Πολιτική δραστηριότητα Γεωργίου Ψυχογιού Φ.1789
ΨΥΧΟΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Η κυβέρνηση της ΝΔ κόβει το ρεύμα σε αγροτικές εκμεταλλεύσεις. Ερώτηση στη Βουλή
Αποκλείουν από τα κοινωφελή προγράμματα αυτούς που εργάστηκαν από το 2017 και μετά!
Φέρνουμε το θέμα στη Βουλή.
Η κυβέρνηση της ΝΔ κόβει το ρεύμα σε αγροτικές εκμεταλλεύσεις. Ερώτηση στη Βουλή
Ερώτηση προς τους κ.κ. Υπουργούς Ενέργειας & Περιβάλλοντος και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την διακοπή της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος σε γεωργούς, κτηνοτρόφους και ΤΟΕΒ κατέθεσαν 40 Βουλευτές/τριες του ΣΥΡΙΖΑΠροοδευτική Συμμαχία, μεταξύ των οποίων και ο βουλευτής Κορινθίας Γ. Ψυχογιός.
Σύμφωνα με την Ερώτηση, την ώρα που το κόστος παραγωγής που αντιμετωπίζει ο αγροτικός κόσμος φέτος είναι πρωτοφανές και δυσβάστακτο, από όλη την χώρα έρχονται καταγγελίες για διακοπή της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος σε γεωργούς, κτηνοτρόφους και ΤΟΕΒ χωρίς να δίνονται επαρκείς επιλογές ρύθμισης της οφειλής. Δεν έφτανε που τα εξαγγελθέντα μέτρα της Κυβέρνησης είναι παντελώς ανεπαρκή για τη ουσιαστική στήριξη των γεωργών και κτηνοτρόφων, ειδικά για την ηλεκτρική ενέργεια η κυβέρνηση δεν υλοποιεί ούτε καν τη δέσμευσή της για κάλυψη τουλάχιστον του 80% των αυξήσεων στο ρεύμα αλλά αντίθετα συνεχίζει απτόητη να επιτρέπει στο καρτέλ ενέργειας την αισχροκέρδεια.
Έτσι, η νέα περίοδος καλλιέργειας και εκτροφών έχει ήδη ξεκινήσει με τους χειρότερους όρους και το πρόβλημα συνεχώς πολλαπλασιάζεται αφού οι επιδοτήσεις που έχουν εξαγγελθεί για τις καταναλώσεις του Απριλίου είναι πολύ μικρότερες από το 80% των αυξήσεων στο ρεύμα, που δεσμεύτηκε η κυβέρνηση Μητσοτάκη, και οριακά φτάνουν στο 50% της ρήτρας αναπροσαρμογής.
Οι αγρότες, υπό το βάρος των υπέρογκων λογαριασμών, θα συνεχίσουν να αδυνατούν να καλύψουν το κόστος ενέργειας για την άρδευση και τις εγκαταστάσεις (σταβλικές, θερμοκήπια κ.α.).
Κάτω από αυτές τις συνθήκες η Κυβέρνηση της ΝΔ σφυρίζει αδιάφορα και συνεχίζει να επιτρέπει τις αθρόες διακοπές ρεύματος στους γεωργούς και κτηνοτρόφους αλλά και στους ΤΟΕΒ.
Την ώρα που η επισιτιστική κρίση είναι προ των πυλών και γιγαντώνεται με απρόβλεπτες συνέπειες λόγω του πολέμου και Οργανισμοί και Κυβερνήσεις λαμβάνουν μέτρα για τον μετριασμό της κρίσης, ο κίνδυνος για την παραγωγή της χώρας μας αυξάνεται, με αποκλειστική ευθύνη της Κυβέρνησης. Τη νέα περίοδο καλλιέργειας και εκτροφών, όχι μόνον δεν υπάρχει πλέον η διασφάλιση ενός στοιχειώδους εισοδήματος των παραγωγών αλλά διακυβεύεται και η ίδια η παραγωγική διαδικασία!
