Μεγάλη προσοχή στις συναλλαγές μας και τις τηλεφωνικές επικοινωνίες μας (Φ. 1931)
Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών, με ανακοίνωσή της, ενημερώνει το συναλλακτικό κοινό ότι παρατηρείται τελευταία έντονα το φαινόμενο της εξαπάτησης πελατών των Τραπεζών.
Συγκεκριμένα πελάτες Τραπεζών δέχονται τηλεφώνημα που ενώ φαίνεται να προέρ χεται από την Τράπεζά τους, στην πραγματικότητα προέρχεται από κακόβουλους τρί- τους που καλούν υποδυόμενοι τραπεζικά στελέχη, προσπαθώντας να υποκλέψουν ευ αίσθητα τραπεζικά στοιχεία (username & password, αριθμούς καρτών, ΡΙΝ, ΟTPS, κ.λπ) προκειμένου να αποσπάσουν χρήματα από τους λογαριασμούς των θυμάτων τους.
Τα τηλεφωνήματα αυτά, για να γίνουν ακόμη πιο πιστευτά, συνήθως πραγματοποι ούνται αμέσως μετά από μία αποτυχημένη τηλεφωνική προσπάθεια εξαπάτησης του ίδιου πελάτη. Στο δεύτερο τηλεφώνημα, οι κακόβουλοι τρίτοι ισχυρίζονται ότι καλούν από την Τράπεζα που εντόπισε την προηγούμενη προσπάθεια εξαπάτησης και καλούν για να προστατεύσουν τον πελάτη.
Συμβουλές προς το συναλλακτικό κοινό
- Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τηλεφωνήματα που φαίνεται να προέρχονται από την Τράπεζά σας αλλά ο συνομιλητής σάς ζητά ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία.
- Να θυμάστε πάντοτε ότι κατά την διάρκεια μίας γνήσιας επικοινωνίας από την Τράπεζά σας, ακόμη και αν δεν την περιμένετε ή όντως αφορά επαλήθευση συναλ λαγών, δεν θα σας ζητηθεί ποτέ να αποκαλύψετε ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία όπως αυτά που περιγράφονται παραπάνω.
- Αν δεχθείτε μία παρόμοια κλήση ή κατά τη διάρκεια μίας κλήσης νιώσετε ότι προ- σπαθούν να σας εξαπατήσουν, τερματίστε αμέσως την κλήση και καλέστε εσείς στον αριθμό εξυπηρέτησης πελατών της Τράπεζάς σας.
- Να μην πληκτρολογείτε ποτέ «κωδικούς» που σας υποδεικνύουν κατά την διάρκεια τέτοιων κλήσεων.
- Να διαβάζετε πολύ προσεκτικά ολόκληρα τα μηνύματα που σας στέλνει η Τράπεζά
σας με SMS OTP ή Viber OTP και να μην περιορίζεστε στην αναζήτηση και άμεση πληκτρολόγηση του εξαψήφιου κωδικού μίας χρήσης.
κειμενογράφος
Αφήστε ένα σχόλιο