1ο Γυμνάσιο Κορίνθου Πώς μία σχολική δράση μπορεί να επηρεάσει θετικά τους μαθητές! (Φ. 1877)
*Γράφει - Επιμελείται: Παρασκευή (Εύη) Κοκκίνου
Την Πέμπτη, 25 Ιανουαρίου 2024, έξι τμήματα (Α1, Α2, Β1, Β2, Β3, Β4) του 1ου Γυμνασίου Κορίνθου ταξίδεψαν στην Αθήνα, προκειμένου να παρακολουθήσουν τη θεατρική μεταφορά του κλασικού έργου «Ιλιάδα» του Ομήρου στο Christmas Theater στο Γαλάτσι, σε κείμενο και σκηνοθεσία της μοναδικής Κάρμεν Ρουγγέρη και κοστούμια και σκηνικά της Χριστίνας Κουλουμπή, σύμφωνα και με την επίσημη ανακοίνωση του σχολείου.
Η δράση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της υπευθύνου πολιτιστικών θεμάτων κας Κοντοχριστοπούλου Μαρίας και οργάνωση της επικεφαλής της δράσης, φιλολόγου, κας Γκότση Ειρήνης στο πλαίσιο των μαθημάτων της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας Α και Β Γυμνασίου και της φιλαναγνωσίας. Συμμετείχαν ακόμα ως συνοδοί καθηγήτριες οι κυρίες: Δημοπούλου Αικατερίνη, Παπαντωνίου Γεωργία, Θεοδωράτου Ευγενία, Αντωνοπούλου Κυριακούλα, Μουντζέλου Αντιγόνη και Ραντίτσα Μαρία.
Πώς, όμως, μία σχολική δράση μπορεί να επηρεάσει θετικά τους μαθητές;
Οποιαδήποτε εμπνευσμένη δράση των καθηγητών, η οποία μαθαίνει τα παιδιά την ιστορία και τα γεγονότα πίσω από τον μύθο, αλλά και τη δύναμη της γλώσσας είναι πρόκληση για τα παιδιά που την αποδέχονται καλύτερα από ένα τυπικό μάθημα ιστορίας ή αρχαίων…!
Η εμπειρία της μαθήτριας Μ.Κελλάρη, όπως αποτυπώθηκε στη σχολική εργασία, αποτελεί απτή απόδειξη ότι τα παιδιά μπορούν να γίνουν οι καλύτεροι κριτικοί θεάτρου, όταν η τέχνη μιλά στην καρδιά τους και εξαίρει τον νου τους.
Ας διαβάσουμε τι γράφει:
Η δική μου κριτική για την «Ιλιάδα» της Κάρμεν Ρουγγέρη
Γράφει η μαθήτρια της Β΄ τάξης 1ου Γυμνασίου Κορίνθου Μ.Κελλάρη
Στις 25 Ιανουαρίου 2024 η τάξη μου, η Β΄τάξη του 1ου Γυμνασίου Κορίνθου, οργάνωσε μία εκδρομή, για να δούμε μία θεατρική παράσταση στο Christmas Theater στο Γαλάτσι. Η παράσταση ήταν η Ιλιάδα του Ομήρου σε σκηνοθεσία και κείμενο της Κάρμεν Ρουγγέρη και αναφερόταν στον Τρωικό Πόλεμο.
Η παράσταση είχε υπέροχα και πλούσια κοστούμια, φορέματα για τις γυναίκες και στρατιωτικά ρούχα για τους πολεμιστές στρατιώτες. Τα ενδύματα των Τρώων στρατιωτών είχαν διαφορετικά χρώματα από αυτά των Ελλήνων.
Τα σκηνικά ήταν καλοφτιαγμένα και στιβαρά για να μπορούν οι ηθοποιοί να περπατούν, να ανεβαίνουν πάνω τους, ήταν καλαίσθητα και ρεαλιστικά, όπως για παράδειγμα ο Δούρειος Ίππος.
Η μουσική της παράστασης ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα, με όμορφη μελωδία. Μια ιδιαίτερη λεπτομέρεια ήταν ότι τα τραγούδια τα τραγουδούσαν ζωντανά οι ίδιοι οι ηθοποιοί, ενώ έπαιζαν και όργανα, όταν έπρεπε να τονίσουν ένα γεγονός.
Το κείμενο ήταν εύκολο να το καταλάβει κάποιος, βασιζόταν στα αληθινά γεγονότα του έπους με μερικές διαφοροποιήσεις. Οι ηθοποιοί ήταν συγκεντρωμένοι, σοβαροί στη δουλειά τους, με καλή υποκριτική ικανότητα και χιούμορ.
Αυτό που μου άρεσε περισσότερο στην παράσταση ήταν τα πλούσια κοστούμια, γιατί αναδείκνυαν την αρχοντιά του κάθε ρόλου. Επίσης ξεχώρισα τις αστείες σκηνές, με τις οποίες άλλαζε όλη η ροή της παράστασης.
Βλέποντας την παράσταση αισθάνθηκα χαρά, ενθουσιασμό, αλλά και συγκίνηση. Η παράσταση ήταν καταπληκτική, καθόλου βαρετή για παιδιά ή ανούσια, αφού καταφέρνει να μάθει στους ανθρώπους που δεν ξέρουν την Ιλιάδα.
Μόνο όφελος έχουν τα παιδιά μας από τον εναλλακτικό τρόπο διδασκαλίας της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και δραματουργίας, αυτόν της θεατρικής πράξης!
Εξάλλου, κατά το γνωστό, «Το θέατρο όχι μόνον μας ψυχαγωγεί, αλλά μας βοηθάει να γνωρίσουμε το παρελθόν, να ερμηνεύσουμε το παρόν και να ονειρευτούμε το μέλλον"…
Συγχαρητήρια στον Διευθυντή του 1ου Γυμνασίου Κορίνθου κ. Γιώργο Παπαφίλη και τις ανωτέρω υπεύθυνες της δράσης καθηγήτριες! Εύχομαι και σε άλλες επωφελείς για τα παιδιά μας εκδηλώσεις…
Αφήστε ένα σχόλιο