Επειδή είναι αδιανόητο να οδηγούνται αγρότες της χώρας σε αδυναμία συνέχισης της παραγωγής λόγω διακοπών αγροτικών παροχών ρεύματος, μεσούσης της παραγωγικής διαδικασίας, την κρίσιμη αυτή για την επισιτιστική ασφάλεια της χώρας χρονιά, ερωτήθηκαν οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1. Τι προτίθενται να κάνουν προκειμένου να μην γίνονται από τους παρόχους ρεύματος διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος σε αγροτικά τιμολόγια καθώς και των ΤΟΕΒ;
2. Προτίθενται να άρουν τυχόν εμπόδια για την επανασύνδεση των αγροτικών παροχών που έχουν διακοπεί ώστε αυτή να γίνεται άμεσα και απρόσκοπτα χωρίς επιπλέον κόστη για τους αγρότες;
3. Προτίθενται να λάβουν ουσιαστικά μέτρα για τα αγροτικά τιμολόγια ρεύματος και των ΤΟΕΒ προκειμένου να στηρίξουν ουσιαστικά τους Έλληνες αγρότες την κρίσιμη αυτή καλλιεργητική περίοδο και ποια είναι αυτά;
Σύμφωνα με την Ερώτηση, την ώρα που το κόστος παραγωγής που αντιμετωπίζει ο αγροτικός κόσμος φέτος είναι πρωτοφανές και δυσβάστακτο, από όλη την χώρα έρχονται καταγγελίες για διακοπή της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος σε γεωργούς, κτηνοτρόφους και ΤΟΕΒ χωρίς να δίνονται επαρκείς επιλογές ρύθμισης της οφειλής. Δεν έφτανε που τα εξαγγελθέντα μέτρα της Κυβέρνησης είναι παντελώς ανεπαρκή για τη ουσιαστική στήριξη των γεωργών και κτηνοτρόφων, ειδικά για την ηλεκτρική ενέργεια η κυβέρνηση δεν υλοποιεί ούτε καν τη δέσμευσή της για κάλυψη τουλάχιστον του 80% των αυξήσεων στο ρεύμα αλλά αντίθετα συνεχίζει απτόητη να επιτρέπει στο καρτέλ ενέργειας την αισχροκέρδεια.
Έτσι, η νέα περίοδος καλλιέργειας και εκτροφών έχει ήδη ξεκινήσει με τους χειρότερους όρους και το πρόβλημα συνεχώς πολλαπλασιάζεται αφού οι επιδοτήσεις που έχουν εξαγγελθεί για τις καταναλώσεις του Απριλίου είναι πολύ μικρότερες από το 80% των αυξήσεων στο ρεύμα, που δεσμεύτηκε η κυβέρνηση Μητσοτάκη, και οριακά φτάνουν στο 50% της ρήτρας αναπροσαρμογής.
Οι αγρότες, υπό το βάρος των υπέρογκων λογαριασμών, θα συνεχίσουν να αδυνατούν να καλύψουν το κόστος ενέργειας για την άρδευση και τις εγκαταστάσεις (σταβλικές, θερμοκήπια κ.α.).
Κάτω από αυτές τις συνθήκες η Κυβέρνηση της ΝΔ σφυρίζει αδιάφορα και συνεχίζει να επιτρέπει τις αθρόες διακοπές ρεύματος στους γεωργούς και κτηνοτρόφους αλλά και στους ΤΟΕΒ.
