ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΑ ΝΕΑ φ.1696
ΛΓ’ ΕΚΤΑΚΤΗ ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Πραγματοποιήθηκε με την παρουσία όλων των Κληρικών σήμερα, Παρασκευή 22α Μαΐου 2020, εκτάκτως η 33η Ιερατική Σύναξις της Ιεράς Μητροπόλεως μας, στον Ιερό Καθεδρικό Ναό του Αποστόλου Παύλου Κορίνθου, ο οποίος παρέχει την δυνατότητα συνάξεως υπό τους υποδειχθέντας υγειονομικούς όρους.
Ομιλητής της Συνάξεως ήταν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος, ο οποίος αναφέρθηκε στον «χρόνο του εγκλεισμού» και στα εξ’ αυτού επακόλουθα, δίδοντας «πνευματικό νόημα» στην δοκιμασία, την οποία Κλήρος και Λαός υπέστη όλο αυτό το χρονικό διάστημα, θίγοντας ταυτόχρονα και τις δυσκολίες, τις οποίες καλείται να ξεπεράσει η Εκκλησία τώρα που επανερχόμεθα σε «καινοφανή» κανονικότητα.
Δήλωσε την μετά διακρίσεως παρουσία της Τοπικής μας Εκκλησίας τόσο στον Λειτουργικό τομέα και ιδιαιτέρως με την ιδική του συνεχή παράσταση έμπροσθεν του Αγίου Θυσιαστηρίου του Ι. Καθεδρικού Ναού του Αποστόλου Παύλου Κορίνθου, όσο και στον Φιλανθρωπικό με την προσφορά τροφίμων, κατά τις Άγιες ημέρες που προηγήθηκαν, στους «αναγκεμένους» αδελφούς μας.
Τόνισε μετ᾿ εμφάσεως τις ιδιαίτερες αναφορές δι᾿ ειδικών ευχών για την λοιμική νόσο που σε κάθε Λειτουργική παράσταση διάβαζαν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος ως και ο Θεοφιλέστατος Βοηθός Επίσκοπος άγιος Κεγχρεών κ. Αγάπιος.
Συνεχάρη δημοσίως τους Ιερείς, οι οποίοι φρόντισαν για την ενίσχυση με είδη διατροφής της Τράπεζας τροφίμων και ενδυμάτων της Ι. Μητροπόλεως υπό την επωνυμίαν «ΘΕΟΠΡΟΣΦΟΡΑ»
Έδωσε οδηγίες για τον εορτασμό της εορτής της Αποδόσεως του Πάσχα, κατόπιν προηγηθείσης διαλογικής συζητήσεως μετά των Κληρικών, οι οποίοι εξέθεσαν τις απόψεις τους, ως και «κατευθυντήριες γραμμές» για την τέλεσι εφ᾿ εξής των Ι. Μυστηρίων, των Μνημοσύνων κ.λ.π. τονίζοντας την ανάγκη αναζωπυρώσεως της Πίστεως του Λαού του Θεού δια του επανευαγγελισμού του.
Τέλος, συνέστησε την προσοχή των Ιερέων σε διοικητικά και οικονομικά θέματα και απέλυσε αυτούς ευχόμενος όπως ο Αναστάς Ζωοδότης Κύριος χαρίζει πλούσιες τις ευλογίες Του και την πολύτιμο υγιεία σε όλους!
ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.
Η ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΣΤΕΠΤΩΝ ΒΑΣΙΛΕΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗΣ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Στον πανηγυρίζοντα Ι. Ναό Αγίων Κων/νου και Ελένης Σολομού χοροστάτησε ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας κ. Διονύσιος το εσπέρας της Τετάρτης, 20 Μαΐου 2020, πλαισιούμενος από τον εφημέριο του Ι. Ναού π. Νικόλαο Κοντογιάννη και τους συνοδούς του Κληρικούς. Στον Εσπερινό παρέστη ο πρώην Υπουργός και νυν Βουλευτής κ. Νικόλαος Ταγαράς και ο πρώην Δήμαρχος Κορινθίων κ. Αλέξανδρος Πνευματικός.
Στο κήρυγμά του ο Σεβ. Μητροπολίτης μας αναφέρθηκε στον βίο των Αγίων Ισαποστόλων και συγκεκριμένα στις αρετές, που εμφύσησε η μητέρα Αγία Ελένη στον υιό της Αυτοκράτορα Άγιο Κωνσταντίνο, ο οποίος παρά τις προερχόμενες εκ του πολύ μεγάλου αξιώματός του αδυναμίες, προσπάθησε και κατάφερε σε μεγάλο βαθμό να κάνει τους υπηκόους της Αυτοκρατορίας του να πιστεύουν με θέρμη και να γεμίσουν τις ψυχές τους από Χριστό. Επιπρόσθετα τόνισε την σπουδαιότητα για την Ορθοδοξία μας της προσπάθειας της Αγίας Ελένης για την εύρεση των Παναγίων Προσκυνημάτων των Αγίων Τόπων που αποτέλεσαν και αποτελούν την ιδιαίτερη ευλογία της Πίστεώς μας.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Στον Καθεδρικό Ι. Ναό του Απ. Παύλου Κορίνθου λειτούργησε την Κυριακή, 24 Μαΐου 2020, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος, πλαισιούμενος από τους Ιερείς του Ι. Ναού. Στον κήρυγμα του ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στις δύσκολες ημέρες, που αντιμετωπίσαμε ως Εκκλησία, κατά την περίοδο των «κλειστών» Ναών, ενώ παράλληλα έδωσε κατευθυντήριες γραμμές για τον τρόπο λειτουργίας των Ι. Ναών, για τον τρόπο με τον οποίο θα τελούνται εφεξής τα Ιερά Μυστήρια, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα και για τον τρόπο με τον οποίο θα εορταστεί εφέτος η εορτή της Αποδόσεως του Πάσχα, στην Μητροπολιτική μας Περιφέρεια.
Μετά το πέρας της Θ. Λειτουργίας πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη επίσημη Δοξολογία για την επέτειο της Γενοκτονίας των Ποντίων, χοροστατούντος του Σεβ. Ποιμενάρχου μας κ. Διονυσίου και με την παρουσία του Αντιπεριφερειάρχου Κορινθίας κ. Α. Γκιολή, του Δημάρχου Κορινθίων κ. Β. Νανόπουλου, του Αστυνομικού Διευθυντού Κορινθίας κ. Χαρ. Τετράδη και των Στρατιωτικών Αρχών.
Την ίδια ημέρα και στον Ι. Ναό Αγίου Αθανασίου Λαύκας Κορινθίας λειτούργησε ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος. Ο Θεοφιλέστατος στηριζόμενος στην Ευαγγελική περικοπή της Στ΄ Κυριακής από το Πάσχα ομίλησε περί της θεραπείας των ψυχικών οφθαλμών τόσο του εκ γενετής τυφλού της περικοπής όσο και των ανθρώπων γενικώς, οι οποίοι οφείλουν να καθαρίσουν την ψυχή τους από τα πάθη για να δουν τον Θεό, σύμφωνα με τον Μακαρισμό «Μακάριοι οἱ καθαροί τῇ καρδίᾳ ὅτι αὐτοί τόν Θεόν ὄψονται» (Ματθ. ε’, 8) στην δε παρούσα ζωή «δι᾽ ἐσόπτρου» (Α΄ Κορ. ιγ’, 12), στην δε αιωνιότητα «καθώς ἐστι» (Α΄ Ιω. γ, 3). Ολοκλήρωσε την ομιλία του μεταφέροντας τις ευλογίες του Ποιμενάρχου μας κ. Διονυσίου, ευχόμενος προς όλους να αξιωθούν να δουν τον Χριστό, αφού πρώτα έχουν καθαρίσει τα μάτια της ψυχής τους από την αμαρτία και τα πάθη!
Εκ μέρους του Εφημερίου, του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου του Ι. Ναού αλλά και των κατοίκων της κώμης ο εκ Λαύκας καταγόμενος οτρηρός θεολόγος κ. Φώτιος Παπαγεωργίου προσφώνησε τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο άγιο Κεγχρεών προσφέροντάς του ως ενθύμιο της πρώτης παραστάσεως στον Ι. Ναό του χωριού τους το βιβλίο του WILLIAM MILLER « Η Φραγκοκρατία στην Ελλάδα, 1204-1566».
ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.
ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ
Την Κυριακή 24 Μαΐου χοροστατούντος του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Κορίνθου κ. Διονυσίου τελέστηκε δοξολογία στον Ιερό Ναό Αποστόλου Παύλου στην Κόρινθο για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου. Παρευρέθηκε και στη συνέχεια κατέθεσε στεφάνι με την παρουσία περιορισμένου αριθμού ατόμων ο Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Κορινθίας κ. Αναστάσιος Γκιολής.
Μεταξύ άλλων ο κ. Γκιολής ανέφερε πως «χρέος μας είναι όχι μόνο να μην ξεχάσουμε τον άδικο χαμό των 353.000 αθώων σφραγισθέντων Ελλήνων του Πόντου αλλά και να συνεχίσουμε να διατηρούμε ζωντανή την προσφορά των διασωθέντων στην ανόρθωση του Ελληνικού Κράτους. Τέλος, οφείλουμε να στεκόμαστε δίπλα στους Έλληνες Ποντίους, ως ελάχιστο φόρο τιμής προκειμένου να συνεχιστεί ο πολιτισμός, τα ήθη και τα έθιμα τους».
ΜΕ Ι. ΠΑΝΝΥΧΙΔΑ ΕΟΡΤΑΣΤΗΚΕ Η ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Με την ευκαιρία της αποδόσεως της Εορτής του Πάσχα ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος τέλεσε Ι. Παννυχίδα το βράδυ της Τρίτης, 26η προς 27η Μαΐου 2020, στον Καθεδρικό Ι. Ναό του Αποστόλου Παύλου στην Κό-ρινθο. Τον σεπτό Ποιμενάρχη μας πλαισίωσαν οι Ιερείς του Καθεδρικού Ι. Ναού.
Στο κήρυγμα του ο Σεβ. Μητροπολίτης μας ομίλησε για την σπουδαιότητα της Εκκλησίας μας, ως Εκκλησία της Αναστάσεως, που τα πάντα στρέφονται γύρω από τον Αναστάντα Κύριο ημών Ιησού Χριστό, από Τον οποίο πηγάζει η ζωή, η πίστη και η σωτηρία των πιστών. Ιδιαιτέρως επεσήμανε το γεγονός ότι κάποιοι ελάχιστοι αδελφοί μας, τόσο εδώ όσο και σε άλλες Ι. Μητροπόλεις, δεν σεβάστηκαν την Ι. Σύνοδο και τις αποφάσεις Της, που λήφθηκαν σε συνεργασία με τις υπεύθυνες υγειονομικές αρχές για την προστασία της ανθρώπινης ζωής από την πανδημία του κορωνοϊού και έκαναν με την στάση τους και την αγνωσία τους βαρύτερο τον σταυρό του Μητροπολίτη τους. Είναι εύκολο, ελαφρά τη καρδία, να μηδενίζεις και να στοχοποιείς θεσμούς και πρόσωπα στο όνομα της ματαιοδοξίας σου και της τάχα προσηλώσεως σου στην ορθή πίστη, αλλά όταν έρχεται η ώρα των αποφάσεων και ιδιαιτέρως αυτών που αφορούν και στην ίδια την ανθρώπινη ζωή η σοβαρότητα και η υπευθυνότητα επιβάλλεται να χαρακτηρίζουν τους έχοντες την ευθύνη της λήψεώς τους. Το Πανάγιο Πνεύμα κατεύθηνε και φώτισε τους Αρχιερείς της ΔΙΣ ώστε να συνεισφέρουν με τις αποφάσεις τους και να μην θρηνήσουμε εκατόμβες θυμάτων.
Ο Ποιμενάρχης μας ολοκλήρωσε την ομιλία του ευχόμενος στους αγρυπνήσαντες πιστούς μεταξύ των οποίων βρέθηκαν ο Αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας κ. Αναστάσιος Γκιολής και ο Υποστράτηγος της ΕΛ.ΑΣ. κ. Σπυρίδων Σκλάβος, το φώς της Αναστάσεως να καταυγάζει κάθε βήμα της ζωής τους!
Το ίδιο βράδυ ο Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεώς μας, Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος, ετέλεσε την Ι. Παννυχίδα στον Ενοριακό Ι. Ναό Αγίου Νικολάου Κορίνθου, πλαισιούμενος από τους Ιερείς του Ι. Ναού. Μετά το πέρας της Αναστάσιμης Θ. Λειτουργίας ο Θεοφιλέστατος μετέφερε τις ευλογίες του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Διονυσίου και ευχήθηκε στους πιστούς πνευματική και σωματική υγεία παρά του Αναστάντος Κυρίου ημών Ιησού Χριστού!
ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.
31 Μαίου: ΚΥΡΙΑΚΗ Ζ΄ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
«ΦΑΝΕΡΩΣΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ»
Στην Αρχιερατική του προσευχή προς τόν Πατέρα του, μετά τόν Μυστικό Δείπνο καί λίγο πρίν τά Πάθη του, ό Κύριος λέει μεταξύ άλλων ότι «φανέρωσα τό όνομα Σου στους ανθρώπους» (Ίωάν. 17,6). Αναρωτιόμαστε, καθώς ακούμε αυτόν τόν λόγο: άραγε οι άνθρωποι δέν ήξεραν ότι ό Θεός υπάρχει; Περίμεναν τόν Χριστό νά τους τόν καταστήσει γνωστό; Ποιο είναι τό όνομα τοΰ Θεοϋ, τό όποιο φανέρωσε ό Χριστός στους ανθρώπους καί σέ ποιους τό φανέρωσε;
Ή απάντηση τοΰ Θεοϋ
Οι άνθρωποι ήξεραν ότι υπάρχει κάποιος θεός είτε μέ τή μορφή της πολυθείας καί της ειδωλολατρίας εϊτε μέ τήν αποκάλυψη στον Αβραάμ καί στους Εβραίους. Ό Χριστός όμως, ερχόμενος στον κόσμο, φανέρωσε τό αληθινό όνομα τοΰ Θεοΰ σέ όλους τους ανθρώπους. Κατέδειξε καί μέ τή διδασκαλία καί μέ τή ζωή του καί μέ τά πάθη καί τήν ανάσταση του ότι ό Θεός είναι Τριαδικός. Είναι κοινωνία τριών προσώπων καί ταυτόχρονα Ένας κατά τήν ουσία. Πατήρ, Υιός καί «Αγιο Πνεύμα είναι τό όνομα τοΰ Θεοΰ καί σ’ αυτό τό όνομα μας κάλεσε νά βαπτιζόμαστε, πάντα τά έθνη (Ματθ. 28,19). Αυτό τό όνομα δείχνει έναν Θεό πού καλύπτει όλες τίς ανθρώπινες αναζητήσεις. Τόν Θεό πού δημιούργησε τά πάντα, πού δέν περιορίζεται στον εαυτό του άλλα είναι κοινωνία, δηλαδή συνύπαρξη τριών προσώπων•τόν Θεό πού είναι ή σοφία τοΰ παντός, πού έρχεται σέ συνάντηση καί κοινωνία μέ τους ανθρώπους πού τόν εγκατέλειψαν καί προτίμησαν νά είναι θεοί χωρίς αυτόν, οδηγήθηκαν στον θάνατο καί τόν οδήγησαν στον θάνατο τόν Θεό πού αναστήθηκε ανασταίνοντας τόν κάθε άνθρωπο πού θά τόν ακολουθήσει τόν Θεό πού δέν διάλεξε έναν λαό μόνο, άλλα καλεί τόν καθέναν νά σωθεί.
Ό Θεός είναι αγάπη
Τό δεύτερο χαρακτηριστικό του ονόματος του Θεοΰ είναι πώς «ό Θεός αγάπη εστί» (Α’ Ίωάν. 4,16) Δεν έχει απλώς αγάπη, άλλα είναι αγάπη! Ό Χριστός φανερώνει τόν Θεό ώς αγάπη, ώς κένωση, ώς θυσία, ώς δίψα γιά συνάντηση μέ τόν κάθε άνθρωπο κάθε εποχής. Αυτή ή δίψα φτάνει μέχρι τόν θάνατο καί τόν ‘Άδη. Αγάπη όμως σημαίνει καί ελευθερία. Σημαίνει σεβασμό στην ανθρώπινη απόφαση νά είναι ή νά μήν είναι μέ τόν Θεό. Σεβασμό στην πτώση, στην αποτυχία τοΰ άνθρωπου νά αγαπήσει τόν Θεό, σεβασμό στην επιλογή νά διαλέγει -αντί γιά τήν προτεραιότητα του Θεοΰ- τήν προτεραιότητα της καλοπέρασης σ’ αυτή τή ζωή, τήν εξουσία, τό συμφέρον, ακόμη καί τήν πίστη ότι ό θάνατος είναι τό τέρμα.
