ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΑ ΝΕΑ φ.1723
Η ΙΕΡΑ ΜΕΓΙΣΤΗ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ ΠΡΟΣΕΦΕΡΕ ΚΙ ΕΦΕΤΟΣ ΕΝΑ ΤΟΝΝΟ ΚΟΤΟΠΟΥΛΑ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΣΤΗΝ «ΘΕΟΠΡΟΣΦΟΡΑ»
Την προσφορά ενός τόννου κοτόπουλων «ΠΙΝΔΟΣ», εκ μέρους της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου, εν όψει της Εορτής των Χριστουγέννων, δέχτηκαν την Τετάρτη, 9 Δεκεμβρίου 2020, οι υπεύθυνοι της Τραπέζης Τροφίμων και Ενδυμάτων «Η ΘΕΟΠΡΟΣΦΟΡΑ», της Ι. Μητροπόλεώς μας, μέρος της οποίας απεστάλη στα «ΓΕΥΜΑΤΑ ΑΓΑΠΗΣ» του Καθεδρικού Ι. Ναού Αποστόλου Παύλου Κορίνθου, καθώς επίσης και στα υπόλοιπα Ιδρύματα της Ι. Μητροπόλεώς μας.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος ευγνωμόνως εξέφρασε τις ευχαριστίες του στην Ιερά Βασιλική και Πατριαρχική Μεγίστη Μονή του Βατοπαιδίου Αγίου Ορους για την επαναλαμβανόμενη φιλάνθρωπη προσφορά της, ευχόμενος υπέρ μακροημερεύσεως και σωτηρίας του αγίου Καθηγουμένου κ. Εφραίμ και των ασκουμένων σε αυτή Πατέρων και Αδελφών!
ΕΚ ΤΗΣ ΘΕΟΠΡΟΣΦΟΡΑΣ!
ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΠΑΤΑΠΙΟΥ ΣΤΗΝ ΟΜΩΝΥΜΗ ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΟΥΣΑ Ι. ΜΟΝΗ ΣΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ
Δυστυχώς χωρίς την παρουσία πιστών, για πρώτη φορά από την ίδρυση της Ι. Μονής, εορτάστηκε η μνήμη του Θαυματουργού Οσίου Πατρός Παταπίου, λόγω των παρατεινομένων μέτρων κατά της διασποράς του Covid-19. Αναλυτικότερα, την Δευτέρα, 7 Δεκεμβρίου 2020, στην πανηγυρίζουσα ομώνυμη Ιερά Γυναικεία Κοινοβιακή Μονή, στο Λουτράκι, όπου ευρίσκεται αποθησαυρισμένο το Ιερό Λείψανό Του, ο Σεβ Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος τέλεσε τον πανηγυρικό Εσπερινό με την παρουσία μόνο της Ι. Αδελφότητας της Ι. Μονής. Στον λόγο του ο σεπτός Ποιμενάρχης μας κ. Διονύσιος επεσήμανε την σπουδαιότητα των θαυμάτων, που έχει επιτελέσει διαχρονικά ο Αγιος, ενώ δεν παρέλειψε να προτρέψει την Αδελφότητα της Ι. Μονής να μην παύσουν να προσεύχονται στον προστάτη τους Οσιο Πατάπιο για όσοι νοσούν και τις οικογένειές τους, για τους ιατρούς και τους νοσηλευτές, αλλά και για όσοι έφυγαν από αυτήν την ζωή, ως θύματα της θλιβερής αυτής πανδημίας!
Το πρωί της Τρίτης, 8 Δεκεμβρίου 2020, τελέσθηκε ο Πανηγυρικός Ορθρος και στην συνέχεια Αρχιερατική Θ. Λειτουργία, στην οποία προέστη ο Σεβ. Μητροπολίτης μας πλαισιούμενος από τον Πανοσ. Αρχιμ. π. Ανθιμο Παπαλεξόπουλο, Ιεροκήρυκα της Ι. Μητροπόλεως και Καθηγούμενο της Ι. Μονής Παναγίας «Πάντων Χαρά» Καλετζίου, τον Πανοσ. Αρχιμ. π. Αρκάδιο Ραζνύ και τους Διακόνους του. Ο Ποιμενάρχης μας ευχαρίστησε τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ. Ιερώνυμο, τον Σεβ. Μητροπολίτη Πειραιώς και Φαλήρου κ. Σεραφείμ και τον Διευθυντή του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος κ. Αλέξανδρο Κατσιάρα, για την ραδιοφωνική κάλυψη της Πανηγυρικής Θ. Λειτουργίας, καθώς έστω και έτσι οι Κορίνθιοι, αλλά και όλοι οι Ελληνες, έστω και νοερά, δεν στερήθηκαν την ευλογία και την χάρι του Οσίου και εφέτος.
