Βουλευτής Χρίστος Δήμας : Το πακέτο συμφωνίας για το χρέος δεν μπορεί να θεωρηθεί επιτυχία για την κυβέρνηση
«Είναι η μοναδική κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια, που διαχειρίστηκε από την αρχή μέχρι το τέλος ένα οικονομικό πρόγραμμα, ένα μνημόνιο. Ο στόχος του μνημονίου ήταν στο τέλος, με τη λήξη του μνημονίου να έχει άμεση πρόσβαση στις αγορές, σε βιώσιμα χαμηλά επιτόκια, αυτό που ονόμαζε ο πρωθυπουργός καθαρή έξοδο. Αυτό δεν το πέτυχε η κυβέρνηση», επισήμανε ο κ. Δήμας.
«Στο κομμάτι της συμφωνίας για το χρέος», εξήγησε, «σε πρώτη ανάγνωση θα έλεγε κανείς ότι είναι σημαντικό πως υπάρχει συμφωνία σε κάτι, στο οποίο είχαν δεσμευτεί οι Ευρωπαίοι εταίροι από το 2012 και δεν το είχαν υλοποιήσει. Σε δεύτερη ανάγνωση, όμως, βλέπουμε ότι η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για πολύ υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα -της τάξης του 3,5% μέχρι το 2022 και 2,2% μέχρι το 2060- και όταν έχεις δεσμεύσει τη δημοσιονομική σου πολιτική μέχρι το 2060 δεν μπορείς να το κρίνεις ως επιτυχία και επίσης έχει δεσμευτεί και επαναδεσμεύτηκε με την απόφαση του Eurogroup για τη λήψη μέτρων της τάξεως των 5,1 δισ. για τα επόμενα χρόνια».
Σε ό,τι αφορά την υποδοχή της συμφωνίας από τις αγορές ο κ. Χρίστος Δήμας σημείωσε πως «το πόσο πετυχημένη ή όχι θα θεωρηθεί η συμφωνία για το χρέος θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό και από τις διεθνείς αγορές, πώς θα αντιδράσουν». «Το γεγονός ότι έχουμε κάποια θετικά μηνύματα οπωσδήποτε είναι καλό για τη χώρα αλλά δεν πρέπει να το δούμε επιφανειακά, πρέπει να δούμε το σύνολο του πακέτου που έχει αναλάβει η ελληνική κυβέρνηση. Τα μέτρα τα οποία πάρθηκαν για τη λήψη του χρέους ήταν μέτρα τα οποία είχαν συμφωνηθεί πριν έλθει στη Βουλή το τρίτο μνημόνιο του κ. Τσίπρα και τα ερωτηματικά που εγείρονται είναι γιατί φτάσαμε στο σημείο να προχωρήσουμε σε ένα τρίτο μνημόνιο, να φορτωθούμε πάνω από 86 δισ. ευρώ στην πλάτη μας, να προχωρήσουμε σε όλη αυτή την υπερφορολόγηση».
«Άρα», συνέχισε ο αν. τομεάρχης της ΝΔ, «το ότι έχουμε κάποια θετικά σχόλια είναι θετικό αλλά αν δεν έχουμε αποκλιμάκωση στο δεκαετές ομόλογο σε αρκετά χαμηλά, βιώσιμα επιτόκια, για να μπορούμε να δανειζόμαστε απευθείας από τις αγορές, τότε δυσκολεύουν τα πράγματα γα την ελληνική οικονομία».
Ερωτηθείς για τις θέσεις της ΝΔ σχετικά με τη διαχείριση της μεταμνημονιακής περιόδου, ο κ. Δήμας διευκρίνισε: «Θέλουμε να προσπαθούμε να κάνουμε την οικονομία να πάρει μπρος και ο μόνος τρόπος που πιστεύουμε ότι μπορεί να πάρει η οικονομία μπρος είναι από τον ιδιωτικό τομέα. Πρέπει να δούμε πώς θα προχωρήσουμε στην άρση όλων των αντικινήτρων σε όποιον θέλει να επιχειρήσει, σε όποιον θέλει να επενδύσει. Όλες οι διεθνείς κατατάξεις στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας δείχνουν ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε πέσει πάρα πολύ στην ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και αυτό έχει να κάνει κυρίως με την πολύ μεγάλη φορολογική επιβάρυνση και τις επιβαρύνσεις στις ασφαλιστικές εισφορές, άρα όποια και αν είναι η κατάσταση, όποτε και αν παραλάβουμε εμάς ο πρωταρχικός μας στόχος είναι να δούμε πώς θα μπορέσουμε να δώσουμε μία πραγματική ώθηση στην οικονομία και ειδικά πιστεύουμε ότι ο μόνος τρόπος είναι επιπλέον επενδύσεις, επιχειρηματικότητα, αλλά για να μπορεί κανείς να προχωρήσει σε επενδύσεις και να βγάλει το επιχειρηματικό του ταλέντο, θα πρέπει να υπάρχει και ένα μίνιμουμ ευνοϊκών προϋποθέσεων».