Την ώρα που η επισιτιστική κρίση είναι προ των πυλών και γιγαντώνεται με απρόβλεπτες συνέπειες λόγω του πολέμου και Οργανισμοί και Κυβερνήσεις λαμβάνουν μέτρα για τον μετριασμό της κρίσης, ο κίνδυνος για την παραγωγή της χώρας μας αυξάνεται, με αποκλειστική ευθύνη της Κυβέρνησης. Τη νέα περίοδο καλλιέργειας και εκτροφών, όχι μόνον δεν υπάρχει πλέον η διασφάλιση ενός στοιχειώδους εισοδήματος των παραγωγών αλλά διακυβεύεται και η ίδια η παραγωγική διαδικασία!
Επειδή είναι αδιανόητο να οδηγούνται αγρότες της χώρας σε αδυναμία συνέχισης της παραγωγής λόγω διακοπών αγροτικών παροχών ρεύματος, μεσούσης της παραγωγικής διαδικασίας, την κρίσιμη αυτή για την επισιτιστική ασφάλεια της χώρας χρονιά, ερωτήθηκαν οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1. Τι προτίθενται να κάνουν προκειμένου να μην γίνονται από τους παρόχους ρεύματος διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος σε αγροτικά τιμολόγια καθώς και των ΤΟΕΒ;
2. Προτίθενται να άρουν τυχόν εμπόδια για την επανασύνδεση των αγροτικών παροχών που έχουν διακοπεί ώστε αυτή να γίνεται άμεσα και απρόσκοπτα χωρίς επιπλέον κόστη για τους αγρότες;
3. Προτίθενται να λάβουν ουσιαστικά μέτρα για τα αγροτικά τιμολόγια ρεύματος και των ΤΟΕΒ προκειμένου να στηρίξουν ουσιαστικά τους Έλληνες αγρότες την κρίσιμη αυτή καλλιεργητική περίοδο και ποια είναι αυτά;
Αποκλείουν από τα κοινωφελή προγράμματα αυτούς που εργάστηκαν από το 2017 και μετά!
Φέρνουμε το θέμα στη Βουλή.
19 /04/2022 Ερώτηση προς τον Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων κατέθεσαν 44 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ μεταξύ των οποίων και ο βουλευτής Κορινθίας, Γ. Ψυχογιός, που αφορά στον αποκλεισμό χιλιάδων εργαζόμενων που δούλεψαν σε κοινωφελή προγράμματα από το 2017 και μετά (!) και στην απαξίωση και κατάργηση προγραμμάτων κοινωφελούς απασχόλησης συνολικά από την κυβέρνηση της ΝΔ.
Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων Θέμα: «Απαξίωση προγράμματος κοινωφελούς απασχόλησης».
Βάσει της με αριθμό 1.5613/14.12.2021 κοινής υπουργικής απόφασης «Προώθηση της απασχόλησης μέσω Προγραμμάτων Κοινωφελούς Χαρακτήρα για 25.000 άτομα σε Δήμους, Περιφέρειες, Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφερειών (ΚΚΠΠ)/συναφείς φορείς, Υπηρεσίες Υπουργείων και άλλων φορέων» (ΦΕΚ Β’5895) δημοσιεύθηκε από τον ΟΑΕΔ την 18.02.2022 με δίμηνη καθυστέρηση η με αριθ. 2/2022 σχετική Δημόσια Πρόσκληση.
Δυνάμει της απαγόρευσης του 2ου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 1 της ανωτέρω ΚΥΑ, δικαίωμα συμμετοχής στη δράση δεν είχαν οι ωφελούμενοι που συμμετείχαν στις υπ’ αριθ. 9/2017, 16/2017, 4/2018, 8/2018, 10/2018, 3/2019 και 4/2020 Δημόσιες Προσκλήσεις του ΟΑΕΔ. Γεγονός που αντιβαίνει τα κοινωνικά χαρακτηριστικά του προγράμματος, καθώς άνεργοι με χρόνο ανεργίας 4 και πλέον ετών, αποκλείονται από δράσεις καταπολέμησης της ανεργίας.