Εν συνεχεία, κατέδειξε ότι οι Αγιοι, όπως ο Οσιος Πατάπιος, έλαβαν δύναμη από τον Θεό ώστε στο Ονομά Του να επιτελούν θαυμαστά γεγονότα, μεταδίδοντας την Χάρι Του και την σωτηρία Του στους ανθρώπους. Εμείς, απ’ την πλευρά μας, ως αληθινοί Χριστιανοί, οφείλουμε με βαθιά πίστη να επικαλούμαστε συνεχώς τους Αγίους μας, ώστε Αυτοί να πρεσβεύουν στον Θεό και να μεταδίδουν πλουσίως τις δωρεές Του. Ιδιαιτέρως σε χαλεπούς καιρούς, όπως αυτοί που βιώνουμε σήμερα. Ολοκλήρωσε, αναγιγνώσκοντας τις εκ του Ιερού Ευχολογίου υπέρ ασθενούντων ευχές, ενώπιον του Ι. Σκηνώματος του Οσίου Πατρός Παταπίου, παρακαλώντας Τον θερμά να πρεσβεύει στον ζωοδότη Κύριο μας Ιησού Χριστό υπέρ υγείας ολόκληρης της ανθρωπότητος!
ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.
20 Δεκεμβρίου 2020 : ΠΡΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ
«ΒΙΒΛΟΣ ΓΕΝΕΣΕΩΣ»
«Βίβλος γενέσεως Ίησοϋ Χρίστου, υίοΰ Δαυίδ υίοΰ Αβραάμ» (Ματθ. 1,1). Η αρχή του Ευαγγελίου του Ματθαίου έχει οριστεί άπό την Εκκλησία νά διαβάζεται τήν Κυριακή πρίν άπό τή Γέννηση του Χρίστου, γιά νά μας κατηχήσει στή σπουδαιότητα της γιορτής καί νά μας δείξει τό περιεχόμενο της!
Ό Χριστός ώς ιστορικό πρόσωπο
Η παράθεση των ονομάτων μαρτυρεί τήν πεποίθηση της Εκκλησίας ότι ό Χριστός ώς άνθρωπος υπήρξε ιστορικό πρόσωπο. Αυτή τή βεβαιότητα συμπληρώνουν οι μαρτυρίες των ιστορικών τής εποχής, καί μάλιστα τών μή χριστιανών (Τάκιτος, Ίώσηπος). Ταυτόχρονα διαπιστώνουμε, μέ αρκετές αναφορές στην Καινή Διαθήκη, ότι ό Χριστός θεωρήθηκε άπό τους συμπατριώτες του γνήσιος Ίουδαίος. Απορούν αυτοί πώς γνώριζε νά ερμηνεύει τή Γραφή, μολονότι δέν είχε σπουδάσει καί δέν είχε γίνει νομοδιδάσκαλος. Δέν δέχονται στή Ναζαρέτ τό κήρυγμα του, διότι δέν άνέχονταν «άπό τόν υιό του Ίωσήφ», όπως πίστευαν ότι ήταν, νά τους διδάσκει. Του δίνουν τό προσωνύμιο «Ναζωραΐος», τό όποιο τόν συνόδευσε μέχρι τόν σταυρικό θάνατο. Αυτά τά στοιχεία μαρτυρούν πώς ό γενεαλογικός κατάλογος τόν όποιο παραθέτει ό Ματθαίος, γράφοντας ένα Ευαγγέλιο πού απευθυνόταν στους χριστιανούς έξ Ίουδαίων, δείχνει ότι γιά τήν Εκκλησία ό Χριστός ήταν κατά πάντα άνθρωπος.
