Η "ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ" ΜΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ
Η γνωστή
παραγωγή - οπερέτα
"LA BELLE HÉLÈNE"
"ΩΡΑΙΑ
ΕΛΕΝΗ"
του Jacques Offenbach, έρχεται στις 27 Ιουλίου στην Κόρινθο
Γράφει
η: Παρασκευή (Εύη) Κοκκίνου
Δικηγόρος
- Διαμεσολαβήτρια *
"LA BELLE HÉLÈNE"
Γράφει η: Παρασκευή (Εύη) Κοκκίνου
Δικηγόρος
- Διαμεσολαβήτρια *
Το Σάββατο, 27 Ιουλίου και ώρα 20:30΄, το ΚΕΠΑΠ του Δήμου Κορινθίων φιλοξενεί στο Δημοτικό Θέατρο της Κορίνθου "ΘΩΜΑΣ ΘΩΜΑΪΔΗΣ", την απολαυστική οπερέτα "ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ" του Jacques Offenbach, σε σκηνοθεσία του Παναγιώτη Αδάμ, υπό τη μουσική διεύθυνση του Γιάννη Τσανακαλιώτη, με τη συμμετοχή εξαιρετικών τραγουδιστών-ηθοποιών, χορευτών και μουσικών.
Η συγκεκριμένη παράσταση παίζεται για 5η συνεχή χρονιά στα θέατρα της Αθήνας και είχα την τύχη να την δω στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο στο ξεκίνημά της, φεύγοντας εντυπωσιασμένη από το απαιτητικό αυτό θεατρικό είδος όπερας, που συνδυάζει μουσική, τραγούδι, πρόζα, κίνηση και σκηνική παρουσία. Η οπερέτα, που σε μας τους Έλληνες είναι είδος γνωστό από τα έργα «Ο Βαφτιστικός» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη και «Απάχηδες των Αθηνών» του Νίκου Χατζηαποστόλου, κατακτά σιγά σιγά το θεατρόφιλο κοινό, που λατρεύει την πιο «ελαφριά» μορφή όπερας με έντονα σατυρικό και κωμικό χαρακτήρα.
Πρωταγωνίστρια του έργου "LA BELLE HÉLÈNE" είναι η «δική» μας «Ωραία Ελένη», η μεσόφωνος Μαρισία Παπαλεξίου. Μεγαλωμένη στην Κόρινθο, με γονείς τους γνωστούς μας, αγαπημένους καθηγητές, Ανδρέα Παπαλεξίου (φιλόλογο) και Ντίντα Παπαλεξίου (καθηγήτρια Αγγλικών), τόλμησε να κυνηγήσει το όνειρό της –πέρα από κοινωνικούς συμβιβασμούς- και δεν διστάζει να απαντήσει με αφοπλιστική ειλικρίνεια και οικειότητα στις ερωτήσεις μας!
“Φωτογράφος: Ειρήνη Μιχοπούλου”.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Μαρισία, τι ήταν αυτό που σε
ώθησε να αλλάξεις επαγγελματική πορεία και από μία εξασφαλισμένη καριέρα ως νομικός
να γίνεις μέτζο σοπράνο; Πόσο δύσκολη ήταν η λήψη της απόφασης;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Κάποια
στιγμή και αφού είχα προχωρήσει αρκετά στις σπουδές μου στην Νομική σχολή
Αθηνών, συνειδητοποίησα πως δεν είμαι καθόλου ευτυχισμένη. Δεν μπορούσα να
καταλάβω το γιατί, μέχρι που ο ίδιος μου ο οργανισμός άρχισε να χτυπάει
καμπανάκια κινδύνου. Αν και ήξερα από πολύ μικρή τί ήθελα να κάνω, το
πραγματικό μου θέλω το είχα καταπιέσει και αρνηθεί, επιλέγοντας να ευχαριστήσω
την οικογένειά μου και τον κοινωνικό περίγυρο. Η απόφαση για αλλαγή σελίδας
ελήφθη μέσα σε δευτερόλεπτα, αν και ήμουν αρκετά μεγάλη για να ξεκινήσω λυρικό
τραγούδι. Ήταν για μένα θέμα επιβίωσης, καθώς η μουσική ήταν και είναι τελικά
το οξυγόνο μου. Δεν το μετάνιωσα ποτέ! Αν γύριζα πίσω θα έκανα ακριβώς το ίδιο
πράγμα ξανά και ξανά.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Σπούδασες κλασικό τραγούδι στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό. Είναι εύκολο να κάνει κάποιος καλές σπουδές και καριέρα στο κλασικό τραγούδι στην Ελλάδα;ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν είναι εύκολο. Η Όπερα δεν χαίρει μεγάλης δημοφιλίας στην πατρίδα μας και δεν γίνονται δυστυχώς και σοβαρές κινήσεις από την Πολιτεία, προκειμένου αυτό να αλλάξει. Έχουμε ένα μόνο λυρικό θέατρο σε όλη την χώρα και οι παραγωγές είναι λίγες, με αποτέλεσμα να μην απορροφούνται σε δουλειές όλοι οι ενδιαφερόμενοι αρκούντως; Σίγουρα γίνονται και ανεξάρτητες παραγωγές, όπως κάναμε εμείς με την Ωραία Ελένη, όμως, το κόστος παντός είδους σε τέτοιες ιδιωτικές -θα έλεγα- πρωτοβουλίες είναι τεράστιο. Όσο για τις σπουδές, επίσης πρέπει να αναγνωρίσω, για τους ίδιους λόγους, ότι δεν φτάνει να έχει τελειώσει κάποιος ένα Ωδείο και να έχει πάρει ένα δίπλωμα. Πρέπει να μορφωθεί και να ενημερωθεί πάνω στο αντικείμενο περεταίρω και αυτό για την ώρα δεν μπορεί να συμβεί ικανοποιητικά στην Ελλάδα.