Μετά την επεξεργασία από τον ΟΑΕΔ των περίπου 125.000 αιτήσεων, με μεγάλη τους έκπληξη πολλοί ΟΤΑ διαπίστωσαν ότι καλύφθηκε ένα μέρος μόνο των θέσεων που προσέφεραν στο Πρόγραμμα. Για παράδειγμα, στο Δήμο Κατερίνης το 2021 προσλήφθηκαν 262 Ωφελούμενοι, ενώ τώρα εγκρίθηκαν μόνον 147. Αντίστοιχα, στο Δήμο Πύδνας Κολινδρού το 2021 προσλήφθηκαν 73 Ωφελούμενοι, ενώ τώρα εγκρίθηκαν μόνον 28, ενώ όσον αφορά το δήμο Δίου Ολύμπου οι θέσεις των ωφελούμενων το 2021 ήταν 120, ενώ φέτος μόλις 48.
Επειδή τα προγράμματα Κοινωφελούς είναι μια λύση όπου όλοι «κερδίζουν» (win-win), και οι άνεργοι, αλλά και οι ΟΤΑ, και μέσω της έστω πρόσκαιρης ενίσχυσης των υπηρεσιών των ΟΤΑ και οι πολίτες.
Επειδή παρότι ο προϋπολογισμός του Προγράμματος κυμαίνεται στα αυτά περίπου επίπεδα με ομοειδή προηγούμενα Προγράμματα, φαίνεται να έχει μειωθεί η αποτελεσματικότητα στο «πάντρεμα» (matching) κενής θέσης και Ωφελούμενου, με αποτέλεσμα να έχουν προκύψει κενές θέσεις υποδοχής.
Επειδή η τεχνογνωσία που αποκτάται με την πάροδο των ετών από τη λειτουργία τόσων παρόμοιων προγραμμάτων θα έπρεπε λογικά να οδηγεί στη βελτίωση της διαδικασίας τοποθέτησης των Ωφελουμένων και όχι στην παρατήρηση κενών θέσεων ανά την επικράτεια.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Για ποιο λόγο καθυστέρησε η δημοσίευση της με αριθ. 2/2022 Προκήρυξης του ΟΑΕΔ; Σχετίζεται με αλλαγές στη κατανομή των θέσεων των Ωφελουμένων;
2. Δημιουργήθηκε η ανάγκη ανακατανομής των θέσεων των Ωφελουμένων εξαιτίας της κανονιστικής απαγόρευσης συμμετοχής προηγουμένως Ωφελουμένων που συμμετείχαν στις υπ’ αριθ. 9/2017, 16/2017, 4/2018, 8/2018, 10/2018, 3/2019 και 4/2020 Δημόσιες Προσκλήσεις του ΟΑΕΔ;
3. Τι ποσοστό των αιτημάτων των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού για κάλυψη θέσεων σε αυτούς ανά ειδικότητα ικανοποιήθηκαν από την εκτέλεση της με αριθ.2/2022 Προκήρυξης του ΟΑΕΔ;
4. Εν τέλει, τι ποσοστό των θέσεων των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού καλύφθηκαν από τη διαδικασία που τηρήθηκε;
5. Πώς άλλως εξηγεί την απόδοση στους ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού πολύ μικρότερου αριθμού Ωφελουμένων από το συγκεκριμένο Πρόγραμμα του ΟΑΕΔ;
6. Από τις 25.000 προβλεφθείσες θέσεις, τελικώς, τι αριθμός θέσεων Ωφελουμένων καλύφθηκε πανελλαδικά; Αν υστερεί η κάλυψη, με ποιο τρόπο θα «διορθώσει» την αστοχία εκτέλεσης αυτού του προγράμματος Κοινωφελούς;
