Έφτασαν και σκορπούν τρόμο! /Φ.1807
Οι διμούτσινες οχιές F-16 Block 72 “κωδικός” Viper -Έφτασαν και σκορπούν τρόμο!
Χοντρές λαχτάρες για τους Τούρκους
Πηγή: Ιωάννης Χάρχαρης5Pentapostagma 13.9.2022 Αναβαθμισμένα F-16 Block 72 “κωδικός” Viper : Με τα δύο πρώτα F-16 Viper ξεκινάει η εκπαίδευση των χειριστών της Π.Α -Μεγαλώνει το άγχος των Τούρκων: Από σήμερα οι Έλληνες ιπτάμενοι θα εκπαιδεύονται εκτός από τα Rafale και με F-16 Block 72 ViperΠοιο είναι το σύστημα που δεν έχουν οι άλλοι Πριν από, λίγες ημέρες στο Πενταπόσταγμα αναφέρθηκε, πως την ώρα που οι Τούρκοι προσπαθούν να πάρουν το ναι για τον εκσυγχρονισμό των F-16 από τους αμερικανούς, σύντομα η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία θα έχει τα πρώτα εκσυγχρονισμένα F-16.
Πράγματι, το μεσημέρι της Δευτέρας (12/09), η Πολεμική Αεροπορία παρέλαβε επίσημα στις εγκαταστάσεις τις Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας στην Τανάγρα, τα δύο πρώτα Viper από τα συνολικά 83 μαχητικά, που θα εκσυγχρονιστούν και φυσικά η Αμερικανική Πρεσβεία στην Αθήνα δεν παρέλειψε να ανεβάσει το γεγονός, στην επίσημη ιστοσελίδα της. Από σήμερα, τα δύο πρώτα πλήρως αναβαθμισμένα F-16 Block 72 με τον χαρακτηριστικό κωδικό Viper, θα είναι έτοιμα να αναλάβουν δράση με φόντο τις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα, γεγονός το οποίο συνιστά ένα ακόμη ορόσημο στην πορεία ενίσχυσης των δυνατοτήτων της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α.) με συνολικά 83 αεροσκάφη αυτού του τύπου.
Εκπαίδευση Τα δύο πρώτα F-16 Viper, θα χρησιμεύσουν ως αεροσκάφη εκπαίδευσης των χειριστών της Π.Α., ενώ την ίδια στιγμή στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ γίνονται προσπάθειες να παραδοθούν εντός του 2022, τουλάχιστον έξι ακόμη αεροσκάφη αυτού του τύπου.
Εν τω μεταξύ μεγαλώνει το άγχος των Τούρκων καθώς από σήμερα οι Έλληνες ιπτάμενοι θα εκπαιδεύονται εκτός από τα Rafale και με F-16 Block 72 Viper. Φυσικά το θέμα έχει προκαλέσει αναταραχή στον τουρκικό τύπο κα αναμένονται νέα επιθετικά σχόλια.
To πρωτότυπο μονοθέσιο μαχητικό F-16 block 52+ adv με τον σειριακό αριθμό «005», εδώ και 1,5 χρόνο βρίσκεται στην Αμερική και συγκεκριμένα στην Αεροπορική Βάση Edwards, με τους Αμερικανούς της Lockheed Martin να περνούν από εξονυχιστικό έλεγχο όλα τα καινούργια συστήματα τα οποία στην συνέχεια τοποθετήθηκαν στα μαχητικά στην Ελλάδα. Η άφιξή του στη χώρα μας αναμένεται πιθανότητα τον Δεκέμβριο.
Τα δύο F-16 αναβαθμισμένα σε Viper θα πετάξουν με Έλληνες πιλότους από την ΕΑΒ που βρίσκεται στο αεροδρόμιο της Τανάγρας, στην 115 Πτέρυγα Μάχης. Θα είναι οι πρώτες «οχιές» που θα παραδοθούν. Σύμφωνα με πρόγραμμα (που εκτελείται χωρίς καθυστέρηση), θα παραδίδεται στην Πολεμική Αεροπορία (συμβάλλοντας έτσι στην υπεροχή της στους ουρανούς του Αιγαίου) ένα Viper, κάθε ένα μήνα. Πρώτα θα συμπληρωθούν οι Πολεμικές Μοίρες της Κρήτης και αργότερα οι υπόλοιπες Πολεμικές Μοίρες.