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Όλοι βλέπουμε τις/τους ηθοποιούς και τις/τους
τραγουδιστές και ονειρευόμαστε μία ζωή γεμάτη προβολείς, φώτα δημοσιότητας, φωτογραφίσεις,
δεξιώσεις, parties, έντονες προσωπικές σχέσεις. Είναι αυτός ο τρόπος
ζωής μίας τραγουδίστριας της όπερας;ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η ζωή
μιας τραγουδίστριας της όπερας -τουλάχιστον η δική μου- απέχει έτη φωτός από
αυτή την περιγραφή. Υπάρχουν σίγουρα η σκηνή, οι προβολείς, επιτυχία ίσως και
μια κάποια αναγνωρισιμότητα, αλλά όλο το υπόλοιπο μοιάζει περισσότερο με ζωή
ερημίτη. Μιλάω βέβαια για τον εαυτό μου. Για να καταφέρω να ανταπεξέλθω στις
απαιτήσεις ενός ρόλου και κατά την περίοδο της εκμάθησης και κατά τις πρόβες,
πολύ περισσότερο δε κατά την διάρκεια των παραστάσεων, δεν βγαίνω σχεδόν
καθόλου από το σπίτι μου, παρά μόνο για να βρεθώ στο θέατρο προκειμένου να
δουλέψω. Μελετάω ακατάπαυστα και δουλεύω τεχνικά ζητήματα για να κρατιέμαι σε
καλή φόρμα και όσο μπορώ να βελτιώνομαι προς το καλύτερο. Χρειάζεται προσεγμένη
διατροφή, καλός ύπνος, υγιεινό περιβάλλον, αλκοόλ και καπνός απαγορεύονται,
κατά συνέπεια κοινωνική ζωή σχεδόν μηδενική. Δεν μπορώ να χαρώ αυτό που είναι
αυτονόητο για κάποιον άλλο, πχ. μια βραδιά σε ένα μπαράκι με δυνατή μουσική
μαζί με την παρέα μου. Είναι, όμως, συνειδητή επιλογή αυτός ο τρόπος ζωής και
δεν το βλέπω ως θυσία.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια η προετοιμασία σου εν όψει
μίας παράστασης όπερας;ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Λίγο
πολύ αυτά που είπαμε προηγουμένως. Πολύ συντηρητική ζωή για να μην κουράζομαι
σωματικά επιπλέον των προβών, καλός ύπνος, πολύ διάβασμα και προετοιμασία,
τεχνικός έλεγχος στην λεπτομέρεια με την βοήθεια ενός καλού πιανίστα, και
ανοιχτές αισθήσεις για να πηγαίνεις τον ρόλο ένα βήμα παραπέρα μέχρι να ανέβεις
στο σανίδι. Δεν απέχουμε πολύ από τον πρωταθλητισμό οι τραγουδιστές.
ΕΡΩΤΗΣΗ:
Έχεις
πρωταγωνιστήσει σε πολλές παραγωγές. Συμμετείχες στην επίσημη έναρξη της Ελληνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο
Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) με την «Ηλέκτρα» του Ρίχαρντ Στράους, σε σκηνοθεσία Γιάννη
Κόκκου, μαζί με την κορυφαία Ελληνίδα μεσόφωνο Αγνή Μπάλτσα και τη διακεκριμένη
Γερμανίδα υψίφωνο Ζαμπίνε Χογκρέφε. Πόσο σημαντική ήταν αυτή η καλλιτεχνική
συνάντηση για σένα και ποιοι ρόλοι σηματοδοτούν την έως τώρα πορεία σου;ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το να
συνυπάρχεις σκηνικά με ιερά τέρατα του χώρου είναι ανεκτίμητο από κάθε άποψη. Δεν
συμβαίνει συχνά και είμαι τυχερή που αξιώθηκα να το ζήσω. Η Ζαμπίνε Χογκρέφε
ήταν συγκλονιστική στο ρόλο της Ηλέκτρας. Ήταν ασύλληπτο το πώς αυτή η γυναίκα
τραγούδαγε full voice σε όλες τις πρόβες αυτόν τον ρόλο «Τέρας». Όμως η επαφή
με την Αγνή Μπάλτσα ήταν ένα τεράστιο μάθημα που δεν θα ξεχάσω ποτέ. Ο ορισμός
της σωστής χρήσης της φωνής που χαρίζει μακροζωία πάνω στην σκηνή.
