Header Ads

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ (Φ. 1912)

 

θισμς το χειρότερου εδους τ κινητ τηλέφωνο

 


11 Οκτωβρίου, 2024

«Τ κινητ τείνει ν γίνει προέκταση λων τν παιδιν, λλ κα τν νηλίκων. Ατ σημαίνει μία ξάρτηση, ναν θισμ το χειρότερου εδους», δήλωσε στ «EΡΤΝews» μότιμος καθηγητς Γλωσσολογίας το Πανεπιστημίου θηνν κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης, δίνοντας ταυτόχρονα τ εσημα στν κυβέρνηση γι τν πόφαση πο πρε γι τν παγόρευση χρήσεώς τους στ σχολεα.

Μιλώντας γι τ διείσδυση τν ψηφιακν μέσων στν καθημερινότητά μας κα γι τ πς πηρεάζουν τ μάθηση, κ. Μπαμπινιώτης ναφέρθηκε κα στ παράδειγμα τς Φινλανδίας, ποία πειτα π μι δοκιμαστικ περίοδο περιορίζει τ χρήση «ebooks» (λεκτρονικν βιβλίων) στ σχολεα κα πιστρέφει στ παραδοσιακ βιβλίο. «Διεπίστωσαν ο Φινλανδο πο μελετον τ πράγματα τς κπαίδευσης κα βρίσκονται πολ μπροστά, τι τ παιδι σιγά-σιγ εχαν δυσκολία στ ν γράψουν. Χάνεται δεξιότητα το νθρώπου ν σχηματίζει τ γράμματα κα μέσα π τ γράμματα τ λέξη κα τν ρθογραφία», δήλωσε χαρακτηριστικά.

ναφερόμενος στ χρήση τς γλώσσας, πο παραμερίζεται π τ χρήση ψηφια­κν εκονιδίων στς λεκτρονικς συνομιλίες, καθηγητς τς Γλωσσολογίας πισήμανε τι χρήση τς γλώσσας «παιτε κόπο, χρόνο, νασχόληση κα ατ εναι πο πρέπει ν περάσουμε στ παιδι μέσα π μία γάπη πρς τ γλώσσα». Κα πως πρόσθεσε, «γι ν ποκτήσουν γάπη πρς τ γλώσσα πρέπει ν καταλάβουν τί εναι γλώσσα. Ν καταλάβουν πρτα κα πάνω π’ λα τι γλώσσα εναι τ μυαλό τους». Σύμφωνα μ τν κ. Μπαμπινιώτη, παιδεία δν εναι πληροφορίες, λλ εναι καλλιέργεια τς ψυχς τους. σον φορ στν λληλεπίδραση στς σχολικς αθουσες, ποστήριξε τι « σχέση δασκάλου κα μαθητ δν ντικαθίσταται ποτέ. Τ ζήσαμε μ τν πανδημία… ντικατέστησε κα ποκατέστησε. Δν πέδωσε» («ertnews.gr» 14-9-2024).

Εναι ξιοπρόσεκτες ο πισημάνσεις το κ. Μπαμπινιώτη, πισημάνσεις πο κού­γονται λο κα περισσότερο π πίσημα χείλη. Τ μεζον μως θέμα εναι ποιοί θ μποροσαν ν εναι ο τρόποι ντιμετωπίσεως ατς τς ξαρτήσεως κα το θισμο τν νέων π τ κινητό. Πς θ μπορέσουν ο γονες ν περιορίσουν στ παιδιά τους τν περβολικ χρήση το κινητο, ποία συχν γίνεται ες βάρος τν σχολικν, κοινωνικν κα οκογενειακν ποχρεώσεών τους; Πς θ μπορέσουν ν βοηθήσουν τ παιδιά τους, τ στιγμ πο ατ χουν πλέον πλήρη δυναμία λέγχου τν ρίων στ χρήση τν κινητν; ταν τ σημεριν παιδι χουν τ κινητό τους ς χρο πολύωρης ποδράσεως π τν πραγματικότητα; ταν χάνουν κάθε νδιαφέρον γι μάθηση, κόμη κα γι θλητικς λλες γόνιμες δραστηριότητες κα πομονώνονται π οκογένεια κα φίλους, βυθισμένοι σ τέλειωτες διαδικτυακς συν­δέσεις; ταν πολ περισσότερο πλοηγονται στ διαδίκτυο περιόριστα κα νεξ­έλεγκτα βλέποντας θλιότητες; Πς θ τεθον λοιπν τ ρια; Πς θ λοποιηθον;

Εναι καιρς ν προβληματισθομε λοι μας κα ν σκεφθομε πολ σοβαρ τ πρόβλημα το θισμο μικρν κα μεγάλων στ κινητά μας.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια