Header Ads

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑ ΣΤΟΥΣ 3ους ΜΑΘΗΤΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦ. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Εκπροσωπώντας τα Εκπαιδευτήρια «Απόστολος Παύλος» και την Κορινθία τρεις μαθήτριες της Β’ Λυκείου (Σκούρτη Παναγιώτα, Κουργιαλή Ανθία και Χριστονάση Παγώνα) διακρίθηκαν στους 3ους Μαθητικούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης που διοργάνωσε η Περιφέρεια Πελοποννήσου σε συνεργασία με το Εργαστήριο Αρχαίας Ρητορικής και Δραματικής Τέχνης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στις 3 και 4 Μαρτίου 2018. Το πώς βίωσαν αυτήν την ξεχωριστή εμπειρία μάς περιγράφουν με το παρακάτω κείμενό τους οι ίδιες:
Ο Μάρτιος ξεκίνησε με ένα όμορφο και γεμάτο εμπειρίες παιχνίδι διττών λόγων. Οι μόνες εικόνες που μας έρχονται στο μυαλό από το διήμερο των Αγώνων στην Καλαμάτα είναι όλες εικόνες χαράς. Ξεχωριστές εμπειρίες, νέες γνωριμίες, χαμόγελα, ομαδικότητα και συνεργασία, εντρύφηση στην ελληνική γλώσσα, περιήγηση σε πολλά και διαφορετικά μέρη της σκέψης, δημιουργικότητα και φαντασία, εφαρμογή των προσληφθεισών γνώσεων από όλα τα σχολικά μας μαθήματα είναι όλα όσα συνθέτουν τον πίνακα των όσων αποκομίσαμε από τη συμμετοχή μας σ’ αυτόν τον διαγωνισμό.
Σάββατο 3 Μαρτίου 2018, ώρα 7.00 π.μ. ή αλλιώς ώρα έναρξης της περιπέτειας. Το ταξίδι ξεκινά! Με την άφιξή μας στην πόλη της Καλαμάτας άρχισε ο πρώτος μας αγώνας: «Πρέπει άραγε να καταργηθούν τα βραβεία και τα αριστεία στα σχολεία;». Αυτό ήταν το πρώτο θέμα που κληθήκαμε να υπερασπιστούμε. Επιστρατεύοντας τη φαντασία, τις γνώσεις, τη λογική, την πειθώ προβήκαμε σε έναν αξιόλογο αγώνα. Και να που μετά από λίγο ο δεύτερος αγώνας μάς βρίσκει στην ίδια αίθουσα με άλλη αντίπαλη ομάδα και διαφορετικό φυσικά θέμα: «Πρέπει να αγοράζουμε μόνο τοπικά προϊόντα». Ένας αρκετά ενδιαφέρων αγώνας, πλούσιος σε επιχειρήματα τελείωσε, για να δώσει τη θέση του στον τρίτο και τελευταίο του προκριματικού γύρου. «Η υποχρεωτική ψήφος των πολιτών είναι απαραίτητος όρος της δημοκρατίας». Δεν ήταν λίγες οι φορές που κληθήκαμε να υποστηρίξουμε ένα θέμα που ήταν αντίθετο στις δικές μας απόψεις, αλλά ακριβώς αυτή είναι η μαγεία της ρητορικής τέχνης: να προσπαθείς, τηρώντας τους κανόνες και με σεβασμό στους συνομιλητές σου, να υποστηρίξεις το θέμα που σου έχει δοθεί, είτε συμφωνείς μ’ αυτό είτε όχι.
Μετά το τέλος και των τριών γύρων συγκεντρωθήκαμε στο κεντρικό αμφιθέατρο του σχολείου που φιλοξενούσε την πρώτη φάση του διαγωνισμού, για να ακούσουμε τα αποτελέσματα. Η καρδιά μας άρχισε να σκιρτά. Η υπεύθυνη του διαγωνισμού ανεβαίνει στο βήμα κρατώντας κάποια χαρτιά στα χέρια της. «Στους τέσσερις των ημιτελικών προκρίνονται… και τα Εκπαιδευτήρια “Απόστολος Παύλος” Κορίνθου»!!! Η ομάδα χαρούμενη και συγκινημένη αναχώρησε για το ταξίδι της επιστροφής, γεμάτη αποφασιστικότητα και ανυπομονησία για τους τελικούς της επόμενης ημέρας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Κυριακή 4 Μαρτίου 2018, ώρα 9.15 π.μ. Η διαδρομή μας αυτή τη φορά προς το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου ήταν εν πολλοίς ίδια αλλά ταυτόχρονα και τόσο διαφορετική. Ο ζήλος και η ανυπομονησία μας να επιτύχουμε ένα καλό αποτέλεσμα, για το οποίο αγωνιζόμασταν εδώ και κάποιους μήνες, ήταν μεγάλος. Έφτασε η ώρα του ημιτελικού. Η πολύ καλή επιχειρηματολογία μας υπέρ της υπερίσχυσης των νόμων του κράτους έναντι των ηθικών νόμων μάς οδήγησε στον τελικό. Η παρουσία της ομάδας μας στον διαγωνισμό κρίθηκε εξαιρετική και επισφραγίστηκε από την κατάκτηση της δεύτερης θέσης στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και την πρόκριση στους αντίστοιχους αγώνες της Αθήνας.
Συνοψίζοντας, το διήμερο αυτό αποτέλεσε αξιοσημείωτο σταθμό στη συλλογή εμπειριών μας. Τα οφέλη που αποκομίσαμε είναι σίγουρα πολυάριθμα και ιδιάζουσας σημασίας. Τα όσα ζήσαμε και τα όσα πετύχαμε εκεί οφείλονται κατά κύριο λόγο στο σχολείο μας, το οποίο δεν προσφέρει απλώς γνώσεις αλλά μας καλλιεργεί σφαιρικά και ενδιαφέρεται για την ολοκληρωμένη και πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς μας. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον συντονιστή και προπονητή μας κ. Μποζίκα, ο οποίος στάθηκε δίπλα μας εμψυχώνοντας και βοηθώντας μας από τότε που δηλώσαμε τη συμμετοχή μας, χωρίς να λείψει στιγμή από το πλευρό μας. Θα θέλαμε επίσης να αναφερθούμε στην ιδιαιτερότητα και τη σπανιότητα της καλλιέργειας του ήθους που μας προσφέρει το σχολείο, στοιχείο που σχολιάστηκε θετικά από πολλούς ανθρώπους που συμμετείχαν στο διαγωνισμό. Τελειώνοντας επιθυμούμε να προτρέψουμε τους συμμαθητές μας να λαμβάνουν μέρος σε διαγωνισμούς, ώστε να αναγνωρίσουν και να αναδείξουν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους, καθώς και να μην αφήνουν ανεκμετάλλευτα όσα τους προσφέρει το σχολείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια