ΙΝΚΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΓΙΑ ΕΝΦΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΚΤΙΡΙΟ ΣΤΑ ΚΑΛΑΜΙΑ φ.1723
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
Εσφαλμένη εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου για τον ΕΝΦΙΑ έχει οδηγήσει σε μεγάλη επιβάρυνση τους ιδιοκτήτες ιδιοχρησιμοποιούμενων ακινήτων.
¬ Μετά από πολλαπλές καταγγελίες και παράπονα για τον τρόπο που η ΑΑΔΕ εφαρμόζει:
α) το άρθρο 4 παρ. 1ε του Ν. 4223/2013 που αφορά στην παλαιότητα του κτίσματος,
β) Την παρ. 2α του Ν. 4223/2013 που αφορά στην τιμή ζώνης (Ε/Μ2),
γ) Την παράγραφο 2β του Ν. 4223/2013 που αφορά στον συντελεστή παλαιότητος κτίσματος (ΣΠΚ) και
δ) Το άρθρο 5 παρ. 2 και 3 του Ν. 4223/2013 που ορίζει ότι ο συμπληρωματικός φόρος ΕΝΦΙΑ για ακίνητα που ιδιοχρησιμοποιούνται ανεξάρτητα αντικειμένου εργασιών, υπολογίζεται με συντελεστή 1 τοις χιλίοις κι όχι 5,5 τοις χιλίοις που εσφαλμένως υπολογίζονται στα ακίνητα που αφορούν σε μέλη μας, αλλά και εν γένει στους πολίτες ,ιδιοκτήτες ακινήτων, ως και σε νομικά πρόσωπα.
¬ Συγκεκριμένα, η ΑΑΔΕ με τις αποφάσεις που εκδίδει για ακίνητα, ιδιοχρησιμοποιούμενα, που έχουν δομηθεί σε παρελθόντα έτη που υπερβαίνουν όχι μόνο τα 26 έτη, αλλά ακόμη και τα 40-50 έτη, υπολογίζει συντελεστή του βασικού φόρου επί της αξίας των ακινήτων 3,70 τοις χιλίοις και όχι τον συντελεστή βασικού φόρου παλαιότητας για ακίνητα, άνω των 26 ετών, στο ορθό 1 τοις χιλίοις (συνδυασμός των άρθρο 4 παρ. 1ε του Ν. 4223/2013).
¬ Συγκεκριμένα, η ΑΑΔΕ με τις αποφάσεις που εκδίδει για ακίνητα, ιδιοχρησιμοποιούμενα, που έχουν δομηθεί σε παρελθόντα έτη που υπερβαίνουν όχι μόνο τα 26 έτη, αλλά ακόμη και τα 40-50 έτη, υπολογίζει συντελεστή του βασικού φόρου επί της αξίας των ακινήτων 3,70 τοις χιλίοις και όχι τον συντελεστή βασικού φόρου παλαιότητας για ακίνητα, άνω των 26 ετών, στο ορθό 1 τοις χιλίοις (συνδυασμός των άρθρο 4 παρ. 1ε του Ν. 4223/2013).
¬ Θα έπρεπε δηλαδή να υπολογίσει τον βασικό φόρο επί της αξίας των άνω ακινήτων εφαρμόζοντας το φορολογικό συντελεστή παλαιότητας 1 τοις χιλίοις επί της αξίας των (άρθρο 4 παρ. 1, εδ. Ε, παρ. 2α ,παρ. 2β και άρθρο 5 παρ. 2 και 3 του Ν. 4223/2013).
¬ Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με τις μεθοδεύσεις αυτές, είναι αχαρακτήριστη και αποτελεί όνειδος για τις αρμόδιες υπηρεσίες και τους πολιτικούς τους προϊσταμένους.
¬ Μετά τις παραπάνω διαπιστώσεις καλέσαμε τον Διοικητή της ΑΑΔΕ και τον Υπουργό Οικονομικών να ενεργήσουν άμεσα ώστε:
Α) Την διόρθωση του λογισμικού της ΑΑΔΕ (αν οφείλεται σε αυτό η άνω δυσλειτουργία) και
Β) την απόδοση στους πολίτες ως και στα νομικά πρόσωπα των ποσών που έχουν εισπραχθεί αχρεωστήτως μέχρι σήμερα από την παραπάνω δυσλειτουργίαμεθόδευση, ώστε να αποκατασταθεί η νομιμότητα και πάψει η αναίτια ταλαιπωρία τους και η οικονομική τους επιβάρυνση - ζημία.
