Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νίκος Ταγαράς: « Έργο Αποκατάστασης Διώρυγας Κορίνθου» /Φ.1799
7 Ιουλίου 2022 Η Διώρυγα της Κορίνθου είναι σύμβολο αναφοράς όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για τον υπόλοιπο κόσμο. Το έργο της αποκατάστασής της είναι ένα μεγάλης ιστορικής και εθνικής σημασίας έργο και είμαι ικανοποιημένος που η εξέλιξη όλων των εργασιών προχωρά, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Για φέτος το καλοκαίρι η Διώρυγα άνοιξε την 4η Ιουλίου και θα λειτουργήσει κανονικά εξυπηρετώντας την κίνηση όλων των πλοίων για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Αμέσως μετά θα ξανακλείσει για να συνεχιστούν τα έργα, όπως προβλέπεται από το χρονοδιάγραμμα και τη συμβατική υποχρέωση. Το επόμενο καλοκαίρι πρόκειται να ανοίξει για τους τέσσερεις καλοκαιρινούς – τουριστικούς μήνες, δηλαδή για τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, οπότε και θα ξανακλείσει για να συνεχιστούν οι εργασίες μέχρι την ολοκλήρωσή τους, ώστε το καλοκαίρι του 2024 η Διώρυγα της Κορίνθου να ανοίξει και να μην ξανακλείσει.
Η αποκατάσταση των πρανών της Διώρυγας δεν είναι μόνο ένα έργο με έντονο συμβολισμό, αλλά και ένα έργο δύσκολο με πάρα πολλές ιδιαιτερότητες. Αυτό έγινε κατανοητό όταν ολοκληρώθηκαν οι κατάλληλες μελέτες που κατέληξαν στο έργο που πρέπει να κατασκευαστεί και στις ενέργειες που πρέπει να γίνουν για να αρθεί η κατάσταση επικινδυνότητας και οι οποίες δικαιολογούν το μέγεθος του προϋπολογισμού – περί τα 30 εκ € – που θα διατεθεί γι’ αυτό.
Μάλιστα, το 70% του κόστους του έργου αφορά στα έργα προστασίας του ποδός του πρανούς. Εκεί και για απόσταση 1 χλμ. θα τοποθετηθούν περίπου χίλιοι πάσσαλοι ύψους 15,80 μ. – ο ένας δίπλα στον άλλο – στο πυθμένα της Διώρυγας. Οι πάσσαλοι αυτοί θα προστατεύσουν τη βάση του πρανούς από τη διάβρωση που προκαλεί σπηλαιώσεις και καταπτώσεις, ενώ πρόκειται να γίνουν και εργασίες για την ασφάλεια της έδρασης της γέφυρας από την πλευρά της Πελοποννήσου, όπου αντιμετώπιζε προβλήματα αστάθειας. Επιπλέον, η Διώρυγα από εδώ και στο εξής θα παρακολουθείται με σύγχρονο εξοπλισμό, προκειμένου όπου χρειάζεται να γίνονται έγκαιρες παρεμβάσεις και να μη συσσωρεύονται αστοχίες που θα δημιουργήσουν νέα κατάσταση επικινδυνότητας και θα απαιτήσουν στο μέλλον επίσης νέα δαπανηρά έργα.
Το πιο καίριο, όμως, είναι ότι τηρούνται οι χρόνοι του έργου, γιατί όλοι θέλουμε η Διώρυγα να λειτουργήσει χωρίς διακοπές. Τη σημαντικότητα και τη συμβολικότητα του έργου της Αποκατάστασης της Διώρυγας επιβεβαίωσε ακριβώς και ο Πρωθυπουργός με την επίσκεψή του στον χώρο των εργασιών την 1η Ιουλίου, όπου ενημερώθηκε και για τις μέχρι σήμερα εργασίες και για το πλάνο μέχρι την αποπεράτωση του έργου.
Η αποκατάσταση των πρανών της Διώρυγας δεν είναι μόνο ένα έργο με έντονο συμβολισμό, αλλά και ένα έργο δύσκολο με πάρα πολλές ιδιαιτερότητες. Αυτό έγινε κατανοητό όταν ολοκληρώθηκαν οι κατάλληλες μελέτες που κατέληξαν στο έργο που πρέπει να κατασκευαστεί και στις ενέργειες που πρέπει να γίνουν για να αρθεί η κατάσταση επικινδυνότητας και οι οποίες δικαιολογούν το μέγεθος του προϋπολογισμού – περί τα 30 εκ € – που θα διατεθεί γι’ αυτό.
Μάλιστα, το 70% του κόστους του έργου αφορά στα έργα προστασίας του ποδός του πρανούς. Εκεί και για απόσταση 1 χλμ. θα τοποθετηθούν περίπου χίλιοι πάσσαλοι ύψους 15,80 μ. – ο ένας δίπλα στον άλλο – στο πυθμένα της Διώρυγας. Οι πάσσαλοι αυτοί θα προστατεύσουν τη βάση του πρανούς από τη διάβρωση που προκαλεί σπηλαιώσεις και καταπτώσεις, ενώ πρόκειται να γίνουν και εργασίες για την ασφάλεια της έδρασης της γέφυρας από την πλευρά της Πελοποννήσου, όπου αντιμετώπιζε προβλήματα αστάθειας. Επιπλέον, η Διώρυγα από εδώ και στο εξής θα παρακολουθείται με σύγχρονο εξοπλισμό, προκειμένου όπου χρειάζεται να γίνονται έγκαιρες παρεμβάσεις και να μη συσσωρεύονται αστοχίες που θα δημιουργήσουν νέα κατάσταση επικινδυνότητας και θα απαιτήσουν στο μέλλον επίσης νέα δαπανηρά έργα.
Το πιο καίριο, όμως, είναι ότι τηρούνται οι χρόνοι του έργου, γιατί όλοι θέλουμε η Διώρυγα να λειτουργήσει χωρίς διακοπές. Τη σημαντικότητα και τη συμβολικότητα του έργου της Αποκατάστασης της Διώρυγας επιβεβαίωσε ακριβώς και ο Πρωθυπουργός με την επίσκεψή του στον χώρο των εργασιών την 1η Ιουλίου, όπου ενημερώθηκε και για τις μέχρι σήμερα εργασίες και για το πλάνο μέχρι την αποπεράτωση του έργου.
Αφήστε ένα σχόλιο