Η παράνομη και προκλητική συμπεριφορά της Τουρκίας, έχει σοβαρή αντίδραση όχι μόνο στην ειρήνη και τη σταθερότητα στην ανατολική Μεσόγειο, αλλά στη συνοχή του ΝΑΤΟ και στις σχέσεις της με την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι αεροπορικές δυνάμεις των δύο χωρών Ελλάδας και Τουρκίας, ηγούνται σήμερα από τους στόλους Lockheed Martin F-16 Viper, οι οποίοι πλέον έχουν καταγράψει τρεις δεκαετίες υπηρεσίας σε Ελλάδα και Τουρκία. Και στις δύο περιπτώσεις, τα μαχητικά αεροσκάφη αγοράστηκαν κυρίως για να αντικαταστήσουν τα παλιά F104 Starfighters και F-5 Freedom Fighters.
Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία (HAF), παρέλαβε 170 F-16 διαφόρων τύπων μεταξύ 1989 και 2010 και, με ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μεγάλης κλίμακας σε εξέλιξη, το Viper θα παραμείνει η ραχοκοκαλιά του αεροπορικού βραχίονα για πολλά χρόνια.
Οι επιτελείς του ΓΕΕΘΑ και του ΓΕΑ, προσπάθησαν να βρουν τις ασφαλείς διόδους ώστε τα θεμέλια που πέφτουν ακόμη και τώρα, να είναι πολύ σταθερά και ότι δημιουργηθεί μελλοντικά, ν’ αντέχει στις επερχόμενες προκλήσεις. Έως το 2027 -τουλάχιστον-, η Πολεμική Αεροπορία θα βασίζεται επιχειρησιακά σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις του F-16, από τις τέσσερις που διαθέτει σήμερα, ενώ η τεχνολογική διαφορά και επιχειρησιακή ικανότητα μεταξύ των F-16V και των 32 F-16C/D Block 30 (που παραλήφθηκαν την περίοδο 1989 – 1990) θα είναι χαοτική.
Στα θετικά είναι ακόμη η απόφαση για την αναβάθμιση των F-16 Block 50 σε F16 Block 50+ Advanced, ενός προγράμματος που θα περιορίσει την πολυτυπία στην Πολεμική Αεροπορία και επομένως, το κόστος υποστήριξης. Το κόστος αναβάθμισης υπολογίζεται σε λιγότερο από 10.000.000 ευρώ ανά αεροσκάφος, τη στιγμή που για να αγοραστεί καινούργιο μαχητικό, αντίστοιχων τουλάχιστον δυνατοτήτων, το κόστος εκτοξεύεται σε τουλάχιστον 60 με 80 εκατομμύρια ευρώ.
Ως αιχμή του δόρατος της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, το F-16 Viper αναμένεται να αναλάβει μια μεγάλη ποικιλία ρόλων εν καιρώ πολέμου, από αερομαχίες πάνω από το αμφισβητούμενο Αιγαίο μέχρι και πραγματική χρονική τακτική αναγνώριση, με πλήγματα μεγάλης εμβέλειας πάνω από το έδαφος ή το νερό με μια σειρά από όπλα ακριβείας. Στην κατηγορία χερσαίων κρούσεων, η Ελληνική Π.Α έχει γίνει μια από τις λίγες αεροπορικές δυνάμεις —ίσως η μοναδική— που εξοπλίζει τα Vipers της εκδόσεις με διπλούς εκτοξευτές για το AGM-154.
Joint Standoff Weapon (JSOW) και η έξυπνη σχάρα πολλαπλών φορέων BRU-57/A - το οπλικό σύστημα για λίγους
Πράγματι, το μεσημέρι της Δευτέρας (12/09), η Πολεμική Αεροπορία παρέλαβε επίσημα στις εγκαταστάσεις τις Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας στην Τανάγρα, τα δύο πρώτα Viper από τα συνολικά 83 μαχητικά, που θα εκσυγχρονιστούν και φυσικά η Αμερικανική Πρεσβεία στην Αθήνα δεν παρέλειψε να ανεβάσει το γεγονός, στην επίσημη ιστοσελίδα της. Από σήμερα, τα δύο πρώτα πλήρως αναβαθμισμένα F-16 Block 72 με τον χαρακτηριστικό κωδικό Viper, θα είναι έτοιμα να αναλάβουν δράση με φόντο τις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα, γεγονός το οποίο συνιστά ένα ακόμη ορόσημο στην πορεία ενίσχυσης των δυνατοτήτων της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α.) με συνολικά 83 αεροσκάφη αυτού του τύπου.
Εκπαίδευση Τα δύο πρώτα F-16 Viper, θα χρησιμεύσουν ως αεροσκάφη εκπαίδευσης των χειριστών της Π.Α., ενώ την ίδια στιγμή στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ γίνονται προσπάθειες να παραδοθούν εντός του 2022, τουλάχιστον έξι ακόμη αεροσκάφη αυτού του τύπου.
Εν τω μεταξύ μεγαλώνει το άγχος των Τούρκων καθώς από σήμερα οι Έλληνες ιπτάμενοι θα εκπαιδεύονται εκτός από τα Rafale και με F-16 Block 72 Viper. Φυσικά το θέμα έχει προκαλέσει αναταραχή στον τουρκικό τύπο κα αναμένονται νέα επιθετικά σχόλια.
To πρωτότυπο μονοθέσιο μαχητικό F-16 block 52+ adv με τον σειριακό αριθμό «005», εδώ και 1,5 χρόνο βρίσκεται στην Αμερική και συγκεκριμένα στην Αεροπορική Βάση Edwards, με τους Αμερικανούς της Lockheed Martin να περνούν από εξονυχιστικό έλεγχο όλα τα καινούργια συστήματα τα οποία στην συνέχεια τοποθετήθηκαν στα μαχητικά στην Ελλάδα. Η άφιξή του στη χώρα μας αναμένεται πιθανότητα τον Δεκέμβριο.
Τα δύο F-16 αναβαθμισμένα σε Viper θα πετάξουν με Έλληνες πιλότους από την ΕΑΒ που βρίσκεται στο αεροδρόμιο της Τανάγρας, στην 115 Πτέρυγα Μάχης. Θα είναι οι πρώτες «οχιές» που θα παραδοθούν. Σύμφωνα με πρόγραμμα (που εκτελείται χωρίς καθυστέρηση), θα παραδίδεται στην Πολεμική Αεροπορία (συμβάλλοντας έτσι στην υπεροχή της στους ουρανούς του Αιγαίου) ένα Viper, κάθε ένα μήνα. Πρώτα θα συμπληρωθούν οι Πολεμικές Μοίρες της Κρήτης και αργότερα οι υπόλοιπες Πολεμικές Μοίρες.
Η παράνομη και προκλητική συμπεριφορά της Τουρκίας, έχει σοβαρή αντίδραση όχι μόνο στην ειρήνη και τη σταθερότητα στην ανατολική Μεσόγειο, αλλά στη συνοχή του ΝΑΤΟ και στις σχέσεις της με την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι αεροπορικές δυνάμεις των δύο χωρών Ελλάδας και Τουρκίας, ηγούνται σήμερα από τους στόλους Lockheed Martin F-16 Viper, οι οποίοι πλέον έχουν καταγράψει τρεις δεκαετίες υπηρεσίας σε Ελλάδα και Τουρκία. Και στις δύο περιπτώσεις, τα μαχητικά αεροσκάφη αγοράστηκαν κυρίως για να αντικαταστήσουν τα παλιά F104 Starfighters και F-5 Freedom Fighters.
Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία (HAF), παρέλαβε 170 F-16 διαφόρων τύπων μεταξύ 1989 και 2010 και, με ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μεγάλης κλίμακας σε εξέλιξη, το Viper θα παραμείνει η ραχοκοκαλιά του αεροπορικού βραχίονα για πολλά χρόνια.
Οι επιτελείς του ΓΕΕΘΑ και του ΓΕΑ, προσπάθησαν να βρουν τις ασφαλείς διόδους ώστε τα θεμέλια που πέφτουν ακόμη και τώρα, να είναι πολύ σταθερά και ότι δημιουργηθεί μελλοντικά, ν’ αντέχει στις επερχόμενες προκλήσεις. Έως το 2027 -τουλάχιστον-, η Πολεμική Αεροπορία θα βασίζεται επιχειρησιακά σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις του F-16, από τις τέσσερις που διαθέτει σήμερα, ενώ η τεχνολογική διαφορά και επιχειρησιακή ικανότητα μεταξύ των F-16V και των 32 F-16C/D Block 30 (που παραλήφθηκαν την περίοδο 1989 – 1990) θα είναι χαοτική.
Στα θετικά είναι ακόμη η απόφαση για την αναβάθμιση των F-16 Block 50 σε F16 Block 50+ Advanced, ενός προγράμματος που θα περιορίσει την πολυτυπία στην Πολεμική Αεροπορία και επομένως, το κόστος υποστήριξης. Το κόστος αναβάθμισης υπολογίζεται σε λιγότερο από 10.000.000 ευρώ ανά αεροσκάφος, τη στιγμή που για να αγοραστεί καινούργιο μαχητικό, αντίστοιχων τουλάχιστον δυνατοτήτων, το κόστος εκτοξεύεται σε τουλάχιστον 60 με 80 εκατομμύρια ευρώ.
Ως αιχμή του δόρατος της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, το F-16 Viper αναμένεται να αναλάβει μια μεγάλη ποικιλία ρόλων εν καιρώ πολέμου, από αερομαχίες πάνω από το αμφισβητούμενο Αιγαίο μέχρι και πραγματική χρονική τακτική αναγνώριση, με πλήγματα μεγάλης εμβέλειας πάνω από το έδαφος ή το νερό με μια σειρά από όπλα ακριβείας. Στην κατηγορία χερσαίων κρούσεων, η Ελληνική Π.Α έχει γίνει μια από τις λίγες αεροπορικές δυνάμεις —ίσως η μοναδική— που εξοπλίζει τα Vipers της εκδόσεις με διπλούς εκτοξευτές για το AGM-154.
Joint Standoff Weapon (JSOW) και η έξυπνη σχάρα πολλαπλών φορέων BRU-57/A - το οπλικό σύστημα για λίγους
Η Joint Standoff Weapon (JSOW), είναι μια κρυφή βόμβα ολίσθησης μεγάλης εμβέλειας κατηγορίας 1.000 λιβρών, σχεδιασμένη να χτυπά μερικούς από τους πιο σημαντικούς στόχους του εχθρού. Η κεφαλή του AGM-154A αποτελείται από 145 υποπυρομαχικά BLU-97/B Combined Effects Bomb (CEB). Αυτές οι βόμβες, έχουν διαμορφωμένο φορτίο για ικανότητα καταστροφής πανοπλίας, θήκη κατακερματισμού για καταστροφή υλικού και δακτύλιο ζιρκονίου για εμπρηστικά αποτελέσματα.
Τυπικά, ένα F-16 ή οποιοδήποτε μαχητικό αεροσκάφος, μπορεί να αναμένεται να φορτώσει ένα ζευγάρι JSOW ή ίσως ένα βαρύ φορτίο τεσσάρων σε τέσσερις μεμονωμένους πυλώνες. Η διαφορά έγκειται ότι τα Ελληνικά F-16, ωστόσο, χρησιμοποιούν την έξυπνη σχάρα πολλαπλών φορέων BRU57/A, που επιτρέπει σε έναν μόνο πυλώνα να μεταφέρει δύο JSOW ή οποιοδήποτε άλλο συμβατό όπλο κλάσης 1.000 λιβρών.
Το BRU-57/A αναπτύχθηκε αρχικά για να ικανοποιήσει μια απαίτηση της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, για την ενίσχυση του φορτίου όπλου του F-16 για βελτιωμένη αποτελεσματικότητα της αποστολής, διπλασιάζοντας την ισχύ πυρός (και τον αριθμό των στόχων) που μπορούν να εμπλακούν χρησιμοποιώντας τα όπλα σε έναν πυλώνα. Η θέαση ενός ζεύγους πυρομαχικών κοινής άμεσης επίθεσης ( JDAM) σε ένα ράφι BRU-57/A, δεν είναι εντελώς ασυνήθιστο για ένα F-16C/D Block 40/50 της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, αλλά τα JSOW είναι πολύ λιγότερο συνηθισμένα.
Τα JSOW, γενικά, διατίθεται στις μονάδες που πετούν τις πιο προηγμένες εκδόσεις Block 52+ του F-16. Αυτά τα μαχητικά, γνωστά και ως αεροσκάφη Block 52M, είναι τα πιο πρόσφατα που παρήγγειλε η Αθήνα, βάσει σύμβασης που υπογράφηκε τον Δεκέμβριο του 2005, που ονομάζεται πρόγραμμα Peace Xenia IV. Η συμφωνία κάλυπτε 20 μονοθέσια F16C και 10 διθέσιες εκδόσεις F16D, καθώς και όπλα. Αυτά τα τζετ αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου στόλου της Π.Α Viper, που σήμερα αριθμεί περίπου 150 αεροσκάφη.
Για την Ελληνική Π.Α , η οποία έχει γνωρίσει στο πετσί της την μακρόχρονη ιστορία εχθρότητας με την Τουρκία, το JSOW θα ήταν ένα από τα πιο σημαντικά όπλα εάν οι δύο χώρες πάνε σε πόλεμο. Χωρίς έλλειψη πόρων υψηλής αξίας, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων αεράμυνας και των κόμβων διοίκησης και ελέγχου που πρέπει να αντιμετωπιστούν σε ένα τέτοιο σενάριο, το να έχετε τον μέγιστο αριθμό JSOW φορτωμένων σε κάθε τζετ είναι ένα πολύ καλό τακτικό πλεονέκτημα.
Η ικανότητα του ελληνικού F-16 να μεταφέρει τέσσερα JSOW χάρη στο φορέα BRU-57/A, θα διασφαλίσει ότι μπορεί να φέρει σε εφαρμογή μια πολύ σημαντική ικανότητα κρούσης μεγάλης εμβέλειας στο θέατρο του Αιγαίου και αλλού.
Τυπικά, ένα F-16 ή οποιοδήποτε μαχητικό αεροσκάφος, μπορεί να αναμένεται να φορτώσει ένα ζευγάρι JSOW ή ίσως ένα βαρύ φορτίο τεσσάρων σε τέσσερις μεμονωμένους πυλώνες. Η διαφορά έγκειται ότι τα Ελληνικά F-16, ωστόσο, χρησιμοποιούν την έξυπνη σχάρα πολλαπλών φορέων BRU57/A, που επιτρέπει σε έναν μόνο πυλώνα να μεταφέρει δύο JSOW ή οποιοδήποτε άλλο συμβατό όπλο κλάσης 1.000 λιβρών.
Το BRU-57/A αναπτύχθηκε αρχικά για να ικανοποιήσει μια απαίτηση της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, για την ενίσχυση του φορτίου όπλου του F-16 για βελτιωμένη αποτελεσματικότητα της αποστολής, διπλασιάζοντας την ισχύ πυρός (και τον αριθμό των στόχων) που μπορούν να εμπλακούν χρησιμοποιώντας τα όπλα σε έναν πυλώνα. Η θέαση ενός ζεύγους πυρομαχικών κοινής άμεσης επίθεσης ( JDAM) σε ένα ράφι BRU-57/A, δεν είναι εντελώς ασυνήθιστο για ένα F-16C/D Block 40/50 της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, αλλά τα JSOW είναι πολύ λιγότερο συνηθισμένα.
Τα JSOW, γενικά, διατίθεται στις μονάδες που πετούν τις πιο προηγμένες εκδόσεις Block 52+ του F-16. Αυτά τα μαχητικά, γνωστά και ως αεροσκάφη Block 52M, είναι τα πιο πρόσφατα που παρήγγειλε η Αθήνα, βάσει σύμβασης που υπογράφηκε τον Δεκέμβριο του 2005, που ονομάζεται πρόγραμμα Peace Xenia IV. Η συμφωνία κάλυπτε 20 μονοθέσια F16C και 10 διθέσιες εκδόσεις F16D, καθώς και όπλα. Αυτά τα τζετ αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου στόλου της Π.Α Viper, που σήμερα αριθμεί περίπου 150 αεροσκάφη.
Για την Ελληνική Π.Α , η οποία έχει γνωρίσει στο πετσί της την μακρόχρονη ιστορία εχθρότητας με την Τουρκία, το JSOW θα ήταν ένα από τα πιο σημαντικά όπλα εάν οι δύο χώρες πάνε σε πόλεμο. Χωρίς έλλειψη πόρων υψηλής αξίας, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων αεράμυνας και των κόμβων διοίκησης και ελέγχου που πρέπει να αντιμετωπιστούν σε ένα τέτοιο σενάριο, το να έχετε τον μέγιστο αριθμό JSOW φορτωμένων σε κάθε τζετ είναι ένα πολύ καλό τακτικό πλεονέκτημα.
Η ικανότητα του ελληνικού F-16 να μεταφέρει τέσσερα JSOW χάρη στο φορέα BRU-57/A, θα διασφαλίσει ότι μπορεί να φέρει σε εφαρμογή μια πολύ σημαντική ικανότητα κρούσης μεγάλης εμβέλειας στο θέατρο του Αιγαίου και αλλού.
Αφήστε ένα σχόλιο