Η μαέστρος, Φάλια Παπαγιαννοπούλου, παραιτήθηκε από το ΚΕ.Π.Α.Π. του Δήμου Κορινθίων! /Φ.1808
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΕΙΑΚΗ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ |
Το έργο της, όμως, πρέπει να συνεχισθεί…
Γράφει - Επιμελείται
Εύη Κοκκίνου - Κελλάρη*
Εύη Κοκκίνου - Κελλάρη*
Όταν στις 4 Σεπτεμβρίου 2022 η κα Φάλια Παπαγιαννοπούλου, η Φάλια μας, η μαέστρος των χορωδιακών τμημάτων του ΚΕ.Π.Α.Π. του Δήμου Κορινθίων, ανακοίνωσε σε μας τους γονείς των παιδιών που πλαισιώνουν την παιδική χορωδία ότι παραιτήθηκε, αισθάνθηκα κενό.
Μούδιασα στη σκέψη ότι ένα μεγάλο κεφάλαιο του πολιτισμού της πόλης μας χάνεται, ότι ένας από τους θησαυρούς μας που δεν είχε μείνει «θαμμένος» ή «κρυμμένος», αλλά έλαμπε φωτίζοντας τη βαρβαρότητα της καθημερινότητάς μας με το ήθος, τον ακέραιο χαρακτήρα, την εργατικότητα, τη διάθεση προσφοράς, τη γενναιοδωρία και το ευγενές χαμόγελο, θα έσβηνε…
Δεν έγραψα τότε κάτι, ούτε δημοσιοποίησα την παραίτησή της με την ελπίδα ότι θα το ξανασκεφτόταν και -ίσως- ανακαλούσε αυτό, που ήμουν, όμως, σίγουρη ότι το είχε μελετήσει πολύ πριν το αποφασίσει. Όπως μας δήλωσε η ίδια έφυγε από το Κέντρο Πολιτισμού του Δήμου μας ύστερα από 35 χρόνια θεωρώντας ότι ο κύκλος αυτός έκλεισε για εκείνη.
Εδώ και 35 χρόνια που διευθύνει την παιδική χορωδία η κα Παπαγιαννοπούλου, από το 1987, έχει δώσει την ψυχή της για τα παιδιά της Κορίνθου εργαζόμενη ακούραστα, μην υπολογίζοντας ωράρια και μάλιστα υπό αντίξοες πολλές φορές συνθήκες -αφού ο πολιτισμός στην πόλη μας δεν ενισχύθηκε ποτέ καθώς του «πρέπει» από τους εκάστοτε διοικούντες. Στόχος της πάντα ήταν να προσφέρει μέσα από τη μουσική και το χορωδιακό τραγούδι που λατρεύει χαρά και ζωντάνια σε αυτήν την πόλη, η οποία δυστυχώς υστερεί ακόμη σε πολλά…
Η κα Παπαγιαννοπούλου, εκτός από την παιδική χορωδία, δημιούργησε το 1993 το διεθνώς αναγνωρισμένο και πολυβραβευμένο Γυναικείο Φωνητικό Σύνολο «OPUS FEMINA» του ΚΕ.Π.Α.Π. του Δήμου Κορινθίων, το οποίο έχει καταπλήξει με τις εμφανίσεις του σε χορωδιακά φεστιβάλ τόσο στον Ελλαδικό χώρο (Αθήνα, Λάρισα, Λαμία, Γιάννενα, Θεσσαλονίκη, Δράμα, Καλαμάτα, Μεσολόγγι, Ρόδο, Χίο κ.α.), όσο και στο εξωτερικό (Γαλλία, Ιταλία, Βόρεια Ισπανία, Ουρουγουάη), ενώ έχει τιμηθεί με την επιλογή και συνεργασία με καταξιωμένους μουσικούς και Φορείς Πολιτισμού σε μοναδικές συμπράξεις (Μέγαρο Μουσικής, «150 χρόνια από την γέννηση του Έντουαρντ Έλγκαρ» με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη διεύθυνση του Βύρωνα Φιδετζή, «Φάουστ» με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού, στην ιστορική παράσταση – αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη με 1000 χορωδούς απ’ όλη την Ελλάδα στο Καλλιμάρμαρο /Παναθηναϊκό Στάδιο, στις «Βάκχες» του Ευριπίδη στο Μέγαρο Μουσικής με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη κ.α.).