Συγκλονιστική προσωπικότητα!Αν θα πρέπει να ξεχωρίσω κάποιους ρόλους από όσους
είχα την τύχη να τραγουδήσω θα ήταν σίγουρα η Κάρμεν, η Ωραία Ελένη, η Διδώ και
η πολύ πρόσφατη Καλόγρια από την Μήδεια του Μποστ για την οποία έγραψε την
μουσική ο Νίκος Κυπουργός.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πόσο σημαντικά είναι ο
έρωτας και η φιλία στη ζωή σου; Νιώθεις ότι το πάθος για την όπερα προέχει;ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πολύ!
Χωρίς τον έρωτα και την αγάπη από και για τον άνθρωπο δεν πας πουθενά. Για να
τα καταφέρεις σε αυτόν τον δρόμο χρειάζεσαι δίπλα σου ανθρώπους, που μπορούν να
σε καταλαβαίνουν. Δεν είναι εύκολο να σου συγχωρεί κάποιος συνέχεια το ότι η
μουσική έχει την πρώτη θέση στην καρδιά σου και το πρόγραμμα σου. Και έτσι
απαντώ στην ερώτηση. Ναι, το πάθος για την όπερα μάλλον κερδίζει στα σημεία.
Έχω χάσει αρκετούς φίλους από την ζωή μου, κατ´αυτόν τον τρόπο. Τους κατανοώ
και δεν τους αδικώ. Είμαι όμως τυχερή γιατί ο άνδρας που είναι δίπλα μου έχει
σταθεί βράχος! Δεν ξέρω τί θα είχα καταφέρει χωρίς αυτόν!
ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι θα
συμβούλευες τα νέα παιδιά που θέλουν να ξεκινήσουν σπουδές στο κλασικό τραγούδι
και μάλιστα τώρα, στα χρόνια της κρίσης;ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Να το
τολμήσουν! Αν πιστεύουν ότι είναι ο αέρας που αναπνέουν, να το προσπαθήσουν
μέχρι το τέρμα χωρίς δεύτερη σκέψη. Είναι δύσκολη επιλογή, έχει ατέλειωτη
δουλειά και ο δρόμος δεν είναι στρωμένος με ρόδα. Και κάτι ακόμα: να μην
αφήσουν κανέναν να τους πει πως δεν μπορούν να τα καταφέρουν ή ότι δεν αξίζουν.
Η ανθρώπινη θέληση είναι απρόβλεπτη και μας έχει εκπλήξει ουκ ολίγες φορές.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Να
κλείσουμε τη μικρή συνέντευξή μας με την «Ωραία Ελένη». Τι είναι αυτό που σε
κέρδισε από το έργο και το παίζετε τόσα χρόνια και τι πρέπει να περιμένει το
Κορινθιακό Κοινό από την παράσταση;ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Την παράσταση την είδα στο πρώτο
της ανέβασμα στο θέατρο Όλβιο στην Αθήνα ως θεατής και ειλικρινά ενθουσιάστηκα.
Η ευφάνταστη σκηνική οικονομία που έφερε ο Παναγιώτης Αδάμ σε ένα μεγάλο έργο
όπως αυτό με άφησε άφωνη. Ένα ανέβασμα φρέσκο, άμεσο, σύγχρονο, με αβίαστο
χιούμορ και υψηλή αισθητική. Τα κοστούμια και τα σκηνικά της Βάλιας Συριοπούλου
κλέβουν καρδιές. Τώρα πια και από την θέση του συντελεστή, έχοντας παίξει τόσες
φορές τον ρόλο της Ελένης, μπορώ να πω με σιγουριά ότι αυτή η παράσταση είναι
ένας πολύ καλός τρόπος να μυηθούν στην οπερέτα και γιατί όχι και στην όπερα,
άνθρωποι που δεν είχαν μέχρι τώρα την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με αυτό το
είδος. Είμαι πολύ χαρούμενη και ιδιαίτερα συγκινημένη που θα παίξουμε στην
Κόρινθο. Το περιμένω με ανυπομονησία, και ευχαριστώ θερμά όλους όσους μας
βοήθησαν ώστε να έρθει η Ωραία Ελένη στην πόλη μας.
Ευχαριστώ
από καρδιάς την μέτζο σοπράνο, Μαρισία Παπαλεξίου, για τη συνέντευξη που
παραχώρησε στη «ΦτΚ» και εύχομαι σε όλους τους συντελεστές Καλή Επιτυχία.
Λεπτομέρειες για την ταυτότητα του έργου στην Πρόσκληση που συνοδεύει το παρόν
άρθρο.
Η είσοδος στο κοινό είναι ελεύθερη!
* Η
Παρασκευή (Εύη) Κοκκίνου είναι
Δικηγόρος - Διαπιστευμένη ΔιαμεσολαβήτριαΥπεύθυνη Προστασίας Δεδομένων - DPO Executive (ISO/IEC
17024)
Σύμβουλος επιχειρήσεων σε θέματα συμμόρφωσης GDPRΔ/νση
Γραφείου: Απ. Παύλου 40 - Κόρινθος, τηλ. 2741084568 & 6944964225
Το ΚΕΝΤΡΟ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΔΗΜΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ
Μέσα
στο πλαίσιο των καλοκαιρινών εκδηλώσεων
"ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ 2019"
το
Σάββατο, 27 Ιουλίου και ώρα 20:30
στο Δημοτικό
Θέατρο "ΘΩΜΑΣ ΘΩΜΑΙΔΗΣ"
Με
είσοδο ελεύθερη για το κοινό
σας προσκαλεί στην
"ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ"
"LA BELLE HÉLÈNE" -
THE
RETURN OF THE QUEEN
του
JACQUES OFFENBACH
Μια
μουσική κωμωδία σε τρεις πράξεις
σε λιμπρέτο των Ludovic Halevy & Henri Meilhac
Σκηνοθεσία:
Παναγιώτης Αδάμ
Μουσική
Διεύθυνση : Γιάννης Τσανακαλιώτης
Στο ρόλο της Ωραίας Ελένης
η Μαρισία Παπαλεξίου
Ταυτότητα της παράστασης:
Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Αδάμ
Μουσική Διεύθυνση: Γιάννης Τσανακαλιώτης
Μουσική Προσαρμογή: Επαμεινώνδας Βεργιόγλου
Μετάφραση - Προσαρμογή Διαλόγων: Πέτρος Χρυσάκης - Παναγιώτης Αδάμ
Σκηνικά - Κοστούμια: Βάλια Συριοπούλου
Επιμέλεια Κίνησης: Λουκάς Θεοδοσόπουλος
Σχεδιασμός Φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
Μουσική Προσαρμογή: Επαμεινώνδας Βεργιόγλου
Μετάφραση - Προσαρμογή Διαλόγων: Πέτρος Χρυσάκης - Παναγιώτης Αδάμ
Σκηνικά - Κοστούμια: Βάλια Συριοπούλου
Επιμέλεια Κίνησης: Λουκάς Θεοδοσόπουλος
Σχεδιασμός Φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
Φωτογραφίες: Στέφανος Κυριακόπουλος
Ερμηνεύουν: Μαρισία Παπαλεξίου (Ελένη)
Γιάννης Φίλιας (Πάρης)
Παύλος Πανταζόπουλος (Κάλχας)
Αναστάσιος Λαζάρου (Αγαμέμνονας)
Γιάννης Βρυζάκης (Μενέλαος)
Μιχάλης Αγγελιδάκης (Ορέστης)
Κωνσταντίνος Ζαμπούνης (Αχιλλέας)
Λέλλα Χατζηελευθερίου(Αφροδίτη)
Λουκάς Θεοδοσόπουλος /Πέτρος Τσοφύλλας (Έρωτας)
Παίζουν οι μουσικοί:
Πιάνο: Γιάννης Τσανακαλιώτης
Ερμηνεύουν: Μαρισία Παπαλεξίου (Ελένη)
Γιάννης Φίλιας (Πάρης)
Παύλος Πανταζόπουλος (Κάλχας)
Αναστάσιος Λαζάρου (Αγαμέμνονας)
Γιάννης Βρυζάκης (Μενέλαος)
Μιχάλης Αγγελιδάκης (Ορέστης)
Κωνσταντίνος Ζαμπούνης (Αχιλλέας)
Λέλλα Χατζηελευθερίου(Αφροδίτη)
Λουκάς Θεοδοσόπουλος /Πέτρος Τσοφύλλας (Έρωτας)
Παίζουν οι μουσικοί:
Πιάνο: Γιάννης Τσανακαλιώτης
Βιολί: Αυγουστίνος Μουστάκας
Τσέλο: Καίτη Πάντζαρη
Φλάουτο: Μαρία Παχνιστή
Τσέλο: Καίτη Πάντζαρη
Φλάουτο: Μαρία Παχνιστή
Αφήστε ένα σχόλιο