ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ (Φ. 1850)
Περί ιατρικής εκπαίδευσης εν Ελλάδι
(όπως θα έπρεπε να είναι)
Το παρόν άρθρο απευθύνεται σε πολιτικούς αρμοδίους και ιατρούς, με σκοπό να εγείρει προβληματισμούς προς το δέον γενέσθαι.
Η ιατρική εκπαίδευση αρχίζει με τις εισαγωγικές εξετάσεις εις την Ιατρική Σχολή. Το παρόν σύστημα εισαγωγής εις την Ιατρική Σχολή εγείρει ενστάσεις εκ μέρους του γράφοντος. Πρόκειται κατά την εκτίμησίν του για αναχρονιστικό σύστημα .
Κατά την άποψη του γράφοντος οι Εισαγωγικές εξετάσεις εις τα ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα πρέπει να διενεργούνται από τα ίδια τα ιδρύματα. Ο αριθμός των εισακτέων πρέπει να καθορίζεται αυστηρώς από την πολιτεία. Οι εξετάσεις πρέπει να είναι υψηλού επιπέδου . Η θεματολογία πρέπει να καθορίζεται από το Διδακτικό προσωπικό των ιδρυμάτων. Η θεματολογία πρέπει να αναφέρεται στα μαθήματα ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΦΥΣΙΚΗ – ΧΗΜΕΙΑ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ.
Η προπτυχιακή Ιατρική εκπαίδευση δέον να διακρίνεται σε απόκτηση γνώσεων εκ των βασικών επιστημών ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ – ΦΥΣΙΚΗ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, διάρκειας 4 εξαμήνων. Ακολουθεί η κλινική εκπαίδευση διάρκειας 4+4 εξαμήνων. Κατά το πρώτο στάδιο ο φοιτητής θα εκτίθεται εις την προσέγγισιν του ασθενούς παρά την κλίνη του. Διδάσκεται να αναγνωρίζει το ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ (φυσιολογική κατάσταση) και να αναγνωρίζει την ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ τοιαύτην.
Κατά το δεύτερο στάδιο κλινικής εκπαίδευσης διδάσκεται να διαγιγνώσκει και να αντιμετωπίζει συνήθεις ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΕΣ καταστάσεις. Εις το τελικό στάδιο της κλινικής εκπαίδευσης, ασκείται ο φοιτητής της ιατρικής, εις την αναγνώριση ΑΣΥΝΗΘΩΝ εκδηλώσεων ΣΥΝΗΘΟΥΣ νόσου αλλά και ΣΥΝΗΘΩΝ εκδηλώσεων ΑΣΥΝΗΘΟΥΣ νόσου.
Κατά την διάρκεια της κλινικής εκπαίδευσης, ο φοιτητής της Ιατρικής διαμορφώνει ηθικόν φρόνημα, ιατρική συμπεριφορά και απόκτηση γνώσεων και εμπειρίας. Τα ανωτέρω προϋποθέτουν ΣΩΣΤΟ Σύστημα εκπαίδευσης υπό την καθοδήγηση «φωτισμένων» Διδασκάλων. Ο Διδάσκαλος της Ιατρικής πρέπει να είναι προσωπικότητα εμπνέουσα ΣΕΒΑΣΜΟ εις τους υφισταμένους και να αποτελεί ΠΡΟΤΥΠΟΝ για τους φοιτητάς. Ο γράφων αναπολεί με νοσταλγία Διδασκάλους πρότυπα.
Ο φοιτητής της Ιατρικής κατά την μετάβαση από το προκλινικό σε κλινικό στάδιο πρέπει να έχει περατώσει επιτυχώς το πρώτο στάδιο ( ΟΥΔΕΜΙΑ οφειλή μαθημάτων) .
Κατά την διάρκεια της κλινικής εκπαίδευσης, ο φοιτητής θα αξιολογείται συνεχώς και αυστηρώς, ως προς το ήθος, την συμπεριφορά, τις γνώσεις, την εμπειρία και την ικανότητα ανάληψης πρωτοβουλιών.
Ο σκοπός τοιαύτης ιατρικής εκπαίδευσης είναι να αποδώσει εις τον Ελληνικό πληθυσμό φερέγγυους λειτουργούς υγείας, τουλάχιστον εις το επίπεδο πρωτοβάθμιου περίθαλψης.
Ο πτυχιούχος της Ιατρικής πρέπει να υφίσταται ολιγόμηνο εκπαίδευση εις την χρήση ηλεκτρικών συστημάτων (Λειτουργία ιατρικών οργάνων και εξοικείωση με την ΤΗΛΕΙΑΤΡΙΚΗΝ)
Δια την υπογραφή
ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Υ.Γ.Ο γράφων θα
εκπλαγεί ΘΕΤΙΚΩΣ εάν το παρόν άρθρον τύχει της προσοχής «αρμοδίων».
Αφήστε ένα σχόλιο