ΕΘΝΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗ ΘΕΜΑΤΑ (Φ. 1864)
Ελληνόκτητος στόλος: Πρώτος σε χωρητικότητα παγκοσμίως, 2ος σε αξία και με το 3ο μεγαλύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα
Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως όσον αφορά τη χωρητικότητα ο δεύτερος σε αξία ενώ έχει σε εξέλιξη το τρίτο μεγαλύτερο σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα με βάση τη χωρητικότητα σύμφωνα με τα βασικά ευρήματα της μελέτης του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), «Η Συμβολή της Ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία. Προοπτικές και Προκλήσεις». Η εκπόνηση της μελέτης χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη.
Πιο συγκεκριμένα:
1. Με βάση τη χωρητικότητα είναι πρώτος στον κόσμο με 393 εκατομμύρια DWT. Ακολουθούν η Κίνα με 302 εκατομμύρια, η Ιαπωνία με 237,7 η Σιγκαπούρη με 140,8 εκατομμύρια ενώ την 5άδα συμπληρώνει η Κορέα με 97,1 εκατομμύρια dwt.
2. Με βάση την αξία του είναι δεύτερος παγκοσμίως με 163 δισεκατομμύρια δολάρια. Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κίνα με 179,7 δισεκατομμύρια. Μετά την Ελλάδα στην τρίτη θέση είναι η Ιαπωνία με 155,8 δισεκατομμύρια, οι ΗΠΑ με 129,1 δισεκατομμύρια και η Νορβηγία με 73,7 δισεκατομμύρια.
Μέση ηλικία ελληνόκτητου στόλου: 9,99 έτη (στοιχεία Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών)
• Χαμηλότερη από τον παγκόσμιο μέσο όρο (10,28 έτη)
• Υψηλή αξιοπιστία και ανταγωνιστικότητα
• Ευνοϊκότερες συνθήκες για την αντιμετώπιση των θεσμικών προκλήσεων της επόμενης περιόδου (π.χ. ανθρακικό αποτύπωμα
3. Όσον αφορά το ναυπηγικό πρόγραμμα η ελληνόκτητη ναυτιλία είναι τρίτη με 20 εκατομμύρια gross tonnage. Πρώτη θέση είναι η Κίνα με 34,1 εκατομμύρια και στη δεύτερη θέση η Ιαπωνία με 28,9 εκατομμύρια. Την 5άδα συμπληρώνουν η Ταϊβάν ε 12,5 εκατομμύρια και η Ν. Κορέα με 11,4 εκατομμύρια.
4. Η ελληνόκτητη ναυτιλία είναι βασικός πυλώνας της μεταφοράς αναγκαίων αγαθών, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), αντιπροσωπεύει (σε όρους dwt):
5. ■ 31,27% του παγκόσμιου στόλου
πετρελαιοφόρων
■ 25,32% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
■ 22,65% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου
(LNG)
■ 15,79% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου
■ 11,46% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγραερίου (LPG)
■ 8,92% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Εγκολφόπουλος: Τα συμφέροντα της Ελλάδας είναι να βοηθήσουμε αυτόν που υποστηρίζουν οι σύμμαχοί μας
Newsbomb
Πόλεμος στο Ισραήλ: Για το εάν η Ελλάδα βρίσκεται στη σωστή πλευρά της ιστορίας με αφορμή τον πόλεμο στο Ισραήλ, σχολίασε ο Γιάννης Εγκολφόπουλος.
«Όταν εμείς και η Κύπρος έχουμε υπογράψει ορισμένες συνθήκες με το Ισραήλ , έχουμε φτιάξει αυτό το φόρουμ για τα θέματα των υδρογονανθράκων, έχουμε πάρα πολλά κοινά συμφέροντα» είπε αρχικά μιλώντας στο Action24 o κ. Εγκολφόπουλος.
«Νομίζω πως το συμφέρον της χώρας είναι να πάμε εκεί που είναι τα κύρια συμφέροντα της χώρας μας» πρόσθεσε.
Σχετικά με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο ναύαρχος Ε.Α. τόνισε πως «τα συμφέροντα της χώρας του (σ.σ. Τουρκία), θέλουν να είναι με τη Χαμάς, για τους δικούς του λόγους. Εμάς, τα συμφέροντα της χώρας μας δεν είναι να είμαστε με τη Χαμάς, ούτε με τους εξτρεμιστές μουσουλμάνους που έχουν κάνει το πολιτικό ισλάμ» συμπλήρωσε.
