Με αφορμή την ομιλία της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως (Φ.1829)
Στην κοπή της πίτας της ΔΕΕΠ/ΝΔ Κορινθίας. Αναζωογονητικό το ενδιαφέρον της Κυβέρνησης για τη σπουδάζουσα Νεολαία
Του Αναστασίου Γκιολή *
Η ομιλία της Υπουργού Παιδείας στην κοπή της πίτας της ΔΕΕΠ/ ΝΔ Κορινθίας την προηγούμενη εβδομάδα, έφερε στην επιφάνεια την αναζωογόνηση στο χώρο της Παιδείας τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Στον απόηχο της μεστής ομιλίας είχα μία ενδιαφέρουσα συζήτηση με την Υπουργό Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως, η οποία με εξέπληξε με την ευρυμάθειά της. Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει σηκώσει τα μανίκια της και στα λίγα χ ρ ό ν ι απου κυβερνάει τον τό-πο μας έχει κάνει πραγματικά θαύματα στον τομέα της Παιδείας.
Πάντα με κυρίαρχο ενδιαφέρον και αγάπη προς την Νεολαία μας.
«Από την αρχή της ανάληψης διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία οι μεταρρυθμίσεις στην παιδεία μπήκαν σε τροχιά εκτέλεσης προγραμματικού τέλους στην αναχρονιστική παθογένεια που ταλαιπωρεί ολόκληρες δεκαετίες όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης της χώρας μας. Οι μεταρρυθμίσεις που θα άλλαζαν ριζικά ένα τελματωμένο σύστημα που παραμένει θεσμικά περισσότερο συγκεντρωτικό και εξαιρετικά κεντρικό και γραφειοκρατικό, με πολύ μικρό βαθμό διοικητικής αποκέντρωσης σε σχέση με τα υπόλοιπα συστήματα εκπαίδευσης στην Ευρώπη δεν μπορεί να συνεχίσει να πορεύεται με τους αναχρονιστικούς και παραδοσιακούς περιορισμούς του παρελθόντος.
Η γνωσιοκεντρική απομνημόνευση και η αποσπασματική μάθηση, ο κατακερματισμός γνώσεων και η παθητική απόκτησής τους παίρνουν τέλος. Απελευθερώνεται η εκπαιδευτική διαδικασία από γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και δεσμεύσεις, με μεγαλύτερο βαθμό αυτονομίας και ελευθερίας. προσαρμοσμένο στις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες του ελληνικού συστήματος», είχε δηλωθεί αρμοδίως.
‘Όπως ελέχθη για 12 χρόνια ελάχιστοι και σποραδικοί διορισμοί έγιναν στην εκπαίδευση, ενώ έφευγαν κάθε χρόνο στη σύνταξη χιλιάδες εκπαιδευτικοί, όπως και στο εξωτερικό εκατοντάδες αδιόριστοι πτυχιούχοι εκπαιδευτικοί. Για την Παιδεία ήταν φανερή η έλλειψη τόσων θέσεων, που ήταν αναγκαίοι Για να γίνουν ουσιαστικές αλλαγές στην εκπαίδευση χρειάζονται τουλάχιστον δύο συνθήκες: αφενός τολμηρές μεταρρυθμίσεις, αφετέρου επένδυση σε ό,τι πολυτιμότερο έχει η εκπαίδευση που είναι το ανθρώπινο δυναμικό της. Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε αγαστή συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον πάνω στο υπόψη θέμα. Έδωσε κι εδώ το δικό του στίγμα, αφού ως Κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε σειρά μεταρρυθμίσεων, όπως το νηπιαγωγείο από τα 4έτη, τα αγγλικά από το νηπιαγωγείο, η έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, τα νέα προγράμματα σπουδών, η επέκταση του ολοήμερου σχολείου, τα διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος και ταυτόχρονα σε σειρά ενεργειών για την επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης με σχεδόν 25.000 διορισμούς τα τελευταία 2 χρόνια και με πάνω από 125.000 οριζόντιες επιμορφώσεις για τους εκπαιδευτικούς μας.
Πίσω όμως από τις πολιτικές αποφάσεις υπάρχει και ο παράγων άνθρωποι, δηλαδή τα στελέχη των Υπουργείων Εσωτερικών, Οικονομικών και το ΑΣΕΠ.
Οι οποίοι ανέδειξαν εξαιρετικό πνεύμα συνεργασίας στην κοινή τους προσπάθεια ώστε να εμπλουτίσουν ουσιαστικά το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης, κυρίως στον τομέα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Παιδείας.
Δεν υπάρχει κανένας γονέας καμία φοιτήτρια ή φοιτητής που δεν θέλει να αναβαθμιστούν οι φοιτητικές εστίες, ώστε να χαίρονται τη ζωή και τα χρόνια σπουδών τους οι φοιτητές.
Έχουν γίνει βήματα πολλά προς αυτή την κατεύθυνση με την υπογραφή της Υπουργού κας Κεραμέως, Δρομολογούνται ήδη 8.150 νέες κλίνες σε φοιτητικές εστίες πέντε πανεπιστήμιων της χώρας μέσω ΣΔΙΤ για να δώσει η κυβέρνηση μια ακόμα λύση στην οικογένεια και στους φοιτητές της χώρας μας.
Ακόμη στα σχολεία μας έχουν προσληφθεί 3.000 ψυχολόγοι για πρώτη φορά και ως Ιατρός, προτείνω όλοι να παροτρύνουμε τα παιδιά μας να μιλούν για κάθε έξαρση βίας ή παραβατικής συμπεριφοράς. Με αυτήν την κυβέρνηση έγινε πράξη αυτό που ζητούσε χρόνια η κοινωνία μας, την λειτουργία αγγλόφωνων προπτυχιακών προγραμμάτων Ιατρικής στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Αριστοτέλειο Θεσσαλονίκης με οφέλη πολλών εκατομμυρίων για τα πανεπιστήμια, αλλά και για την πατρίδα μας αφού πλέον όλο και περισσότεροι φοιτητές έρχονται στην Ελλάδα για σπουδές.
Με την καθοδήγηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και εκτελεστική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, όπως τα βλέπω από τη δική μου σκοπιά η Παιδεία αλλάζει σελίδα. Τέλος η ομηρία Εκπαιδευτικών Αναπληρωτών και της Νεολαίας μας κάτι που δεν τους άξιζε. Το μέλλον είναι μπροστά τους!
*κ. Αναστάσιος Γκιολής είναι ιατρός πρώην Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου Αρμόδιος για την Κορινθία και νυν Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Αλληλεγγύης, από το Ξυλόκαστρο.
Πάντα με κυρίαρχο ενδιαφέρον και αγάπη προς την Νεολαία μας.
«Από την αρχή της ανάληψης διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία οι μεταρρυθμίσεις στην παιδεία μπήκαν σε τροχιά εκτέλεσης προγραμματικού τέλους στην αναχρονιστική παθογένεια που ταλαιπωρεί ολόκληρες δεκαετίες όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης της χώρας μας. Οι μεταρρυθμίσεις που θα άλλαζαν ριζικά ένα τελματωμένο σύστημα που παραμένει θεσμικά περισσότερο συγκεντρωτικό και εξαιρετικά κεντρικό και γραφειοκρατικό, με πολύ μικρό βαθμό διοικητικής αποκέντρωσης σε σχέση με τα υπόλοιπα συστήματα εκπαίδευσης στην Ευρώπη δεν μπορεί να συνεχίσει να πορεύεται με τους αναχρονιστικούς και παραδοσιακούς περιορισμούς του παρελθόντος.
Η γνωσιοκεντρική απομνημόνευση και η αποσπασματική μάθηση, ο κατακερματισμός γνώσεων και η παθητική απόκτησής τους παίρνουν τέλος. Απελευθερώνεται η εκπαιδευτική διαδικασία από γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και δεσμεύσεις, με μεγαλύτερο βαθμό αυτονομίας και ελευθερίας. προσαρμοσμένο στις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες του ελληνικού συστήματος», είχε δηλωθεί αρμοδίως.
‘Όπως ελέχθη για 12 χρόνια ελάχιστοι και σποραδικοί διορισμοί έγιναν στην εκπαίδευση, ενώ έφευγαν κάθε χρόνο στη σύνταξη χιλιάδες εκπαιδευτικοί, όπως και στο εξωτερικό εκατοντάδες αδιόριστοι πτυχιούχοι εκπαιδευτικοί. Για την Παιδεία ήταν φανερή η έλλειψη τόσων θέσεων, που ήταν αναγκαίοι Για να γίνουν ουσιαστικές αλλαγές στην εκπαίδευση χρειάζονται τουλάχιστον δύο συνθήκες: αφενός τολμηρές μεταρρυθμίσεις, αφετέρου επένδυση σε ό,τι πολυτιμότερο έχει η εκπαίδευση που είναι το ανθρώπινο δυναμικό της. Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε αγαστή συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον πάνω στο υπόψη θέμα. Έδωσε κι εδώ το δικό του στίγμα, αφού ως Κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε σειρά μεταρρυθμίσεων, όπως το νηπιαγωγείο από τα 4έτη, τα αγγλικά από το νηπιαγωγείο, η έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, τα νέα προγράμματα σπουδών, η επέκταση του ολοήμερου σχολείου, τα διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος και ταυτόχρονα σε σειρά ενεργειών για την επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης με σχεδόν 25.000 διορισμούς τα τελευταία 2 χρόνια και με πάνω από 125.000 οριζόντιες επιμορφώσεις για τους εκπαιδευτικούς μας.
Πίσω όμως από τις πολιτικές αποφάσεις υπάρχει και ο παράγων άνθρωποι, δηλαδή τα στελέχη των Υπουργείων Εσωτερικών, Οικονομικών και το ΑΣΕΠ.
Οι οποίοι ανέδειξαν εξαιρετικό πνεύμα συνεργασίας στην κοινή τους προσπάθεια ώστε να εμπλουτίσουν ουσιαστικά το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης, κυρίως στον τομέα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Παιδείας.
Δεν υπάρχει κανένας γονέας καμία φοιτήτρια ή φοιτητής που δεν θέλει να αναβαθμιστούν οι φοιτητικές εστίες, ώστε να χαίρονται τη ζωή και τα χρόνια σπουδών τους οι φοιτητές.
Έχουν γίνει βήματα πολλά προς αυτή την κατεύθυνση με την υπογραφή της Υπουργού κας Κεραμέως, Δρομολογούνται ήδη 8.150 νέες κλίνες σε φοιτητικές εστίες πέντε πανεπιστήμιων της χώρας μέσω ΣΔΙΤ για να δώσει η κυβέρνηση μια ακόμα λύση στην οικογένεια και στους φοιτητές της χώρας μας.
Ακόμη στα σχολεία μας έχουν προσληφθεί 3.000 ψυχολόγοι για πρώτη φορά και ως Ιατρός, προτείνω όλοι να παροτρύνουμε τα παιδιά μας να μιλούν για κάθε έξαρση βίας ή παραβατικής συμπεριφοράς. Με αυτήν την κυβέρνηση έγινε πράξη αυτό που ζητούσε χρόνια η κοινωνία μας, την λειτουργία αγγλόφωνων προπτυχιακών προγραμμάτων Ιατρικής στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Αριστοτέλειο Θεσσαλονίκης με οφέλη πολλών εκατομμυρίων για τα πανεπιστήμια, αλλά και για την πατρίδα μας αφού πλέον όλο και περισσότεροι φοιτητές έρχονται στην Ελλάδα για σπουδές.
Με την καθοδήγηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και εκτελεστική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, όπως τα βλέπω από τη δική μου σκοπιά η Παιδεία αλλάζει σελίδα. Τέλος η ομηρία Εκπαιδευτικών Αναπληρωτών και της Νεολαίας μας κάτι που δεν τους άξιζε. Το μέλλον είναι μπροστά τους!
*κ. Αναστάσιος Γκιολής είναι ιατρός πρώην Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου Αρμόδιος για την Κορινθία και νυν Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Αλληλεγγύης, από το Ξυλόκαστρο.
Αφήστε ένα σχόλιο