Header Ads

ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Το 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ & 2ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
προβάλλουν την ΕΛΛΑΔΑ στην «καρδιά» της Ευρώπης!

Το 2ο Γυμνάσιο Κορίνθου και το 2ο Λύκειο Κορίνθου συνεργάστηκαν, για πρώτη φορά και πραγματοποίησαν ένα κοινό Πρόγραμμα στις Κάτω Χώρες (Ολλανδία-Βέλγιο). Τα σχολεία μας προσκεκλημένα από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (Κέντρο Πληροφόρησης ΟΗΕ), από το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης(Palai de la Paix / Παλάτι της Ειρήνης) αλλά και από το Κεστεκίδειο Ελληνικό Σχολείο των Βρυξελλών, πραγματοποίησαν ένα πρόγραμμα «Μαμούθ», με επιστημονικό και άκρως παιδαγωγικό χαρακτήρα. Το Πρόγραμμα μας που υλοποιήθηκε στην Ολλανδία και το Βέλγιο (Κάτω Χώρες), πραγματοποιήθηκε με εξαιρετική ακρίβεια και απόλυτη επιτυχία, αφού τα παιδιά μας παρακολούθησαν ενημερωτικά σεμινάρια, για σπουδές στην Ευρώπη από Έλληνες και ξένους καθηγητές Πανεπιστημίων, καθώς και για το ρόλο και την προσφορά των Διεθνών Οργανισμών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο «γίγνεσθαι».
Πανεπιστήμιο Leiden της Ολλανδίας, Πανεπιστήμιο Γάνδης του Βελγίου, Πολυτεχνείο TU Delft της Ολλανδίας, με το ROBOVALLEY και το Robotics Institute, το Κέντρο Πληροφόρησης του ΟΗΕ-UNRIC στις Βρυξέλλες, το ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΧΑΓΗΣ(Peace Palace / Ποινικό Δικαστήριο του ΟΗΕ), το ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ στις Βρυξέλλες και το Parlamentarium, το Μουσείο Van Gogh στο Άμστερνταμ, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Διαστημικής Έρευνας και Τεχνολογίας ESA - ESTEC (European Space Research and Technology Centre / Space Expo) στο Noordwijk της Ολλανδίας, το Ελληνικό Γυμνάσιο-Λύκειο των Βρυξελλών(ΚΕΣΤΕΚΙΔΕΙΟ), το RIJKS MUSEUM (Κρατικό Μουσείο της Ολλανδίας), το SCHEVENINGEN και τις περιοχές του DELTA WORKS στην επαρχία ZEELAND, για να δουν οι μαθητές μας τα αναχώματα που εμποδίζουν την θάλασσα να μπει στην ξηρά, την Άμπωτι και την Παλίρροια, καθώς και τα τεχνητά φράγματα ώστε να κατανοήσουν γιατί λέγονται Κάτω Χώρες. Ακόμη οι μαθητές μας απόλαυσαν και διέπλευσαν με ηλεκτροκίνητα πλοιάρια, το ωραιότερο χωριό της Ολλανδίας, το GIETHOORN, το μοναδικό χωριό που δεν έχει καθόλου δρόμους, αφού οι άνθρωποι κυκλοφορούν αναγκαστικά…. μόνο με βάρκες, έκαναν κρουαζιέρα στα κανάλια του Άμστερνταμ και εντέλει επισκέφθηκαν αξιοθέατα και πόλεις όπως Ουτρέχτη, Μπρυζ, Νόρντγουικ, Γάνδη, Χάγη, Άμστερνταμ, Ρότερνταμ, Βρυξέλλες, Σεβενίγκεν, Giethoorn, Λέηντεν, Ντελφτ, Γκραντ Πλας, ATOMIUM, τα παλάτια του Βελγίου κ.α.
Ταξιδεύοντας στο εξωτερικό, - οι άξιοι συγχαρητηρίων για την συμπεριφορά τους μαθητές μας - και κουβαλώντας στην καρδιά τους την πατρίδα μας, δεν δίστασαν να προβάλλουν και να διαφημίσουν την ΕΛΛΑΔΑ μας από την μια άκρη της μέχρι την άλλη – ενόψει μάλιστα τουριστικής περιόδου - στην «καρδιά» της Ευρώπης, σηκώνοντας το σχετικό πανό στην είσοδο αλλά και στην Αίθουσα της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στην είσοδο του ΟΗΕ, μπροστά από το κτίριο της ΚΟΜΙΣΙΟΝ, αλλά και μπροστά και μέσα στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης! Τους αξίζουν ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!
Εμείς οι συνοδοί καθηγητές – Παραδείση Δήμητρα, Τέσση Αγγελική, Σκάζα Σοφία, Παρασκευόπουλος Κων/νος και Χρήστος Ρουμελιώτης - εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας στους μαθητές και στους γονείς τους, για την εμπιστοσύνη που επέδειξαν σε μας για άλλη μια φορά, καθώς και στους 40 περίπου Έλληνες και ξένους στις δυο χώρες που «επιστρατεύσαμε», ώστε να συμβάλλουν στην επιτυχή υλοποίηση του Προγράμματος μας. Επίσης ευχαριστούμε θερμά και όσους στην Ελλάδα, μας έδωσαν την δυνατότητα με δώρα και τοπικά προϊόντα, να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας στους παραπάνω 40 συμπαραστάτες μας. Ευχαριστούμε, για άλλη μια φορά, θερμά την APSTAGE PAPPA DIMITRA για την προσφορά του banner-πανό, με το οποίο προβάλλαμε την Ελλάδα, την Οινοποιία SEMELI, την Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Κορινθίας, τον Οινοποιητικό Συνεταιρισμό Νεμέας, το κατάστημα ειδών συσκευασίας ΣΑΖΑΚΛΗΣ, την Περιφερειακή Ενότητα Κορινθίας, την Οξοποιία ΨΑΡΡΟΥ και την ΔΙΟΝΥΣΟΣ ΟΙΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ.