«Επομένως, τα συμφέροντά μας είναι να βοηθήσουμε αυτό που όλοι οι σύμμαχοί μας υποστηρίζουν. Αν όχι όλοι, η πλειοψηφία…» για να προσθέσει πως και με την Ουκρανία, η Ελλάδα είναι στη σωστή θέση της ιστορίας.
Συνεχής αξιολόγηση στη διοίκηση και στους πόρους του ΕΣΥ
Μέτρα για εκσυγχρονισμό του ΕΣΥ με ψηφιακά μέσα, προσλήψεις γιατρών και υγειονομικού προσωπικού και αξιολόγηση των νέων τεχνολογιών προωθεί το υπουργείο Υγείας Ένα γερασμένο ΕΣΥ που χρειάζεται αναμόρφωση για να εξασφαλίζει την κάλυψη των ασθενών με ασφάλεια, αλλά και με τη μεγαλύτερη αποδοτικότητα των πόρων που σήμερα δεν είναι αρκετοί, βλέπει ο υπουργός Υγείας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σε συνέντευξή του στο in.gr
Γι΄ αυτό και σχεδιάζει μέτρα που στοχεύουν στη μείωση της αναμονής των ασθενών για την περίθαλψή τους, μέσω της ψηφιοποίησης του συστήματος, την κατάρτιση του ψηφιακού φακέλου ασθενή, την εισαγωγή δεικτών ποιότητας που θα φροντίζουν για την παροχή υπηρεσιών υγείας με ασφάλεια. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με αποτελεσματικές διοικήσεις, που θα αξιοποιούν την διαθέσιμη χρηματοδότηση.
Όσο για το «αγκάθι» του clawback, παραδέχεται πως είναι παρωχημένο μέτρο, το οποίο όμως πρέπει να αντικατασταθεί με μέτρα υπό συζήτηση με τους συναρμόδιους φορείς, ενώ δεν παραλείπει να τονίσει ότι για την αξιολόγηση της νέας τεχνολογίας, τα οφέλη και το κόστος της, η χώρα μας θα αποκτήσει ξεχωριστή υπηρεσία στον ΕΟΦ, μέσω της οποίας θα συντονιστεί με την υπόλοιπη Ευρώπη από το 2025.
Η Ρουμανία ενδιαφέρεται για τον πετρελαιαγωγό Αλεξανδρούπολη-Μπουργκάς
Ενδιαφέρον για νέους πυρηνικούς σταθμούς από Ελλάδα, Σερβία και Σκόπια
Η Ρουμανία ενδιαφέρεται για τον πετρελαιαγωγό Αλεξανδρούπολη-Μπουργκάς και εξετάζει το ενδεχόμενο χρηματοδότησης της επέκτασής του.
Αυτή η ιδέα της Ρουμανίας αποκαλύφθηκε στη συνέντευξη του Βούλγαρου πρωθυπουργού Νικολάι Ντένκοφ στο Euractiv. Ο Πρωθυπουργός Ντένκοφ δηλώνει ότι η ιδέα της επέκτασης του αγωγού πετρελαίου προς τη Ρουμανία ήταν ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν στην τριμερή συνάντηση που είχαν οι Πρωθυπουργοί της Βουλγαρίας, της Ελλάδας και της Ρουμανίας στη Βάρνα στις 9 Οκτωβρίου.
Ο Ντένκοφ είπε, "Η Βουλγαρία αναζητά τρόπους για τα πετρελαιοφόρα να περάσουν από τον Βόσπορο και στρέφεται σε πιο αξιόπιστες διαδρομές και οχήματα μεταφοράς καυσίμων." Ισχυρίζεται ότι η Βουλγαρία θα έχει τον έλεγχο του πετρελαιαγωγού έτσι ώστε η χώρα να μην εξαρτάται από " άλλους παράγοντες».
Ο πρωθυπουργός Ντένκοφ δήλωσε: «Η ιδέα είναι να δημιουργηθεί μια εταιρεία που θα κατασκευάσει και θα λειτουργήσει τον αγωγό πετρελαίου, παρόμοια με την εταιρεία του έργου που κατασκεύασε και λειτούργησε το IGB (ICGB) με την Ελλάδα. Θα χρησιμοποιηθεί τμήμα της διαδρομής σύνδεσης φυσικού αερίου της Βουλγαρίας προς την Ελλάδα, η οποία έχει ήδη περιβαλλοντική εκτίμηση. «Συζητάμε το θέμα ο αγωγός πετρελαίου από την Ελλάδα να πάει στη Στάρα Ζαγόρα και να γίνει μέρος ολόκληρου του βουλγαρικού βιομηχανικού συγκροτήματος στην περιοχή».
Αφήστε ένα σχόλιο