Header Ads

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ (Φ. 1896)

  μπαιγμός…

 


29 Μαΐου, 2024

ταν στρατιτες. Φρουρο κα πο­λε­μιστς μισθοφόροι τς κοσμοκράτειρας τότε Ρώμης. ­γροκοι ς π τ πλε­στον. Τν παράξενο προφήτη, πο λεγε τι εναι βασιλις κα Τν δίκασαν ο ρχιερες, Τν βλεπαν μ περιφρόνηση. Κι ταν Πιλάτος τος Τν παρέδωσε γι ν Τν σταυρώσουν, θεώρησαν τι ταν εκαιρία γι ν διασκεδάσουν μαζί Του.

Συγκεντρώθηκε λη διμοιρία, «σπερα», πως νομαζόταν τότε. Το βγαλαν τ νδύματα, Τν ντυσαν μ ψεύτικη – δθεν βασιλική – πορφύρα, Το φόρεσαν γκάθινο στεφάνι ντ διαδήματος κα Το δωσαν καλάμι γι σκήπτρο.

πειτα γονάτισαν μπροστά Του κα Τν νέπαιζαν λέγοντας: «χαρε, βασιλες τν ουδαίων»! Στ συνέχεια Τν φτυσαν. Κατόπιν πραν τ καλάμι κα Τν χτυποσαν στ κεφάλι. ταν χόρτασαν ν Τν μπαίζουν, φαίρεσαν τ ψευδοβασιλικ νδύματα κα Τν ντυσαν μ τ δικά του. ρα τς διασκεδάσεώς τους εχε τελειώσει…

Στ διάρκεια τν περίπου δύο χιλιάδων τν πο πέρασαν π τότε, Κύριος μέτρητες φορς περιέπεσε σ σπερες μπαικτν, ο ποες ξέβρασαν πάνω Του κάθε εδους ερωνεία, βρι κα γελοιότητα. ουλιανς παραβάτης Τν νόμαζε μαραγκό, διάφοροι φιλόσοφοι Τν ποτιμοσαν ς γράμματο. Τν περασμένο αώνα στν θεϊστικ Σοβιετία μπνεύσθηκαν κάθε ε­δους ερωνεία, χλευασμ κα ψεδος, προκειμένου ν Τν μειώσουν, ν Τν ετελίσουν κα ν Τν καταστήσουν ν­τιπαθ στν λαό. Στ πρτα χρόνια τν διωγμν ο λυσσαλέοι μπακτες Τν ζωγράφιζαν σταυρωμένο μ κεφάλι νου!

Στος καιρούς μας ρκετο λογοτέχνες, θοποιο κα λλοι καλλιτέχνες πινόησαν ναρίθμητους τρόπους μπαιγμο το προσώπου του κα τς κκλησίας. Ο γελοιογράφοι λων σχεδν τν φημερίδων κα μέσων κοινωνικς δικτύωσης εκαίρως καίρως γελοιοποιον τ πρόσωπό του, διαιτέρως κατ τς περιόδους τν μεγάλων ορτν.

Πρ μηνν θοποιο ποδύθηκαν τν διο, τν Παναγία κα τος πο­στόλους του σ μι καρικατούρα δθεν ζωντανς ναπαραστάσεως τν μορφν τους γι κάποιο περιοδικό… Κα τέτοια ναρίθμητα.

μως…

πλέον πεχθς μπαιγμς το Χριστο γίνεται σήμερα π πολιτικος γέτες το τόπου.

Ατοί, διαίτερα τ τελευταα χρόνια, ψηφίζουν στ Βουλ τος πι θλιους νόμους, ντίθετους μ τ θεία Διδασκα­λία το Χριστο, περιφρονον τ Ε­αγγέλιό του, μπαίζουν τος ερες κα τος πισκόπους, λλάζουν αώνια προστάγματα, περιφρονον τς συνειδήσεις τν πιστν.

ν πολογίσει κανες λα σα νομοθέτησαν τς τελευταες δεκαετίες, μάλιστα π τ μεταπολίτευση μέχρι σήμερα, θ χάσει κυριολεκτικ τ μυαλό του. νοσιουργήματα: Νομιμοποίησαν τ πλέον παίσιο γκλημα· τς κτρώσεις. Τν γάμο τν καναν κόσκινο: α­τόματο διαζύγιο, συναινετικ διαζύγιο, σύμφωνο συμβίωσης κα πρόσφατα τ νοσιούργημα το γάμου τν μοφυλόφιλων.

Φρικτά! τσι δν εναι;

πάρχει μως κάτι κόμη φριχτότερο. Ατο ο διοι, δίστακτοι κα μετανόητοι, μετ τ θλια νομοθετήματά τους, σν ν μ συμβαίνει τίποτε, μφανίζον­ται στος ερος ναος γέρωχοι κα πιφανες, μάλιστα σ προεκλογικς περιόδους.

Τ πρτο, τ ντίθετα νομοθετήματά τους, εναι σέβεια, βρις, μοραλισμός. Τ δεύτερο εναι μπαιγμός! Εναι πανάληψη τς κατάμαυρης σκηνς το Πραιτωρίου.

Κα ναρωτιέται κανείς· συνείδηση δν χουν; , στω ποτονική, συνείδησή τους δν τος λέγχει; Εναι δυνατν ατ ν χει τόσο πολ πωρωθε; ν δν σέβονται τος θείους νόμους, εναι δυνατν ν οκοδομήσουν σωστ κράτος;

Κι τι ατ δν εναι πλ θεωρητικ ρωτήματα φαίνεται π τν κατά­σταση, στν ποία χει δηγηθε κοινω­νία μας: ραγδαία αξηση τς γκληματι­κό­τητας, κρηξη τς νεανικς βίας κα παραβατικότητας, διάλυση το γάμου κα τς οκογένειας, σαρωτικ ξάπλωση τν σεξουαλικν γκλημάτων.

πάρχει κα μία κόμη πίσης θλιβερ παράμετρος ατς τς κτροπς. Εναι συχν ναγκαστική – λλ χι πάντα ναγκαστική – συναναστροφ κκλησιαστικν προσώπων, κληρικν κα λαϊκν, μ μπακτες πολιτικούς. Κα ποτελε πρόκληση, ταν ατ συναναστροφ ξεπερν τ νεκτ ρια κα κτρέπεται σ νεπίτρεπτες διαχύσεις. Κα ποτελε πρόκληση, διότι ο χαλαρς κα συχν εθυμες διαχύσεις δηγον σ μμεση συμμετοχ στν μπαιγμό.

Στς περιπτώσεις ατς κούγεται διαίτερα αστηρ κα λεγκτικ τ ρώτημα το προφήτη ο πρς τν βασιλι ωσαφάτ: «βασιλε ωσαφάτ, ε μαρτωλ σ βοηθες μισουμέν π Κυρίου φιλιάζεις;» (Β΄ Παραλ. ιθ΄ 2)· εναι πρέπον, βασιλι ωσαφάτ, ν συμμαχες μ παραβάτες το νόμου ν εσαι φίλος κείνου ποος χει γίνει χθρς το Θεο; Γι᾿ ατ τν πεχθ φιλία «γένετο π σ ργ παρ Κυρίου».

Δυόμισι κα πλέον χιλιάδες χρόνια ργότερα λόγος το προφήτη ο φαν­τάζει πίκαιρος σο ποτέ:

Μ φιλιάζεις «μισουμέν π Κυρίου». Εναι πτώση! Θ πέλθει ργή!

Κι ν κάποιοι δν καταλαβαίνουν τί κάνουν;

νεξίκακε Κύριε, «φες ατος…»

 

Δεν υπάρχουν σχόλια