μαϊμού».
Αυτήν την εβδομάδα βρέθηκε ότι τα ρατσιστικά μηνύματα στην ακαδημία της πολεμικής αεροπορίας στις ΗΠΑ τα είχε γράψει το υποτιθέμενο θύμα αυτών των μηνυμάτων. Αλλη περίπτωση, αυτή ενός Ινδού που είχε γεμίσει με σβάστικες και συνθήματα υπέρ της Κου Κλουξ Κλαν το πανεπιστήμιό του.
Υπάρχουν αρκετά παρόμοια παραδείγματα τελευταία. Ο λόγος ύπαρξης τόσο πολλών ψευδών ρατσιστικών συμβάντων οφείλεται στο γεγονός ότι σε μια τέτοια περίπτωση το υποτιθέμενο θύμα αυτομάτως λαμβάνει από την κοινωνία το φωτοστέφανο του ιερομάρτυρα. Η συνήθης τάση της αντικειμενικής εξέτασης των δεδομένων πάει περίπατο. Είναι ταμπού κάποιος να θέλει να δει τα δεδομένα χωρίς ταυτόχρονα να υιοθετεί εξαρχής και πλήρως τους ισχυρισμούς του θύματος.
Στην επίθεση εναντίον του μικρού Αμίρ έκανε εντύπωση ο τρόπος με τον οποίο οι θύτες έγραψαν το μήνυμα μίσους. Ηταν σαν να γράφτηκε από αλλοδαπούς, που χρησιμοποίησαν το google translate. Γράμματα ελληνικά, που έχουν γραφτεί όπως γράφονται παρόμοια γράμματα στα λατινικά, εκφράσεις που δεν χρησιμοποιούνται στην καθημερινή ελληνική γλώσσα. Αλλά σκέφτηκα ότι οι εγκληματίες που σχεδίασαν τη συγκεκριμένη επίθεση ήταν πολύ έξυπνοι. Από τη μια, έκαναν μια επίθεση, από την άλλη, την έκαναν με τρόπο ώστε ένα άτομο που θέλει να εξετάσει αντικειμενικά τα δεδομένα θα του δημιουργηθούν αμφιβολίες για την πηγή αυτής της επίθεσης. Μ’ ένα σμπάρο δυο τρυγόνια. Πολύ έξυπνοι οι συγκεκριμένοι ρατσιστές. Το μόνο πρόβλημα στον συλλογισμό μου είναι ότι αργότερα τηλεφώνησαν και ανέλαβαν την ευθύνη.
* Ο Ναπολέων Λιναρδάτος, γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Βαλσαμάτα/Φραγκάτα Κεφαλλονιάς. Zεί και εργάζεται στη Νέα Υόρκη.
Αφήστε ένα σχόλιο