7. Με ποιο τρόπο σχεδίασε να καλύψουν οι ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού τις όποιες ανάγκες τους σε έκτακτο ή και τακτικό προσωπικό, τώρα που το εκτελούμενο πρόγραμμα Κοινωφελούς φαίνεται να τους απέδωσε σοβαρά λιγότερους Ωφελούμενους;
8. Εξετάζει το ενδεχόμενο τροποιητικής ή συμπληρωματικής ΚΥΑ και συνεπώς αντίστοιχης Πρόσκλησης ΟΑΕΔ;
9. Με τις όποιες «πρωτοτυπίες» σε αυτό το πρόγραμμα Κοινωφελούς, στόχευσε στην απαξίωση γενικότερα του θεσμού της Κοινωφελούς ως win-win λύσης, ή μήπως στην τιμωρία κάποιων συγκεκριμένων ΟΤΑ, ή -τέλος- μήπως στην απογοήτευση των ανέργων και την απομάκρυνση του βάρους των ελπίδων τους από το συγκεκριμένο πρόγραμμα μείωσης της ανεργίας;
10. Πόσες ακόμη θέσεις Ωφελουμένων έχει σχεδιάσει να προκηρυχθούν εντός του τρέχοντος έτους δυνάμει των αμέσως επομένων Προγραμμάτων Κοινωφελούς;
Οι ερωτώντες/ώσες βουλευτές/τριες
Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων Θέμα: «Απαξίωση προγράμματος κοινωφελούς απασχόλησης».
Βάσει της με αριθμό 1.5613/14.12.2021 κοινής υπουργικής απόφασης «Προώθηση της απασχόλησης μέσω Προγραμμάτων Κοινωφελούς Χαρακτήρα για 25.000 άτομα σε Δήμους, Περιφέρειες, Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφερειών (ΚΚΠΠ)/συναφείς φορείς, Υπηρεσίες Υπουργείων και άλλων φορέων» (ΦΕΚ Β’5895) δημοσιεύθηκε από τον ΟΑΕΔ την 18.02.2022 με δίμηνη καθυστέρηση η με αριθ. 2/2022 σχετική Δημόσια Πρόσκληση.
Δυνάμει της απαγόρευσης του 2ου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 1 της ανωτέρω ΚΥΑ, δικαίωμα συμμετοχής στη δράση δεν είχαν οι ωφελούμενοι που συμμετείχαν στις υπ’ αριθ. 9/2017, 16/2017, 4/2018, 8/2018, 10/2018, 3/2019 και 4/2020 Δημόσιες Προσκλήσεις του ΟΑΕΔ. Γεγονός που αντιβαίνει τα κοινωνικά χαρακτηριστικά του προγράμματος, καθώς άνεργοι με χρόνο ανεργίας 4 και πλέον ετών, αποκλείονται από δράσεις καταπολέμησης της ανεργίας.
Μετά την επεξεργασία από τον ΟΑΕΔ των περίπου 125.000 αιτήσεων, με μεγάλη τους έκπληξη πολλοί ΟΤΑ διαπίστωσαν ότι καλύφθηκε ένα μέρος μόνο των θέσεων που προσέφεραν στο Πρόγραμμα. Για παράδειγμα, στο Δήμο Κατερίνης το 2021 προσλήφθηκαν 262 Ωφελούμενοι, ενώ τώρα εγκρίθηκαν μόνον 147. Αντίστοιχα, στο Δήμο Πύδνας Κολινδρού το 2021 προσλήφθηκαν 73 Ωφελούμενοι, ενώ τώρα εγκρίθηκαν μόνον 28, ενώ όσον αφορά το δήμο Δίου Ολύμπου οι θέσεις των ωφελούμενων το 2021 ήταν 120, ενώ φέτος μόλις 48.
Επειδή τα προγράμματα Κοινωφελούς είναι μια λύση όπου όλοι «κερδίζουν» (win-win), και οι άνεργοι, αλλά και οι ΟΤΑ, και μέσω της έστω πρόσκαιρης ενίσχυσης των υπηρεσιών των ΟΤΑ και οι πολίτες.