Είναι πολλά αυτά που μπορούμε να γράψουμε για τη μαέστρο και το έργο της, όμως αισθάνομαι ότι μπορεί να δήλωσε παραίτηση από το ΚΕ.Π.Α.Π. ως μουσικοδιδάσκαλος/μαέστρος, αλλά η συνεργασία της καθώς και η δημιουργία της, το «OPUS FEMINA» ΔΕΝ ΕΧΕΙ «ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ», σίγουρα δε δεν έχει τελειώσει η δική της διαδρομή στα πολιτισμικά δρώμενα του τόπου μας και της χώρας μας γενικότερα. Οπότε δεν θα αντιμετωπίσω την προσωπική αυτή απόφαση της μαέστρου μοιρολατρικά, αλλά σαν μία νέα αρχή προσμένοντας με ανυπομονησία τα επόμενα βήματά της …
Η Φάλια έχει πολλά ακόμη να προσφέρει και είμαι σίγουρη ότι αυτό θα πράξει. Εξάλλου, οι γνώσεις της, η εμπειρία της, οι πολυεπίπεδες δεξιότητές της όχι μόνο σε θέματα διδασκαλίας, αλλά και οργάνωσης και διαχείρισης δύσκολων καταστάσεων εντός των συνόλων της, η μεταδοτικότητα, η καλή επικοινωνία με τις χορωδούς της και τους συνεργάτες της, η φαντασία, η υπομονή, ιδιαίτερα δε το πάθος της για τη μουσική, το τραγούδι και την πόλη της δεν συγκρατούνται και είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσουν να εξωτερικεύονται και να μας μαγεύουν!
Όσο για το ΚΕ.Π.Α.Π. του Δήμου Κορινθίων είμαι βεβαία ότι ο Δήμαρχος, Βασίλης Νανόπουλος, θα δράσει αποτελεσματικά για να συνεχισθούν τα χορωδιακά τμήματα κανονικά υπό τη διεύθυνση νέου ή νέας μαέστρου αξιόλογων προσόντων. Αυτό είναι αυτονόητο! Εξάλλου, ο Δήμος μας διαθέτει ταλαντούχους ανθρώπους που μπορεί να αξιοποιήσει ανάλογα και όχι μόνον στο τμήμα των χορωδιών, αλλά με τη δημιουργία και άλλων τμημάτων τέχνης και λόγου.
Το ΚΕ.Π.Α.Π. πρέπει να ανθίσει, να επιτελέσει τους καταστατικούς σκοπούς του, που δεν είναι μόνον η ψυχαγωγία των δημοτών μέσω παραστάσεων και συναυλιών εξωτερικών θιάσων και σχημάτων, αλλά κυρίως η δημιουργία πολιτισμού, η διδασκαλία, η εκπαίδευση, η σφαιρική παιδεία, η καλλιέργεια και καλλιέπεια των παιδιών και όχι μόνον αυτών μέσω των δράσεων που γίνονται εντός του οργανισμού. Η μουσικοχορευτική δράση, η θεατρική παιδεία, τα εικαστικά, το σκάκι, οι αθλητικές δράσεις και η γενική επιμόρφωση των ενηλίκων Κορινθίων είναι επίσης το ζητούμενο.
Στη κα Φάλια Παπαγιαννοπούλου εύχομαι και μέσα από τη στήλη αυτή να φτάσει στα αστέρια, εκεί που μας μεταφέρει κάθε φορά που βλέπουμε και ακούμε τη δουλειά της!
Η Κόρινθος σε αγαπά και πάντα θα σε παρακολουθεί από όπου κι αν προσφέρεις, Φάλια μας!
Μούδιασα στη σκέψη ότι ένα μεγάλο κεφάλαιο του πολιτισμού της πόλης μας χάνεται, ότι ένας από τους θησαυρούς μας που δεν είχε μείνει «θαμμένος» ή «κρυμμένος», αλλά έλαμπε φωτίζοντας τη βαρβαρότητα της καθημερινότητάς μας με το ήθος, τον ακέραιο χαρακτήρα, την εργατικότητα, τη διάθεση προσφοράς, τη γενναιοδωρία και το ευγενές χαμόγελο, θα έσβηνε…
Δεν έγραψα τότε κάτι, ούτε δημοσιοποίησα την παραίτησή της με την ελπίδα ότι θα το ξανασκεφτόταν και -ίσως- ανακαλούσε αυτό, που ήμουν, όμως, σίγουρη ότι το είχε μελετήσει πολύ πριν το αποφασίσει. Όπως μας δήλωσε η ίδια έφυγε από το Κέντρο Πολιτισμού του Δήμου μας ύστερα από 35 χρόνια θεωρώντας ότι ο κύκλος αυτός έκλεισε για εκείνη.
Εδώ και 35 χρόνια που διευθύνει την παιδική χορωδία η κα Παπαγιαννοπούλου, από το 1987, έχει δώσει την ψυχή της για τα παιδιά της Κορίνθου εργαζόμενη ακούραστα, μην υπολογίζοντας ωράρια και μάλιστα υπό αντίξοες πολλές φορές συνθήκες -αφού ο πολιτισμός στην πόλη μας δεν ενισχύθηκε ποτέ καθώς του «πρέπει» από τους εκάστοτε διοικούντες. Στόχος της πάντα ήταν να προσφέρει μέσα από τη μουσική και το χορωδιακό τραγούδι που λατρεύει χαρά και ζωντάνια σε αυτήν την πόλη, η οποία δυστυχώς υστερεί ακόμη σε πολλά…
Η κα Παπαγιαννοπούλου, εκτός από την παιδική χορωδία, δημιούργησε το 1993 το διεθνώς αναγνωρισμένο και πολυβραβευμένο Γυναικείο Φωνητικό Σύνολο «OPUS FEMINA» του ΚΕ.Π.Α.Π. του Δήμου Κορινθίων, το οποίο έχει καταπλήξει με τις εμφανίσεις του σε χορωδιακά φεστιβάλ τόσο στον Ελλαδικό χώρο (Αθήνα, Λάρισα, Λαμία, Γιάννενα, Θεσσαλονίκη, Δράμα, Καλαμάτα, Μεσολόγγι, Ρόδο, Χίο κ.α.), όσο και στο εξωτερικό (Γαλλία, Ιταλία, Βόρεια Ισπανία, Ουρουγουάη), ενώ έχει τιμηθεί με την επιλογή και συνεργασία με καταξιωμένους μουσικούς και Φορείς Πολιτισμού σε μοναδικές συμπράξεις (Μέγαρο Μουσικής, «150 χρόνια από την γέννηση του Έντουαρντ Έλγκαρ» με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη διεύθυνση του Βύρωνα Φιδετζή, «Φάουστ» με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού, στην ιστορική παράσταση – αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη με 1000 χορωδούς απ’ όλη την Ελλάδα στο Καλλιμάρμαρο /Παναθηναϊκό Στάδιο, στις «Βάκχες» του Ευριπίδη στο Μέγαρο Μουσικής με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη κ.α.).
Είναι πολλά αυτά που μπορούμε να γράψουμε για τη μαέστρο και το έργο της, όμως αισθάνομαι ότι μπορεί να δήλωσε παραίτηση από το ΚΕ.Π.Α.Π. ως μουσικοδιδάσκαλος/μαέστρος, αλλά η συνεργασία της καθώς και η δημιουργία της, το «OPUS FEMINA» ΔΕΝ ΕΧΕΙ «ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ», σίγουρα δε δεν έχει τελειώσει η δική της διαδρομή στα πολιτισμικά δρώμενα του τόπου μας και της χώρας μας γενικότερα. Οπότε δεν θα αντιμετωπίσω την προσωπική αυτή απόφαση της μαέστρου μοιρολατρικά, αλλά σαν μία νέα αρχή προσμένοντας με ανυπομονησία τα επόμενα βήματά της …
Η Φάλια έχει πολλά ακόμη να προσφέρει και είμαι σίγουρη ότι αυτό θα πράξει. Εξάλλου, οι γνώσεις της, η εμπειρία της, οι πολυεπίπεδες δεξιότητές της όχι μόνο σε θέματα διδασκαλίας, αλλά και οργάνωσης και διαχείρισης δύσκολων καταστάσεων εντός των συνόλων της, η μεταδοτικότητα, η καλή επικοινωνία με τις χορωδούς της και τους συνεργάτες της, η φαντασία, η υπομονή, ιδιαίτερα δε το πάθος της για τη μουσική, το τραγούδι και την πόλη της δεν συγκρατούνται και είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσουν να εξωτερικεύονται και να μας μαγεύουν!
Όσο για το ΚΕ.Π.Α.Π. του Δήμου Κορινθίων είμαι βεβαία ότι ο Δήμαρχος, Βασίλης Νανόπουλος, θα δράσει αποτελεσματικά για να συνεχισθούν τα χορωδιακά τμήματα κανονικά υπό τη διεύθυνση νέου ή νέας μαέστρου αξιόλογων προσόντων. Αυτό είναι αυτονόητο! Εξάλλου, ο Δήμος μας διαθέτει ταλαντούχους ανθρώπους που μπορεί να αξιοποιήσει ανάλογα και όχι μόνον στο τμήμα των χορωδιών, αλλά με τη δημιουργία και άλλων τμημάτων τέχνης και λόγου.
Το ΚΕ.Π.Α.Π. πρέπει να ανθίσει, να επιτελέσει τους καταστατικούς σκοπούς του, που δεν είναι μόνον η ψυχαγωγία των δημοτών μέσω παραστάσεων και συναυλιών εξωτερικών θιάσων και σχημάτων, αλλά κυρίως η δημιουργία πολιτισμού, η διδασκαλία, η εκπαίδευση, η σφαιρική παιδεία, η καλλιέργεια και καλλιέπεια των παιδιών και όχι μόνον αυτών μέσω των δράσεων που γίνονται εντός του οργανισμού. Η μουσικοχορευτική δράση, η θεατρική παιδεία, τα εικαστικά, το σκάκι, οι αθλητικές δράσεις και η γενική επιμόρφωση των ενηλίκων Κορινθίων είναι επίσης το ζητούμενο.
Στη κα Φάλια Παπαγιαννοπούλου εύχομαι και μέσα από τη στήλη αυτή να φτάσει στα αστέρια, εκεί που μας μεταφέρει κάθε φορά που βλέπουμε και ακούμε τη δουλειά της!
Η Κόρινθος σε αγαπά και πάντα θα σε παρακολουθεί από όπου κι αν προσφέρεις, Φάλια μας!
* Η Εύη Κοκκίνου
είναι Δικηγόρος
Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια
Msc Διοίκηση Τουρ/κών Επιχειρήσεων
Δ/νση: Απ. Παύλου 40-Κόρινθος 20131
Τηλ.: 2741084568 & 6944964225
email: ekokklaw@otenet.gr
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ
για την παραίτηση της Μαέστρου, κας Φάλιας Παπαγιαννοπούλου
Σε διευκρινίσεις προκειμένου να μην δημιουργηθούν εντυπώσεις για την παραίτηση της κας Φάλιας Παπαγιαννοπούλου από το ΚΕ.Π.Α.Π. του Δήμου Κορινθίων, τις επιπτώσεις αυτής της παραίτησης και τα μέτρα που λαμβάνονται για την απρόσκοπτη λειτουργία του Κέντρου, προχώρησε ο Δήμαρχος Κορινθίων, Βασίλης Νανόπουλος, σε συνέντευξή του στα Μέσα ενημέρωσης το πρωί της Πέμπτης.
«Η κα Φάλια Παπαγιαννοπούλου είναι μια εξαιρετική συνεργάτης του δήμου, η οποία προσέφερε για δεκαετίες σημαντικές υπηρεσίες στον Δήμο Κορινθίων και την ευχαριστώ. Την ευχαρίστησα και δια ζώσης, όταν την κάλεσα στο γραφείο μου. Της ζήτησα να παραμείνει στην θέση της και να συνεχίσει να προσφέρει. Η παραίτηση της είναι λακωνική, δεν θα την σχολιάσω, μπορείτε να απευθυνθείτε στην ίδια για να σας εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους παραιτήθηκε.
Σ’ εκείνο που εγώ θα αναφερθώ είναι στην μετέπειτα πορεία και δεδομένου ότι επιμένει στην παραίτησή της, στο τι κάνει ο δήμος ώστε να συνεχίσει το ΚΕ.Π.Α.Π. να λειτουργεί, όπως πρέπει. Το λέω αυτό διότι δόθηκε μια εντύπωση παραπλανητική ότι σταματά η λειτουργία του ΚΕ.Π.Α.Π. σε μεγάλο βαθμό.
Συνεχίζει κανονικά το τμήμα παραδοσιακής χορωδίας ενηλίκων με διευθύντρια την κα Αναστασία Αγκιστριώτη με περίπου 30 άτομα.
Υπάρχει το τμήμα της παιδικής χορωδίας με διευθύντρια επίσης την κα Αγκιστριώτη και 10 παιδιά.
Η μεικτή χορωδία ενηλίκων ΠΟΛΥΜΝΙΑ με μαέστρο τον κ. Γαζή συνεχίζει να λειτουργεί και έχει 25 άτομα που συμμετέχουν. Μπορούν και όσοι επιθυμούν να συμμετάσχουν. Δόθηκε η εντύπωση ότι από 1η Οκτωβρίου σταματά η χορωδία, δεν ισχύει.
Είπα στο ΚΕ.Π.Α.Π. ότι πρέπει να ενισχυθεί λόγω των νέων δεδομένων η συνεργασία με το Μουσικό Σχολείο, το Καλογεροπούλειο και τα Ωδεία, όπως της κας Γιαννακοπούλου. Θα καλύψουμε έτσι το κενό της κας Παπαγιαννοπούλου.
Την επόμενη εβδομάδα θα σας ανακοινωθεί, πέραν του χορωδιακού τμήματος τι είναι αυτό που συνεχίζει να λειτουργεί, π.χ. τα τμήματα που έχουν να κάνουν με τη δημιουργική γραφή, το θέατρο, τις κατασκευές και άλλες δραστηριότητες για μικρά παιδιά.
Θεωρώ ότι το κενό που αφήνει η κα Παπαγιαννοπούλου καλύπτεται και θα καλυφθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και το ΚΕ.Π.Α.Π. συνεχίζει να λειτουργεί όπως πρέπει.».
Αφήστε ένα σχόλιο