Συνεργεία Θεου καί άνθρωπου
Ο Ευαγγελιστής κάνει καί μιά άλλη διάκριση. Χωρίς νά αρνείται τήν ένταξη τοΰ Χριστού στην ιουδαϊκή κοινότητα, θά επισημάνει ότι ή σύλληψη καί ή γέννηση του δέν ήταν όμοιες μέ αυτές τών υπολοίπων ανθρώπων. Δέν μιλά γιά έναν Θεό-φάντασμα, όπως οι μετέπειτα μεγάλες αίρέ-σεις, οι όποιες ξεκινούν άπό τους «γνωστικούς» καί συνεχίζουν με τους οπαδούς τοϋ μονοφυσιτισμοϋ καί των παραλλαγών του. Μιλά γιά έναν Θεό πού λαμβάνει σάρκα καί οστά, δεν ξεκινά όμως ή κατά άνθρωπον γέννηση Του μέ τόν φυσικό τρόπο πού ξεκινά ή ύπαρξη κάθε άνθρωπου, δηλαδή μέ τήν ένωση τοΰ άνδρα καί της γυναίκας. Στό πρόσωπο τοϋ Χριστού έχουμε έναν συνδυασμό τοϋ φυσικού μέ τό θεϊκό (Ματθ. 1,18). Ο Χριστός κατέρχεται έκ των ουρανών καί σαρκωνεται έκ Πνεύματος Αγίου καί Μαρίας της Παρθένου καί ένανθρωπίζει. Είναι μυστήριο ή ενανθρώπηση. Είναι «υπέρ τήν φύσιν» γεγονός ή Σάρκωση. «Ομως δέν είναι καί «έκτος της φύσεως». Αλλιώς, θά επρόκειτο γιά μία μεταμόρφωση τοϋ Θεού σέ άνθρωπο, ή οποία όμως δέν θά άφηνε περιθώρια στην ανθρώπινη ελευθερία νά λειτουργήσει. «Αν ό Θεός δέν γινόταν άνθρωπος μέ τή συνεργεία καί τοϋ άνθρωπου, τότε δέν θά είχαμε λόγο στή θέωσή μας καί ή ελευθερία μας θά παραβιαζόταν άπό τόν Θεό πού μάς τήν έδωσε.»Οσους θέλει ό Θεός, αυτοί καί θά σώζονταν.»Ομως ή ενανθρώπηση γίνεται μέ τό «ναί» πού λέει ή ανθρωπότητα στό πρόσωπο τής Ύπεραγίας Θεοτόκου. Η σωτηρία προϋποθέτει καί τή δική μας συμμετοχή.
Ενα καινούργιο δέντρο
Ο Ευαγγελιστής όμως θά καταγράψει καί τό σημείο τής εκπλήρωσης τών προφητειών τής Παλαιάς Διαθήκης στό πρόσωπο τοϋ Χρίστου. Ο Ευαγγελιστής παραθέτει τόν λόγο τοΰ προφήτη Ησάία ότι «ιδού ή παρθένος έν γαστρί έξει καί τέξεται υϊόν καί καλέσουσι τό όνομα αυτού Εμμανουήλ» (Ματθ. 1,23), γιά νά δείξει στους ανθρώπους ότι ό Χριστός δέν είναι απλώς μία συνέχεια γενεαλογική τών κατά σάρκα προγόνων του. «Ερχεται γιά νά εκπληρώσει μία αποστολή: νά υλοποιήσει τήν επαγγελία τοϋ Θεοϋ γιά τήν αποστολή τοΰ Μεσσία στον κόσμο. Τήν ϊδια στιγμή ολοκληρώνει ουσιαστικά τό δέντρο, γιατί καί ό ίδιος καί τό έργο του ανήκουν σέ όλους τους ανθρώπους. «Ενα νέο δέντρο ξεκινά άπό τόν ίδιο, δηλαδή ή Εκκλησία, στό όποιο πλέον συγγενείς τοϋ Χριστού, φίλοι καί παιδιά του μποροϋν νά γίνουν όσοι αποδέχονται αυτή τή διπλή αποστολή, όπως εκφράζεται μέ τά ονόματα του: «Ίησούς» σημαίνει ότι «ό Θεός σώζει τόν λαό Του» δι’ αύτοϋ καί «Εμμανουήλ» σημαίνει ότι «ό Θεός είναι μαζί μας».
Η ανάγνωση τοϋ γενεαλογικού δέντρου τοΰ Χρίστου ας μάς προβληματίσει ώστε νά ζήσουμε τήν εορτή τής Γεννήσεως τοϋ Κυρίου μας ώς μία νέα ευκαιρία νά ενταχθούμε στό νέο δέντρο τής γενεαλογίας τής πίστης, στό δέντρο τής Εκκλησίας, καί ό Χριστός νά γεννηθεί στίς καρδιές μας!
π,Θ.Μ.
Αφήστε ένα σχόλιο