Επειδή παρότι ο προϋπολογισμός του Προγράμματος κυμαίνεται στα αυτά περίπου επίπεδα με ομοειδή προηγούμενα Προγράμματα, φαίνεται να έχει μειωθεί η αποτελεσματικότητα στο «πάντρεμα» (matching) κενής θέσης και Ωφελούμενου, με αποτέλεσμα να έχουν προκύψει κενές θέσεις υποδοχής.
Επειδή η τεχνογνωσία που αποκτάται με την πάροδο των ετών από τη λειτουργία τόσων παρόμοιων προγραμμάτων θα έπρεπε λογικά να οδηγεί στη βελτίωση της διαδικασίας τοποθέτησης των Ωφελουμένων και όχι στην παρατήρηση κενών θέσεων ανά την επικράτεια.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Για ποιο λόγο καθυστέρησε η δημοσίευση της με αριθ. 2/2022 Προκήρυξης του ΟΑΕΔ; Σχετίζεται με αλλαγές στη κατανομή των θέσεων των Ωφελουμένων;
2. Δημιουργήθηκε η ανάγκη ανακατανομής των θέσεων των Ωφελουμένων εξαιτίας της κανονιστικής απαγόρευσης συμμετοχής προηγουμένως Ωφελουμένων που συμμετείχαν στις υπ’ αριθ. 9/2017, 16/2017, 4/2018, 8/2018, 10/2018, 3/2019 και 4/2020 Δημόσιες Προσκλήσεις του ΟΑΕΔ;
3. Τι ποσοστό των αιτημάτων των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού για κάλυψη θέσεων σε αυτούς ανά ειδικότητα ικανοποιήθηκαν από την εκτέλεση της με αριθ.2/2022 Προκήρυξης του ΟΑΕΔ;
4. Εν τέλει, τι ποσοστό των θέσεων των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού καλύφθηκαν από τη διαδικασία που τηρήθηκε;
5. Πώς άλλως εξηγεί την απόδοση στους ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού πολύ μικρότερου αριθμού Ωφελουμένων από το συγκεκριμένο Πρόγραμμα του ΟΑΕΔ;
6. Από τις 25.000 προβλεφθείσες θέσεις, τελικώς, τι αριθμός θέσεων Ωφελουμένων καλύφθηκε πανελλαδικά; Αν υστερεί η κάλυψη, με ποιο τρόπο θα «διορθώσει» την αστοχία εκτέλεσης αυτού του προγράμματος Κοινωφελούς;
7. Με ποιο τρόπο σχεδίασε να καλύψουν οι ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού τις όποιες ανάγκες τους σε έκτακτο ή και τακτικό προσωπικό, τώρα που το εκτελούμενο πρόγραμμα Κοινωφελούς φαίνεται να τους απέδωσε σοβαρά λιγότερους Ωφελούμενους;
8. Εξετάζει το ενδεχόμενο τροποιητικής ή συμπληρωματικής ΚΥΑ και συνεπώς αντίστοιχης Πρόσκλησης ΟΑΕΔ;
9. Με τις όποιες «πρωτοτυπίες» σε αυτό το πρόγραμμα Κοινωφελούς, στόχευσε στην απαξίωση γενικότερα του θεσμού της Κοινωφελούς ως win-win λύσης, ή μήπως στην τιμωρία κάποιων συγκεκριμένων ΟΤΑ, ή -τέλος- μήπως στην απογοήτευση των ανέργων και την απομάκρυνση του βάρους των ελπίδων τους από το συγκεκριμένο πρόγραμμα μείωσης της ανεργίας;
10. Πόσες ακόμη θέσεις Ωφελουμένων έχει σχεδιάσει να προκηρυχθούν εντός του τρέχοντος έτους δυνάμει των αμέσως επομένων Προγραμμάτων Κοινωφελούς;
Οι ερωτώντες/ώσες βουλευτές/τριες
Αφήστε ένα σχόλιο