Ό Χριστός και τά μυστήρια
Τό όνομα του Θεού γνωρίζεται στό πρόσωπο του Χριστού. Όποιος γνωρίζει τόν Θεάνθρωπο Κύριο μας, μπορεί νά γνωρίσει τόν Θεό Πατέρα καί νά γευτεί τους καρπούς της παρουσίας τού Αγίου Πνεύματος στή ζωή της Εκκλησίας. Οι καρποί, πέρα άπό τά προσωπικά χαρίσματα, δίδονται ώς δωρεές άνεξάλειπτες στά μυστήρια:
Τό Βάπτισμα μας καθαρίζει άπό τήν αμαρτία καί τό κακό καί μας εισάγει ώς μέλη μέ πλήρη δικαιώματα στό σώμα τοΰ Χριστού. Τό Χρίσμα μας κάνει νά μετέχουμε στό «τρισσόν αξίωμα» τού Κυρίου: στό βασιλικό, δηλαδή ενεργοποιείται ή ευλογία νά αγαπούμε διακονώντας τους πάντες, στό ιερατικό, δηλαδή ενεργοποιείται ή ευλογία τά πάντα νά γίνονται προς δόξαν Θεού καί κάθε τι πού μας δίδεται νά τό επιστρέφουμε στον Θεό καί στον συνάνθρωπο, ώς ένα συνεχές «τά σά έκ τών σών σοί προσφέρομεν κατά πάντα καί διά πάντα», καί στό προφητικό, δηλαδή ένεργοποιειται ή ευλογία νά μιλάμε γιά τόν Θεό καί μέ λόγια καί με έργα, νά γινόμαστε ηγέτες στη ζωή τή δική μας καί των άλλων, όχι όμως εξουσιάζοντας άλλα φανερώνοντας τήν αλήθεια. Ή Θεία Ευχαριστία μάς δίνει τήν ευλογία νά κοινωνούμε τόν Θεό στό σώμα καί τό αίμα τοΰ Χρίστου, νά γινόμαστε ένα μαζί Του καί μέ τους συνανθρώπους μας, ζώντας τή χαρά της Βασιλείας του Θεού. Ή Μετάνοια καί τό Εύχέλαιο μάς δίνουν τήν ευλογία νά ξεκινούμε άπό τήν αρχή, διαπιστώνοντας τά τραύματα καί τίς αδυναμίες μας καί επιστρέφοντας στην αγκαλιά του Θεού, όπως επίσης καί νά ζητούμε τήν ϊαση της ψυχής καί τοΰ σώματος. Ό Γάμος καί ή Ίερωσύνη γίνονται τρόποι συνάντησης μέ τόν πλησίον μας, διακονίας του είτε σέ μιά σχέση ενός προς τόν άλλο, είτε σέ μιά σχέση μέ όλο τόν κόσμο, γιά νά μπορούμε νά γευόμαστε καθημερινά τή σημασία της ενότητας καί της αγάπης, πού γίνονται αιωνιότητα.
Οι Πατέρες καί οι άγιοι
Τό όνομα τοΰ Θεού συνεχίζουν νά τό φανερώνουν στή ζωή της πίστης οι Πατέρες της Εκκλησίας καί όλοι οι άγιοι. Ό καθένας μας στον παρόντα χρόνο καί τήν εποχή στην οποία κληθήκαμε νά ζούμε, θά δώσει τήν προσωπική του απάντηση, άν θά αποδεχθεί τό όνομα ώς πίστη, αγάπη, κοινωνία μέ τόν Χριστό καί τόν συνάνθρωπο. Είναι ή δική μας σειρά τώρα, ή δική μας ευθύνη, ή δική μας απόφαση άν θά συναντήσουμε τόν Θεό. Δέν διαλέγει άλλωστε ό Θεός ποιους θά σώσει, άλλα τους καλεί όλους. Έμεΐς διαλέγουμε άν θά τόν δοΰμε καί θά τόν ζήσουμε ώς τόν σωτήρα καί λυτρωτή μας.
π,Θ.Μ
Αφήστε ένα σχόλιο