Κορυφώνονται οι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας για το ξεπούλημα της Μακεδονίας μας στις Πρέσπες όπου υπογράφτηκε η κατάπτυστη και επαίσχυντη συμφωνία με τους σκοπιανούς. Μια συμφωνία που όπως αναλύσαμε την προηγούμενη εβδομάδα σε σχετικό μας άρθρο χάρισε το όνομα της Μακεδονίας μας στο σλαβικό μόρφωμα το οποίο πλέον και με τη βούλα Τσίπρα θα αποκαλείται δήθεν «Βόρεια Μακεδονία» που σε λίγους μήνες θα μετατραπεί σε «Β. Μακεδονία» για να επικρατήσει τελικά παντού το δήθεν «Μακεδονία». Οι πολίτες του μορφώματος αντί να λέγονται «βορειομακεδόνες» κατά το «βορειοκορεάτες» ή το «βορειοβιετναμέζοι» με τη σύμφωνη γνώμη Τσίπρα θα αποκαλούνται πλέον δήθεν «μακεδόνες» οι οποίοι θα έχουν την δήθεν «μακεδονική ιθαγένεια» και τη γλώσσα τους που θα είναι η «δήθεν μακεδονική» παρότι όλοι αναγνωρίζουν ότι πρόκειται για σλαβικό ιδίωμα.
Έτσι οι σκοπιανοί αποκτούν όλα τα κατά το διεθνές δίκαιο χαρακτηριστικά συγκρότησης κράτους δηλαδή λαό, έδαφος και πρωτογενή εξουσία και μπορούν πλέον να πορεύονται προς το μέλλον με αισιοδοξία καπηλευόμενοι το όνομα της Μακεδονίας μας. Άλλωστε ο ίδιος ο Ζάεφ προκλητικός παρουσία του Τσίπρα μίλησε στις Πρέσπες για «Έλληνες και Μακεδόνες» και ακολούθως τις επόμενες ημέρες δήλωσε αυτάρεσκα τα εξής: «Με τη συμφωνία έχουμε επιτέλους μια χώρα που θα αναγνωρίζεται από όλους, από ολόκληρο τον κόσμο. Έχουμε επιτέλους μια χώρα όπου ζει ένας αναγνωρισμένος “μακεδονικός” λαός με μια αναγνωρισμένη “μακεδονική” γλώσσα……Την ίδια ώρα η Ελλάδα μας αναγνωρίζει ως λαό, αναγνωρίζει τη γλώσσα μας, έχουμε έναν “μακεδονικό” λαό, μια “μακεδονική” γλώσσα. Επιτέλους υλοποιείται η μακραίωνη φιλοδοξία των προγόνων μας να έχουμε μια δική μας χώρα, αναγνωρισμένη από όλους» ( Η Καθημερινή 20/6/2018).
Δεν έφτανε το ότι άρπαξαν το όνομα της Μακεδονίας μας αλλά οι σκοπιανοί πορεύονται πλέον απρόσκοπτα προς το ΝΑΤΟ και την ΕΕ με το πακέτο των 664,2 εκατ. ευρώ της προενταξιακής βοήθεια της ΕΕ, των 435 εκατ. ευρώ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και των 1.654 εκατ. ευρώ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης.
