Η αρχή της κρίσης στα Ίμια Φ.1773
Η αρχή της κρίσης στα Ίμια:
«Δεν δεχόμαστε βοήθεια από Έλληνες, είμαστε σε τουρκική περιοχή»
«Δεν δεχόμαστε βοήθεια από Έλληνες, είμαστε σε τουρκική περιοχή»
Σαν σήμερα το 1995 ξεκίνησε η κρίση στα Ίμια η οποία εξελίχθηκε με τραγικό τρόπο.
Χριστούγεννα του 1995 και το τουρκικό φορτηγό πλοίο «Φιγκέν Ακάτ» προσαράζει σε αβαθή νερά κοντά στα Ίμια, εκπέμποντας σήμα κινδύνου. Είναι η αρχή της κρίσης στα Ίμια, η οποία εξελίχθηκε με τραγικό τρόπο, με την πτώση του ελληνικού πολεμικού ελικοπτέρου και των θάνατο των τριών Ελλήνων πιλότων, τα ξημερώματα της 31ης Ιανουαρίου το 1996.
«Βρισκόμαστε σε τουρκικά ύδατα»
Όλα ξεκίνησαν, όταν το λιμεναρχείο Καλύμνου διέθεσε ρυμουλκό για να αποκολλήσει το τουρκικό πλοίο, αλλά ο πλοίαρχος του αρνήθηκε, υποστηρίζοντας ότι βρισκόταν σε τουρκικά ύδατα, οπότε την αρμοδιότητα, για να του προσφέρουν βοήθεια, είχαν μόνο οι τουρκικές αρχές.
Μία ημέρα αργότερα, το λιμεναρχείο ενημέρωσε το Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας και αυτό με τη σειρά του -μέσω του γραμματέα της ελληνικής πρεσβείας στην Άγκυρα Γιάννη Παπαμελετίου- ειδοποίησε τον γραμματέα της Διεύθυνσης Ελληνικών Υποθέσεων του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών Τσινάρ Εγκίν, αναφέροντας ότι αν δεν παρέμβαινε ρυμουλκό, το τουρκικό πλοίο θα κινδύνευε.
Στις 27 Δεκεμβρίου το 1995, δύο μέρες μετά την προσάραξη, το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών ενημέρωσε την ελληνική πρεσβεία ότι, ανεξαρτήτως του ποιος θα αναλάμβανε τη ρυμούλκηση του πλοίου, υπήρχε γενικότερα θέμα με τα Ίμια.
Η διάσωση του Τούρκου πιλότου από Έλληνες
Μία ημέρα αργότερα, το λιμεναρχείο ενημέρωσε το Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας και αυτό με τη σειρά του -μέσω του γραμματέα της ελληνικής πρεσβείας στην Άγκυρα Γιάννη Παπαμελετίου- ειδοποίησε τον γραμματέα της Διεύθυνσης Ελληνικών Υποθέσεων του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών Τσινάρ Εγκίν, αναφέροντας ότι αν δεν παρέμβαινε ρυμουλκό, το τουρκικό πλοίο θα κινδύνευε.
Στις 27 Δεκεμβρίου το 1995, δύο μέρες μετά την προσάραξη, το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών ενημέρωσε την ελληνική πρεσβεία ότι, ανεξαρτήτως του ποιος θα αναλάμβανε τη ρυμούλκηση του πλοίου, υπήρχε γενικότερα θέμα με τα Ίμια.
Η διάσωση του Τούρκου πιλότου από Έλληνες
Η λύση δόθηκε τελικά, στις 28 Δεκεμβρίου, όταν δύο ελληνικά ρυμουλκά αποκόλλησαν το τουρκικό φορτηγό «Φιγκέν Ακάτ» και το οδήγησαν στο λιμάνι Κιουλούκ της Τουρκίας.
Το ίδιο πρωινό όμως ένα πλήρως εξοπλισμένο τουρκικό μαχητικό αεροπλάνο κατέπεσε στα ελληνικά χωρικά ύδατα, στην περιοχή της Λέσβου, ύστερα από εμπλοκή με ελληνικά μαχητικά. Ο Τούρκος πιλότος διασώθηκε με ελληνική βοήθεια.
«Τα Ίμια μας ανήκουν»
Το ίδιο πρωινό όμως ένα πλήρως εξοπλισμένο τουρκικό μαχητικό αεροπλάνο κατέπεσε στα ελληνικά χωρικά ύδατα, στην περιοχή της Λέσβου, ύστερα από εμπλοκή με ελληνικά μαχητικά. Ο Τούρκος πιλότος διασώθηκε με ελληνική βοήθεια.
«Τα Ίμια μας ανήκουν»
Στις 29 Δεκεμβρίου το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών ενημερώνει το αντίστοιχο ελληνικό, ότι οι βραχονησίδες Ίμια είναι καταχωρημένες στο κτηματολόγιο Μουγκλά του νομού Μπόντρουμ (Αλικαρνασσού) και ανήκουν στην Τουρκία. Το γεγονός στάθηκε αφορμή να τεθεί από την Τουρκία θέμα ιδιοκτησίας των νησιών.
πηγή― Newsroom 25 Δεκεμβρίου 2021
πηγή― Newsroom 25 Δεκεμβρίου 2021
Αφήστε ένα σχόλιο