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
1. Μετά από εκτενή δημοσιεύματα στα social media για επικινδυνότητα κτιρίου στην περιοχή καλάμια Κορίνθου, παρεμβήκαμε στον αρμόδιο Δήμο Κορινθίων, αφού σύμφωνα με τα δημοσιεύματα και τις φωτογραφίες που τα συνόδευαν, ο ιδιοκτήτης του ακινήτου δεν επιδεικνύει την δέουσα προσοχή για αυτό ώστε να μην υπάρχει επικινδυνότητα ιδίως για τα παιδιά.
2. Με έγγραφό της, η υπηρεσία δόμησης του δήμου μας ανέφερε ότι δεν διαπίστωσε επικινδυνότητα του κτηρίου.
3. Στο έγγραφο που είχαμε αποστείλει στο δήμο ουδέν αναφέραμε για έλλειψη στατικότητας του κτιρίου, αλλά για εγκατάλειψη του που αφ’ενός διευκολύνει την πρόσβαση στο εσωτερικό του, αφ’ ετέρου υπάρχουν σπασμένοι υαλοπίνακες στην πρόσοψη του που αποτελούν πηγή κινδύνου, τόσο για ανήλικους (κυρίως), όσο και για ενήλικες, γεγονός που σημαίνει ότι δεν ήταν αρμόδια η υπηρεσία που μας απήντησε, αλλά αρμόδια ήταν η υπηρεσία καθαριότητας και ο αντιδήμαρχος αυτής, ως και ο αντιδήμαρχος καθημερινότητας.
4. Με βάση τα παραπάνω και αφού επαινέσουμε την αμεσότητα της υπηρεσίας δόμησης του δήμου Κορινθίων, καλέσαμε τον Δήμο Κορινθίων να ενεργήσει τα νόμιμα άμεσα και να μην ολιγωρεί ανεπίτρεπτα.
¬ Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με τις μεθοδεύσεις αυτές, είναι αχαρακτήριστη και αποτελεί όνειδος για τις αρμόδιες υπηρεσίες και τους πολιτικούς τους προϊσταμένους.
¬ Μετά τις παραπάνω διαπιστώσεις καλέσαμε τον Διοικητή της ΑΑΔΕ και τον Υπουργό Οικονομικών να ενεργήσουν άμεσα ώστε:
Α) Την διόρθωση του λογισμικού της ΑΑΔΕ (αν οφείλεται σε αυτό η άνω δυσλειτουργία) και
Β) την απόδοση στους πολίτες ως και στα νομικά πρόσωπα των ποσών που έχουν εισπραχθεί αχρεωστήτως μέχρι σήμερα από την παραπάνω δυσλειτουργίαμεθόδευση, ώστε να αποκατασταθεί η νομιμότητα και πάψει η αναίτια ταλαιπωρία τους και η οικονομική τους επιβάρυνση - ζημία.
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΚΤΗΡΙΟ ΣΤΑ ΚΑΛΑΜΙΑ
1. Μετά από εκτενή δημοσιεύματα στα social media για επικινδυνότητα κτιρίου στην περιοχή καλάμια Κορίνθου, παρεμβήκαμε στον αρμόδιο Δήμο Κορινθίων, αφού σύμφωνα με τα δημοσιεύματα και τις φωτογραφίες που τα συνόδευαν, ο ιδιοκτήτης του ακινήτου δεν επιδεικνύει την δέουσα προσοχή για αυτό ώστε να μην υπάρχει επικινδυνότητα ιδίως για τα παιδιά.
2. Με έγγραφό της, η υπηρεσία δόμησης του δήμου μας ανέφερε ότι δεν διαπίστωσε επικινδυνότητα του κτηρίου.
3. Στο έγγραφο που είχαμε αποστείλει στο δήμο ουδέν αναφέραμε για έλλειψη στατικότητας του κτιρίου, αλλά για εγκατάλειψη του που αφ’ενός διευκολύνει την πρόσβαση στο εσωτερικό του, αφ’ ετέρου υπάρχουν σπασμένοι υαλοπίνακες στην πρόσοψη του που αποτελούν πηγή κινδύνου, τόσο για ανήλικους (κυρίως), όσο και για ενήλικες, γεγονός που σημαίνει ότι δεν ήταν αρμόδια η υπηρεσία που μας απήντησε, αλλά αρμόδια ήταν η υπηρεσία καθαριότητας και ο αντιδήμαρχος αυτής, ως και ο αντιδήμαρχος καθημερινότητας.
4. Με βάση τα παραπάνω και αφού επαινέσουμε την αμεσότητα της υπηρεσίας δόμησης του δήμου Κορινθίων, καλέσαμε τον Δήμο Κορινθίων να ενεργήσει τα νόμιμα άμεσα και να μην ολιγωρεί ανεπίτρεπτα.
Αφήστε ένα σχόλιο