Επιπλέον οι σκοπιανοί έλαβαν για «πανωπροίκι» και τη χρήση της Ελληνικής ΑΟΖ όπως επισημάναμε στο προηγούμενο άρθρο μας και αναλύσαμε σε σειρά τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών καθώς και στην ιδιαίτερα επιτυχημένη ζωντανή μας εκπομπή στο facebook την Τρίτη 19-6-2018. Και αυτό γιατί η κυβέρνηση ΖΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με το άρθρο 13 της επαίσχυντης συμφωνίας των Πρεσπών αναγνώρισε την ενεργοποίηση υπέρ των Σκοπίων των σχετικών προβλέψεων της Σύμβασης του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας. Σύμφωνα με το άρθρο 69 παρ. 1 της
Σύμβασης αυτής τα περίκλειστα κράτη δηλαδή τα κράτη που δεν βρέχονται από θάλασσα αποκτούν δικαίωμα πρόσβασης στην ΑΟΖ γειτνιάζοντος κράτους. Όμως η εν λόγω διάταξη του άρθρου 69 παρ. 1 δεν είναι αφ΄ εαυτής εκτελεστή (self-executing) και για την ενεργοποίησή της απαιτείται η σύναψη σχετικής διμερούς ή πολυμερούς διεθνούς συμβάσεως (άρθρο 69 παρ. 2). Εάν δεν συμβεί κάτι τέτοιο τότε το περίκλειστο κράτος δικαιούται να προσφύγει σε Επιτροπή Συνδιαλλαγής η απόφαση της οποίας όμως δεν είναι δεσμευτική. Δεδομένου ότι τα Σκόπια γειτνιάζουν με Ελλάδα, Βουλγαρία και Αλβανία μέσω Κοσόβου θα μπορούσαν να ασκήσουν μόνο μια φορά το δικαίωμά τους αυτό. Καθώς λοιπόν Βουλγαρία και Αλβανία δεν ήταν διατιθέμενες να ενδώσουν στις απαιτήσεις των Σκοπίων η μόνη βολική και ενδοτική πλευρά αποδείχθηκε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ η οποία με το άρθρο 13 της κατάπτυστης συμφωνίας των Πρεσπών δηλαδή με διμερή διεθνή σύμβαση δέχτηκε την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων των Σκοπίων ως περίκλειστου κράτους.
Μάλιστα ο Τσίπρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα γαλαντόμος και επέκτεινε αυτό το δικαίωμα των σκοπιανών και σε κάθε άλλη σύμβαση που εφαρμόζεται στο πλαίσιο του άρθρου 18 της συμφωνίας των Πρεσπών, δηλαδή σε συμβάσεις του 1959 μεταξύ Ελλάδας και της τότε Σοσιαλιστικής Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γιουγκοσλαβίας συμπεριλαμβανομένης και της συμφωνίας περί ζητημάτων υδρο-οικονομίας η οποία ανοίγει το δρόμο για τη δημιουργία της «διώρυγας του Σουέζ των Βαλκανίων» που θα συνδέει το Αιγαίο με το Δούναβη όπως αποκαλύψαμε προ μηνών σε τηλεοπτική εκπομπή. Επιπλέον η κυβέρνηση έδωσε το δικαίωμα στους σκοπιανούς να μπορούν δυνάμει του άρθρο 19 της Συμφωνίας των Πρεσπών να προσφεύγων μονομερώς κατά της Ελλάδας ενώπιον του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης.
Έτσι οι σκοπιανοί θα εγκαταστήσουν τον αλιευτικό τους στόλο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και θα αλιεύουν «το πλεόνασμα των αλιευμάτων» εντός της Ελληνικής ΑΟΖ άρα μέχρι το Λιβυκό Πέλαγος. Και επειδή βεβαίως η έκφραση «αλιευτικός στόλος των Σκοπίων» είναι ανέκδοτο μια και δεν διαθέτουν τέτοιο στόλο, τα Σκόπια ως γνήσια Φιλιππινέζα της Τουρκίας θα δώσουν τη δουλεία franchising στους τούρκους οι οποίοι πλέον και με υπογραφή Τσίπρα θα εκμεταλλεύονται την Ελληνική ΑΟΖ. Αιδώς Αργείοι.
Κληθείς να σχολιάσει το αποτέλεσμα των εκλογών στην Τουρκία, ο κ. Δήμας είπε: «Βασικό ενδιαφέρον της δικής μας πλευράς είναι μία Τουρκία, η οποία θα έχει σταθερό ευρωπαϊκό προσανατολισμό -αυτό είναι με ένα πολύ μεγάλο ερωτηματικό αυτή τη στιγμή- και κατά πόσο θα μπορέσουμε να έχουμε μία Τουρκία που σέβεται το διεθνές δίκαιο, τις διεθνείς συμβάσεις και να μπορούμε να έχουμε εποικοδομητική συνεργασία».
Αφήστε ένα σχόλιο