Για το 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ / 2ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ

Χρήστος Ρουμελιώτης







ΣΤΟΥΣ 3ους ΜΑΘΗΤΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦ. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Εκπροσωπώντας τα Εκπαιδευτήρια «Απόστολος Παύλος» και την Κορινθία τρεις μαθήτριες της Β’ Λυκείου (Σκούρτη Παναγιώτα, Κουργιαλή Ανθία και Χριστονάση Παγώνα) διακρίθηκαν στους 3ους Μαθητικούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης που διοργάνωσε η Περιφέρεια Πελοποννήσου σε συνεργασία με το Εργαστήριο Αρχαίας Ρητορικής και Δραματικής Τέχνης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στις 3 και 4 Μαρτίου 2018. Το πώς βίωσαν αυτήν την ξεχωριστή εμπειρία μάς περιγράφουν με το παρακάτω κείμενό τους οι ίδιες:
Ο Μάρτιος ξεκίνησε με ένα όμορφο και γεμάτο εμπειρίες παιχνίδι διττών λόγων. Οι μόνες εικόνες που μας έρχονται στο μυαλό από το διήμερο των Αγώνων στην Καλαμάτα είναι όλες εικόνες χαράς. Ξεχωριστές εμπειρίες, νέες γνωριμίες, χαμόγελα, ομαδικότητα και συνεργασία, εντρύφηση στην ελληνική γλώσσα, περιήγηση σε πολλά και διαφορετικά μέρη της σκέψης, δημιουργικότητα και φαντασία, εφαρμογή των προσληφθεισών γνώσεων από όλα τα σχολικά μας μαθήματα είναι όλα όσα συνθέτουν τον πίνακα των όσων αποκομίσαμε από τη συμμετοχή μας σ’ αυτόν τον διαγωνισμό.
Σάββατο 3 Μαρτίου 2018, ώρα 7.00 π.μ. ή αλλιώς ώρα έναρξης της περιπέτειας. Το ταξίδι ξεκινά! Με την άφιξή μας στην πόλη της Καλαμάτας άρχισε ο πρώτος μας αγώνας: «Πρέπει άραγε να καταργηθούν τα βραβεία και τα αριστεία στα σχολεία;». Αυτό ήταν το πρώτο θέμα που κληθήκαμε να υπερασπιστούμε. Επιστρατεύοντας τη φαντασία, τις γνώσεις, τη λογική, την πειθώ προβήκαμε σε έναν αξιόλογο αγώνα. Και να που μετά από λίγο ο δεύτερος αγώνας μάς βρίσκει στην ίδια αίθουσα με άλλη αντίπαλη ομάδα και διαφορετικό φυσικά θέμα: «Πρέπει να αγοράζουμε μόνο τοπικά προϊόντα». Ένας αρκετά ενδιαφέρων αγώνας, πλούσιος σε επιχειρήματα τελείωσε, για να δώσει τη θέση του στον τρίτο και τελευταίο του προκριματικού γύρου. «Η υποχρεωτική ψήφος των πολιτών είναι απαραίτητος όρος της δημοκρατίας». Δεν ήταν λίγες οι φορές που κληθήκαμε να υποστηρίξουμε ένα θέμα που ήταν αντίθετο στις δικές μας απόψεις, αλλά ακριβώς αυτή είναι η μαγεία της ρητορικής τέχνης: να προσπαθείς, τηρώντας τους κανόνες και με σεβασμό στους συνομιλητές σου, να υποστηρίξεις το θέμα που σου έχει δοθεί, είτε συμφωνείς μ’ αυτό είτε όχι.
Μετά το τέλος και των τριών γύρων συγκεντρωθήκαμε στο κεντρικό αμφιθέατρο του σχολείου που φιλοξενούσε την πρώτη φάση του διαγωνισμού, για να ακούσουμε τα αποτελέσματα. Η καρδιά μας άρχισε να σκιρτά. Η υπεύθυνη του διαγωνισμού ανεβαίνει στο βήμα κρατώντας κάποια χαρτιά στα χέρια της. «Στους τέσσερις των ημιτελικών προκρίνονται… και τα Εκπαιδευτήρια “Απόστολος Παύλος” Κορίνθου»!!! Η ομάδα χαρούμενη και συγκινημένη αναχώρησε για το ταξίδι της επιστροφής, γεμάτη αποφασιστικότητα και ανυπομονησία για τους τελικούς της επόμενης ημέρας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Κυριακή 4 Μαρτίου 2018, ώρα 9.15 π.μ. Η διαδρομή μας αυτή τη φορά προς το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου ήταν εν πολλοίς ίδια αλλά ταυτόχρονα και τόσο διαφορετική. Ο ζήλος και η ανυπομονησία μας να επιτύχουμε ένα καλό αποτέλεσμα, για το οποίο αγωνιζόμασταν εδώ και κάποιους μήνες, ήταν μεγάλος. Έφτασε η ώρα του ημιτελικού. Η πολύ καλή επιχειρηματολογία μας υπέρ της υπερίσχυσης των νόμων του κράτους έναντι των ηθικών νόμων μάς οδήγησε στον τελικό. Η παρουσία της ομάδας μας στον διαγωνισμό κρίθηκε εξαιρετική και επισφραγίστηκε από την κατάκτηση της δεύτερης θέσης στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και την πρόκριση στους αντίστοιχους αγώνες της Αθήνας.

Συνοψίζοντας, το διήμερο αυτό αποτέλεσε αξιοσημείωτο σταθμό στη συλλογή εμπειριών μας. Τα οφέλη που αποκομίσαμε είναι σίγουρα πολυάριθμα και ιδιάζουσας σημασίας. Τα όσα ζήσαμε και τα όσα πετύχαμε εκεί οφείλονται κατά κύριο λόγο στο σχολείο μας, το οποίο δεν προσφέρει απλώς γνώσεις αλλά μας καλλιεργεί σφαιρικά και ενδιαφέρεται για την ολοκληρωμένη και πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς μας. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον συντονιστή και προπονητή μας κ. Μποζίκα, ο οποίος στάθηκε δίπλα μας εμψυχώνοντας και βοηθώντας μας από τότε που δηλώσαμε τη συμμετοχή μας, χωρίς να λείψει στιγμή από το πλευρό μας. Θα θέλαμε επίσης να αναφερθούμε στην ιδιαιτερότητα και τη σπανιότητα της καλλιέργειας του ήθους που μας προσφέρει το σχολείο, στοιχείο που σχολιάστηκε θετικά από πολλούς ανθρώπους που συμμετείχαν στο διαγωνισμό. Τελειώνοντας επιθυμούμε να προτρέψουμε τους συμμαθητές μας να λαμβάνουν μέρος σε διαγωνισμούς, ώστε να αναγνωρίσουν και να αναδείξουν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους, καθώς και να μην αφήνουν ανεκμετάλλευτα όσα τους προσφέρει το σχολείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια