ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΑ ΝΕΑ φ 1678
ΤΟ
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ
ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΕ ΤΟΝ
ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ
ΜΑΣ κ. ΔΙΟΝΥΣΙΟ
ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
ΓΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ.
Θερμή
ευχαριστήρια επίσκεψη πραγματοποίησε σήμερα Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου 2020, ο
Πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Κορινθίας κ. Χρήστος Βλαχοπάνος, συνοδευόμενος από τον Αντιπρόεδρο κ. Πίπιλο Χρήστο και τον Γραμματέα κ. Δημήτριο Λιάκο, στα γραφεία της Ι.
Μητροπόλεως μας, όπου είχαν κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Σεβ. Μητροπολίτη μας κ. Διονύσιο.
Σκοπός
της επισκέψεως τους ήταν να ευχαριστήσουν τον Σεβασμιώτατο Ποιμενάρχη μας για την
συνεχή και αμέριστη στήριξή του στην Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Κορινθίας και
στις οικογένειές τους και δραττόμενοι της ευκαιρίας συζήτησαν μαζί του για υπηρεσιακά,
κοινωνικά και φιλανθρωπικά ζητήματα της τρέχουσας επικαιρότητας.
Ο
σεπτός Ποιμενάρχης μας εξέφρασε την ικανοποίησή του στο Προεδρείο των
Αστυνομικών του Νομού μας για την ευγενική επίσκεψή τους, δεσμεύθηκε να
βρίσκεται πάντοτε αρωγός στο πολύ σημαντικό έργο τους και ευχήθηκε ο Κύριος να
τους σκεπάζει και να τους προστατεύει από κάθε κακό, τόσο αυτούς όσο και τις
οικογένειές τους!
ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.
ΕΘΥΜΟΤΥΠΙΚΗ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΟΥ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
κ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΚΑΡΠΟΥΖΗ
κ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΚΑΡΠΟΥΖΗ
Εθιμοτυπική
επίσκεψη πραγματοποίησε σήμερα Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου 2020, ο νέος Διοικητής του
Γενικού Νοσοκομείου Κορίνθου κ.
Γρηγόριος Καρπούζης στα γραφεία της
Ι. Μητροπόλεως μας, όπου είχε κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Σεβ. Μητροπολίτη μας κ. Διονύσιο, παρουσία και του
Πρωτοσυγκέλλου της Ι. Μητροπόλεώς μας, Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Κεγχρεών κ. Αγαπίου.
Είναι
γνωστό ότι, ο Δικηγόρος στο επάγγελμα κ. Καρπούζης, ήταν ο πρώτος Νομικός
Σύμβουλος της Ι. Μητροπόλεώς μας, οπότε η συζήτηση, όπως ήταν αναμενόμενο,
διεξήχθη σε πολύ θερμό κλίμα με ανταλλαγή απόψεων και αναφορά σε θέματα για την
καλή και εύρυθμη λειτουργία του Νοσοκομείου της πόλης μας, καθώς επίσης και για
την διαχρονικά υποδειγματική συνεργασία της Ι. Μητροπόλεώς μας με την Διοίκηση
και το Νοσηλευτικό προσωπικό του Νοσοκομείου.
Ο
Ποιμενάρχης μας ευχαρίστησε τον κ. Διοικητή για την ευγενική επίσκεψή του
δίδοντας του ως συμβολικό και αναμνηστικό δώρο την εικόνα του Αποστόλου Παύλου,
Ιδρυτού της Τοπικής μας Εκκλησίας, προκειμένου να τον συνοδεύει και τον
ενδυναμώνει στην επιτέλεση, με
χρηστότητα και ζήλο, των νέων καθηκόντων του προς εξυπηρέτηση πάντοτε του Λαού
μας και ιδιαιτέρως των πασχόντων αδελφών μας!
ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.
ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΗ
Ι. ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ
ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ
ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ
Την
Τρίτη, 21 Ιανουαρίου, τιμάται από την Ορθόδοξη Εκκλησία μας η Παναγία η
Παραμυθία. Είναι γνωστό ότι στο Ιερό Μητροπολιτικό Παρεκκλήσιο της Αγίας
Φωτεινής, εντός του περιβόλου του Επισκοπείου, στην Κόρινθο, βρίσκεται το
ακριβές αντίγραφο της θαυματουργού Εικόνος Της, προερχόμενο εκ της Ιεράς
Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου, Αγίου Όρους.
Εξ
αυτής της αφορμής και με κάθε Εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια θα πραγματοποιηθεί
την Δευτέρα, 20 Ιανουαρίου 2020 και ώρα 20:30 Μέγας Πανηγυρικός Αρχιερατικός
Εσπερινός, υπό του Θεοφ. Επισκόπου Κεγχρεών κ. Αγαπίου και στην συνέχεια Ι. Αγρυπνία προεξάρχοντος του Σεβ.
Μητροπολίτου μας κ. Διονυσίου.
Οι πιστοί Χριστιανοί συμμετέχοντες στις ανωτέρω Ι.
Ακολουθίες θα αποδώσουν δοξολογία στον Τρισάγιο Θεό και τιμή στην Υπεραγία
Θεοτόκο, την Παραμυθία, αποκομίζοντες ταυτόχρονα αγιασμό, ευλογία και
«παρηγοριά» από το θαυματουργό Ι. Εικόνισμά Της, για τους εαυτούς τους και τους
οικείους τους.
ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.
Στον
Ι. Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Ιωνίας (Συνοικισμού) Κορίνθου χοροστάτησε και
λειτούργησε ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος, πλαισιούμενος από τους Αιδεσ. Πρωτ/ρους π. Ιωάννη Δελημπαλτά, προϊστάμενο του
Ι. Ναού, π. Θεόδωρο Κεραμίδα και τον
Διάκονο π. Γεώργιο Μαρινάκη.
Μετά
το πέρας της Θ. Λειτουργίας τελέσθηκε, με την συμπλήρωση 6 μηνών από την
εκδημία του, το Μνημόσυνο του μακαριστού Αρχιμ. κυρού Νεκταρίου (κατά κόσμον Κυριάκου) Μαρμαρινού, Επιτίμου Πρωτοσυγκέλλου της Ι.
Μητροπόλεως μας.
Στον
λόγο του ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος ανέλυσε την Ευαγγελική περικοπή «των δέκα λεπρών»,
τονίζοντας ότι η Εκκλησία μας καλεί τους πιστούς να προβληματιστούν αν
ανταποκρίνονται στις πλούσιες ευεργεσίες του Θεού, αν Τον ευχαριστούν και αν
εκφράζουν την ευγνωμοσύνη τους προς Τον δωρεοδότη Κύριο. Ακόμα δεν παρέλειψε να
αναφερθεί στο πλούσιο πνευματικό και κοινωνικό έργο του αοιδίμου Γέροντος τόσο
στον Συνοικισμό Κορίνθου όσο και στην Κορινθία γενικότερα.
Τέλος,
μετέφερε συλλυπητήριες ευχές εκ μέρους του σεπτού Ποιμενάρχου μας κ. Διονυσίου, ο οποίος ευρίσκετο στην
Κύπρο, και ευχήθηκε ο Κύριος να αναπαύει την ψυχή του αειμνήστου Γέροντα Νεκταρίου «εν χώρα ζώντων».
ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.
Η
ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ & ΚΥΡΙΛΛΟΥ,
ΠΑΤΡΙΑΡΧΩΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ & ΚΥΡΙΛΛΟΥ,
ΠΑΤΡΙΑΡΧΩΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ.
Με
μεγαλοπρέπεια εορτάστηκε η μνήμη των Αγίων Αθανασίου και Κυρίλλου, Πατριαρχών
Αλεξανδρείας, στην Ι. Μητρόπολη μας.
Συγκεκριμένα,
την Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2020, παραμονή της εορτής των Αγίων Ιεραρχών ο
Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ.
Αγάπιος μετέβη στην Ι. Μονή Αγίου Αθανασίου, στην Πουλίτσα Κορινθίας, όπου
και χοροστάτησε στον Μέγα Πανηγυρικό Εσπερινό. Τον Θεοφιλέστατο πλαισίωσαν ο
Γέροντας της Ι. Μονής Πανοσ. Αρχιμ. π.
Άνθιμος Παπαλεξόπουλος, Ιεροκήρυξ της Ι. Μητροπόλεως μας και Καθηγούμενος
της Ι. Μονής Παναγίας «Πάντων Χαρά» και Ιερείς της Μητροπόλεως μας. Στον λόγο
του ο άγιος Κεγχρεών αναφέρθηκε κυρίως στον βίο του Αγίου Αθανασίου και στους
αγώνες Tου
για την αλήθεια της Πίστεώς μας, ώστε να ονομάζεται «στύλος» της Εκκλησίας,
καύχημά Της, «βράχος αδιάσειστος». Ο Θεοφιλέστατος παρότρυνε τους πιστούς να
μην παρασύρονται από κάθε λογής διδασκαλίες, ξένες προς την Ορθόδοξη πίστη μας,
αλλά να μνημονεύουν «τῶν ἡγουμένων αὐτῶν,
οἵτινες ἐλάλησαν αὐτοίς τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ» (πρλβ. Εβρ. ιγ΄, 7), και να
μιμούνται την πίστη τους, τηρούντες επ᾿ ακριβώς την προτροπή του Απ. Παύλου «στήκετε, καὶ κρατεῖτε τὰς παραδόσεις ἃς ἐδιδάχθητε»
(Β΄Θεσσ. β΄, 15). Ολοκληρώνοντας μετέφερε τις ευλογίες του σεπτού Ποιμενάρχου
μας, ο οποίος ευρίσκετο στην Κύπρο, και ευχήθηκε σε όλους έτη πολλά και
σωτήρια!
Την
επομένη το πρωί, Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2020, ο Θεοφ. Επίσκοπος κ. Αγάπιος χοροστάτησε στον Όρθρο και
τέλεσε την Θ. Λειτουργία στον πανηγυρίζοντα Ενοριακό Ι. Ναό του Αγίου Αθανασίου
στη Τιτάνη Κορινθίας, όπου και ομίλησε στους ευσεβείς πιστούς για τον Μέγα Άγιο
Αθανάσιο, ο οποίος δοκιμάστηκε «ως χρυσός
εν χωνευτηρίῳ» (Σοφ. Σολ. γ΄,6) και έγινε ακόμα πιο λαμπρός και φωτεινός,
ώστε να φωτίζει διαχρονικά τους πιστούς και να τους οδηγεί στην αλήθεια.
Ολοκληρώνοντας, και αφού μετέφερε τις ευλογίες του Μητροπολίτου μας κ. Διονύσιου, προέτρεψε τους πιστούς να
κρατήσουν την «δάδα» της πίστεως αναμμένη και να την μεταλαμπαδεύσουν στις
επόμενες γενιές.
ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ Ρ/Σ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΑ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΟΣ
κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΤΣΙΑΡΑΣ
ΜΙΛΗΣΕ
ΣΤΗΝ
«ΚΡΟΚΙΔΕΙΟ» ΑΙΘΟΥΣΑ.
Πραγματοποιήθηκε
χθες Δευτέρα, 20 Ιανουαρίου 2020, το απόγευμα, στην «Κροκίδειο» Αίθουσα στην
Κόρινθο, η καθιερωμένη Κατηχητική συνάντηση της ειδικής Σχολής πνευματικού
καταρτισμού της Ιεράς Μητροπόλεώς μας με τον γενικό τίτλο «Εις οικοδομήν του σώματος του Χριστού». Προσκεκλημένος του
Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ.
Διονυσίου ο Διευθυντής του Ρ/Σ της Εκκλησίας της Ελλάδος και Θεολόγος κ. Αλέξανδρος Κατσιάρας, ο οποίος
ομίλησε με θέμα: «Αποχωρισμός –Αποχωρισμοί… Ένα μεγάλο γιατί».
Ο
κ. Κατσιάρας με συνοπτικό, θεολογικό
και τεκμηριωμένο Βιβλικό και «ψυχολογικό» λόγο ανέλυσε την έννοια του
αποχωρισμού. Ποιο συγκεκριμένα τόνισε ότι η ζωή του ανθρώπου ξεκινά με έναν
αποχωρισμό, το έμβρυο αποχωρίζεται - αποκόπτεται κυριολεκτικά από την μητέρα
του, και με αποχωρισμό τελειώνει η ζωή του, όταν ο άνθρωπος αφήνει,
αποχωρίζεται τους οικείους του και τα επίγεια.
Παρ᾿
όλο που όλοι οι αποχωρισμοί είναι επώδυνοι, και κατά βάθος δεν τους επιθυμούμε,
ωστόσο είναι αναγκαίοι για να διαμορφώσουμε υγιή στάση απέναντι στην ζωή και
στους άλλους. Μόνο μέσω του αποχωρισμού μπορούμε να αντιληφθούμε τον άλλον ως
μία ύπαρξη διαφορετική από εμάς, με την οποία μπορούμε να αναπτύξουμε σχέση
αγάπης και σεβασμού. Αν δεν αποδεχτούμε την αναγκαιότητα και το γεγονός του
αποχωρισμού, τότε ή θα δημιουργούμε δεσμούς εξάρτησης με τους άλλους ή θα
είμαστε εντελώς αποστασιοποιημένοι από αυτούς.
Ολοκληρώνοντας,
ο κ. Κατσιάρας κατέστησε σαφές ότι,
μελετώντας την Αγία Γραφή, βλέπουμε πως η πράξη του αποχωρισμού – ύψιστό
πρότυπο της οποίας είναι ο Ιησούς Χριστός – αποτελεί βασική προϋπόθεση για την
κοινωνία και παραμένει η ουσία του σχεδίου της Θειας Οικονομίας μετά την πτώση
του ανθρωπίνου γένους.
Ο
σεπτός Ποιμενάρχης μας κ. Διονύσιος
ευχαρίστησε εγκάρδια τον κ. Αλέξανδρο
Κατσιάρα για την όμορφη και εποικοδομητική ομιλία του και κλείνοντας τόνισε
ότι, ο άνθρωπος πρέπει να παραμένει στην ζωή της Εκκλησίας χωρίς να την
αποχωρίζεται γιατί τότε μόνο αισθάνεται και είναι πραγματικά ελεύθερος!
Ο ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗΣ
Ή επίσκεψη τοΰ Χριστού στό σπίτι ένός αμαρτωλού τελώνη στην Ιεριχώ, τοΰ Ζακχαίου, αποτελεί κίνηση άνατροπής γιά τά όσα ό κόσμος, στον όποιο ήρθε ό Χριστός, περίμενε. Ό άμαρτωλός άνθρωπος θεωρούνταν μολυσμένος καί ό "Αγιος δέν επιτρεπόταν νά συναναστραφεΐ μ' αυτόν. Γι΄ αυτό καί στην κίνηση τοϋ Χριστού νά εισέλθει στό σπίτι τοϋ Ζακχαίου, ή αντίδραση όλων ήταν ό γογγυσμός «ότι παρά άμαρτωλω άνδρί εισήλθε καταλϋσαι» (Λουκ. 19,7). Οι ίδιοι, επειδή τηρούσαν τίς τυπικές διατάξείς τοϋ μωσαϊκού νόμου, δέν θεωρούσαν τούς έαυτούς τους άμαρτωλούς. Διαμαρτυρήθηκαν όμως καί γιά τό ότι πώς ήταν δυνατόν μιά τέτοια ξεχωριστή προσωπικότητα, όπως θεωρούσαν τόν Χριστό, νά κάνει ένα τέτοιο βήμα. Πώς ένας θεός νά συμπεριφέρεται μέ τέτοιο τρόπο πού νά ανατρέπει τόν νόμο πού ό ίδιος είχε δώσει.
"Εμπρακτη μετάνοια
Ό Χριστός εισέρχεται στό σπίτι τοΰ αμαρτωλού γιατί διαβλέπει κάτι τό όποϊο δέν μπορούν νά δούνε οϊ άλλοι: τή μετάνοια του. Ό Ζακχαΐος εκφράζει τή μετάνοια του έμπρακτα. Νιώθει ευγνωμοσύνη πρός τόν Χριστό πού τόν τιμά, έρχόμενος στό σπίτι του. Καί αυτή ή επίσκεψη είναι ή αρχή μιάς νέας ζωής. Ή παρουσία τοΰ Χριστού μεταβάλλει τόν τρόπο μέ τόν όποιο ό Ζακχαΐος βλέπει τόν κόσμο. Δέν θέλει πλέον νά περνά καλά σέ βάρος τών άλλων. Ή σχέση μέ τόν θεό γίνεται διανομή τών αγαθών, αποκατάσταση όσων εξαπάτησε καί τήρηση τών εντολών Εκείνου πού τόν επισκέπτεται. Γι΄ αυτό καί ό Χριστός θά σχολιάσει ενώπιον όλων όσοι πρίν έχουν γογγύσει εναντίον του, ότι ό Ζακχαΐος καί ή οικογένεια του -γιατί δέν είναι μόνο ό ίδιος πού ξεκινά μιά νέα πορεία, άλλα καί όλοι οι οικείοι του- έχουν σωθεί. Ό Υ'ιός τοϋ άνθρωπου ήρθε νά αναζητήσει καί νά σώσει όλους όσοι έχουν χάσει τόν δρόμο καί τόν προσανατολισμό τους πρός τόν θεό καί τό θέλημα του.
Ή αναζήτηση του νοήματος
Ό Ζακχαΐος, με τά σημερινά κριτήρια, θά λέγαμε ότι ήταν ένας έκκοσμικευμένος άνθρωπος. Ζοϋσε καί εφάρμοζε τό ήθος τής έποτής καί τοϋ πολιτισμοϋ της. Στόχευε στά υλικά αγαθά, τήν εξουσία καί τήν ατομική του αύτάρκεια, χωρίς νά δίνει σημασία στόν λόγο τοϋ θεοϋ καί στό ότι αδικούσε τούς συνανθρώπου του. Καί μπορεί νά είχε τήν αποδοκιμασία άπό τήν κοινή γνώμη, ή οργάνωση όμως τής κοινωνίας έκείνης τής έποχής τοϋ επέτρεπε νά ζει κατ' αυτόν τόν τρόπο. Είχε διαγράψει τόν θεό άπό τής καθημερινότητά του. Φαίνεται όμως πώς τελικά ό ϊδιος δεν ήταν εύχαριστημένος. Καταλάβαινε ότι άλλου ήταν τό νόημα. Καί ή παρουσία τοϋ προσώπου τοϋ Χριστοΰ ανοίγει
στήν ψυχή του τόν δρόμο πού κατά βάθος ποθούσε. Πρώτη του κίνηση, νά ζητήσει νά δεϊ ποιός είναι ό Χριστός. Δεύτερη κίνηση του, νά ανέβει στή συκομορέα, παραθεωρώντας τόσο τή φυσική του αδυναμία, όσο καί τίς πιθανές είρωνεϊες τοΰ πλήθους καί τόν έξευτελισμό του λόγω τοΰ ότι ήταν γνωστός τους. Καί τρίτη κίνηση, νά σπεύσει νά ανταποκριθεί στην πρόσκληση τοϋ Χριστού καί νά ανοίξει τό σπίτι του καί τήν καρδιά του.
Ή ελπίδα πού κομίζει ό Χριστός
Ή μετάνοια τοϋ Ζακχαίου δέν άλλαξε τόν έκκοσμικευμένο τρόπο ζωής
έκείνης τής έποχής. "Αλλαξε όμως τόν ϊδιο. Ό Χριστός δέν ήρθε στον κόσμο γιά νά οδηγήσει τήν ανθρωπότητα σε έναν κοινωνικό καί ηθικό μετασχηματισμό, καθιστάμενος ό ήγέτης μιάς άλλαγής πού θά επιβαλλόταν άπό τόν
ουρανό. Ήρθε γιά νά αναζητήσει καί νά σώσει τόν κάθε αμαρτωλό, τόν κάθε
άνθρωπο πού νιώθει ότι έχει χάσει τόν δρόμο του καί θέλει νόημα καί σκοπό στη ζωή του, πού θά υπερβαίνει τήν αμαρτία. Χωρίς νά αρνείται τή διδαχή πρός όλους, ό Χριστός δείχνει ότι γιά τόν θεό αυτό πού έχει σημασία είναι
ό καθένας μας προσωπικά. Κι έδώ έγκειται ή μεγάλη ελπίδα. Ότι τελικά, ακόμη κι άν ό κόσμος ζεί στην αμαρτία, ό καθένας μας μπορεί νά οδηγηθεί στή σωτηρία καί τήν ϊδια στιγμή, μέ τή σωτηρία τοϋ καθενός μας, καί ό ϊδιος ό κόσμος οδηγείται καί αύτός πρός τήν ελπίδα.
π. θ. Μ.
Αφήστε ένα σχόλιο